Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- موج درگیری میان شبه نظامیان تحت حمایت عربستان سعودی و امارات در جنوب یمن بار دیگر بالا گرفته است. تاریخ انتشار: 20:00 - 31 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۳۰۴۹۴

خبرگزاری میزان – طی روز‌های اخیر درگیری میان نیرو‌های دولت مستعفی یمن که تحت حمایت عربستان سعودی قرار دارند با شبه نظامیان تحت حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب» بار دیگر بالا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش رسانه‌های یمن حاکی از آن است که درگیری میان شبه نظامیان تحت حمایت عربستان و امارات این بار در جزیره «سقطری» بالا گرفته است.

در آخرین دور از درگیری‌ها در این منطقه گفته می‌شود که نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی یمن عملیاتی را علیه شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب انجام داده اند.

درگیری‌ها میان نیرو‌های وابسته به «منصور هادی»، رییس جمهور مستعفی یمن، و شورای انتقالی جنوب از ماه آوریل و در پی اعلام خودمختاری نیرو‌های شورای انتقالی یمن در مناطق تحت کنترل خود، بالا گرفته است.

دور جدید درگیری‌ها در سقطری پس از آن بالا گرفته که نیرو‌های شورای انتقالی جنوب اقدام به تقویت مواضع خود در شهر «حدیب»، پایتخت سقطری کردند.

این اقدام با حمایت امارات و تلاش برای تسلط بر این شهر صورت گرفته است و گزارش منابع آگاه حاکی از آن است که نیرو‌های شورای انتقالی جنوب کنترل اداره امنیت سقطری را در بخش غربی حدیب نیز در دست گرفته اند.

بیشتر بخوانید: «سقطری» نقطه آغاز تجزیه یمن می‌شود؟ دولت مستعفی یمن از شبه نظامیان مورد حمایت امارات به یونسکو شکایت کرد

در همین حال «فهد کفاین»، وزیر شیلات و استاندار سقطری می‌گوید که نیرو‌های شورای انتقالی جنوب اقدام به بمباران حدیب کرده اند.

این مقام یمنی با انتشار بیانیه‌ای گفته است: حمله خمپاره‌ای شهر، غیر قابل قبول و محکوم است. شورای انتقالی جنوب باید جلوی اینگونه اقدامات غیرمسئولانه را بگیرد.

ماه آگوست سال گذشته نیز شورای انتقالی جنوب یمن ضمن بیرون راندن نیرو‌های دولت مستعفی، کنترل عدن را در دست گرفتند.

دور قبلی درگیری‌ها در جنوب یمن پس از آنکه ۲ طرف بر سر آتش بس و تشکیل دولت واحد به توافق رسیدند، پایان یافت. اما درگیری‌ها از ماه آوریل و پس از اعلام خود مختاری شورای انتقالی جنوب بار دیگر ادامه یافت.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن تحولات یمن ائتلاف عربستان نیرو های شورای انتقالی شبه نظامیان تحت حمایت شورای انتقالی جنوب حمایت امارات دولت مستعفی مستعفی یمن درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس

این برنامه ها‌ی تلویزیونی شامل برنامه‌های ۲۰ دقیقه‌ای تبلیغی و پاسخ به ۱۶ سوال از برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی و حمایتی است.

روز یک شنبه هم برنامه مناظره این دو نامزد انتخابات در قالب پاسخ به ۸ رویکرد مختلف در قالب ۳ برنامه یک ساعتی تهیه می‌شود.

این برنامه‌های تولید شده قرار است از روز پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت از شبکه استانی هر روز چند نوبت پخش شود.

انتخابات میان دوره‌ای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابیه استان همدان و در شهرستان ملایر «حسین احمدی» و «احمد آریائی‌نژاد» با هم به رقابت خواهند پرداخت.

در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر، حجت الاسلام احد آزادیخواه به عنوان منتخب اول حوزه انتخابیه معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • دعوا و درگیری لفظی محمد صلاح و یورگن کلوپ در بازی لیورپول و وست هم / عکس
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان