Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@22:21:34 GMT

خواص و مضرات فلفل چیلی

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۶۴۰۱

فلفل چیلی از میوه های گیاهان فلفلی است که بخاطر طعم تندشان معروف هستند. آنها با فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی دارای ارتباط هستند و بیش تر به گونه ای وابستگی دارند که از حیث علمی به عنوان کاپسیکوم آنوم شناخته مي شود. اقسام زيادي فلفل چیلی وجود دارند، مثل فلفل ماین و فلفل هالوپینو، فلفل قرمز. ناطقان: فلفل چیلی از اول به عنوان ادویه و یا ماده های جزیی در غذاهای گوناگون، ادویه ها و سس ها استفاده می شده است که آنها معمولاً پخته، خشک و پودر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کپسایسین یک ترکیب گیاهی فعال در فلفل چیلی است که مسئول مزه تند و بسياری از فواید تندرستی آنها هستند.

 

فلفل قرمز مملو از ویتامین c بوده و خواص آنتی اکسیدانی داشته و اثر شیمیایی موادی که به بافت های بدن ضرر می رسانند را بی اثر می کند.

 

ویتامین های موجود در فلفل چیلی

ویتامین c، ویتامین B6، ویتامین K1، ویتامین A.

ویتامین k1 موجود در فلفل چیلی به عنوان فیلوکینون هم شناخته می شود ، برای لخته شدن خون و داشتن استخوان های سالم و کلیه ها الزامی است.

 

فلفل چیلی دشمن چربی های شکم

گنجاندن این سبزی در برنامه غذایی روزانه درصورت هماهنگی فلفل چیلی با طبع و مزاج اشخاص چاق، می تواند تأثیر متعددی درکاهش وزن و از دست دادن چربی های انباشته شده در اطراف شکم و پهلوها داشته باشد.

 

در صورتی که می خواهید با دشمن چربی های شکم بیشتر آشنا شوید، به ادامه توجه کنید.

 

فلفل چیلی یا فلفل تند یکی از سبزی های پرخاصیت برای افرادی است که تمایل به کاهش وزن دارند.

 

این فلفل علاوه بر آنکه سوخت و ساز بدن را بالا می برد مثل یک چربی سوز طبیعی عمل کرده و به شکسته شدن سلول های چربی به خصوص در ناحیه شکم و پهلو کمک می کند.

 

گنجاندن این سبزی در برنامه غذایی روزانه درصورت هماهنگی فلفل چیلی با طبع و مزاج افراد چاق، می تواند تأثیر متعددی درکاهش وزن و از دست دادن چربی های انباشته شده در اطراف شکم و پهلوها داشته باشد.

 

علاوه بر این مصرف فلفل به علت حرارتی که در بدن تولید می کند احتیاج فرد به آشامیدن آب را افزایش داده و به این ترتیب به پاک سازی بدن اشخاص چاق از ماده های زائد هم کمک می کند.

 

تسکین درد

کپسایسین موجود در چیلی، خواص شگفت انگیزی با خود دارد. این ماده، گیرنده های درد در انتهای عصب ها که سبب ایجاد حس درد هستند را مسدود کرده و به کاهش درد کمک می کند. با مصرف این ماده حس سوزش به وجود می آید که سوزش واقعی به حساب نمی آید.

 

کم خونی

کم خونی و خستگی از علایم کمبود آهن می باشند و فلفل تند دارای مقدار زیادی مس و آهن است که برای تولید سلول های خونی تازه حیاتی می باشند.

 

فلفل تند یا چیلی مملو از اسید فولیک هم می باشد که با کم خونی مبارزه کرده و به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند.

تقویت و افزایش رشد مو

مقدار بالای ویتامین های موجود در فلفل تند برای تقویت و افزایش رشد موی سر موثر هستند.

 

سرما خوردگی و گلودرد

فلفل تند قرمز دارای مقدار بالایی بتا کاروتن، ویتامین C و ویتامین A است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای درمان سرما خوردگی و گلودرد موثر می باشد.

علاوه بر این کپسایسین موجود در فلفل تند سبب تحریک ترشحات شده و موکوس را از بینی و یا ریه ها جمع آوری کرده و دفع می کند.

 

گرفتگی بینی و سینوس ها

کپسایسین موجود در فلفل تند سبب برطرف شدن احتقان شده و با تحریک ترشحات، مخاط بینی را دفع می کند. این ترکیب دارای خواص ضد باکتریایی است و با عفونت های مزمن سینوسی مبارزه می کند.

 

کبد چرب

پژوهش ها نشان می دهد استفاده فلفل تند از بدن سم زدایی کرده و برای سلامت کبد و درمان کبد چرب و فیبروز کبدی موثر است.

 

سرطان

کپسایسین موجو در فلفل چیلی دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی بوده و به برای پیشگیری و درمان اقسام سرطان ها موثر می باشد.

 

فلفل چیلی قاتل سلول های سرطان پروستات است؛ یک مطالعه در سال 2006 نشان داده که کپسایسین سلول های سرطان پروستات را وادار به خودکشی می کند، همچنين فلفل چیلی با نابودي ژن های مسئول ایجاد غده پروستات به درمان سرطان پروستات کمک می کند.

ضررهای استفاده از فلفل چیلی

کپساتسین موجود در فلفل چیلی امکان دارد با سوزش پوست و در موارد شدیدتر با تورم، قرمزی، التهاب و درد شدید همراه باشد.

استفاده فلفل چیلی در بعضی اشخاص سبب سختی های گوارشی و روده شده و با درد شکمی، سوزش در روده، گرفتگی و بیماری اسهال همراه خواهد بود.

 

تماس پوست با فلفل چیلی سبب تحریک و سوزش پوستی شده و نباید با چشم تماس داشته باشد.

استفاده فلفل چیلی در اشخاص ابتلا به روده تحریک پذیر سبب تشدید علایم آن می شود.

 

کپسایسین موجود در فلفل چیلی می تواند اثر مثبت یا منفی روی سلول های مبتلا به سرطان داشته و خطر مبتلا به سرطان معده و کیسه صفرا افزایش می دهد. از طرف ديگر استفاده پودر فلفل چیلی از عوامل مبتلا به سرطان دهان و گلو در هند به شمار می رود. برچسب ها: فلفل چیلی ، فواید ، مضرات ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فلفل چیلی فواید مضرات ناطقان فلفل تند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرم معجزه

سلام دوستان عزیز امروز میخواهم کرم معجزه معرفی میکنیم چند بخش تقسیم کرد یکی از مهمترین آن ها خاصیت ضد لک بودن راحتی از بین میبرد راحتی از بین میبرد جهت عمده با ما در تماس باشید. در ادامه وبسایت پماد خشخاش عمده چیست؟ پخش لوازم ارایشی فروشگاه شیک کویین همراه باشید فروشگاه شیک کویین نمونه محصولات در کانال روبیکا و واتساپ برای شما عزیزان گذاشتم حتما به کانال ما سر بزنید شماره کانال 09031005468درخدمت شما هستیم

ترکیبات کرم معجزه گیاهی اصل جلد قرمز

پاستور درجه یک مرهم قهوه ای مرهم سبز روغن آرگان عصاره شیرین بیان سفید آب نقره زرد چوبه خاکشیر ارچ

ویژگی کرم معجزه گیاهی ضد لک و کک لک های بارداری از بین بردن جای جوش صورت پاکسازی پوست صورت کاهش دهنده عالی سیاهی دور چشم ضد التهاب و درمان آفتاب سوختگی پیشگیری کننده چین و چروک صورت ترمیم کننده سلول های آسیب دیده میزان رضایت بالا اثر بخشی بعد از 7 روز مواد گیاهی روغن هسته انگور روغن نارگیل عصاره شیر الاغ کرم دست ساز است ویتامینe کرم گلدن شاین عمده ضد لک کاربرد چیست؟

چگونه معجزه دست ساز مصرف کنیم؟

هر شب قبل از خواب صورت خود را با آب( کرم معجزه با صابون رزد چوبه ) شستشو بدین تا کاملا تمیز شود و زمانی که پوست صورت خشک کردن صورت خود مقداری از کرم وایت رز را بر روی صورت بزنید و به خوبی ماساژ دهید.

توجه داشنه باشید هیچ نوری در هنگام خواب نباشه.

چقدر مدت زمان کرم معجزه وی ای پی روی پوست بماند؟ حتما باید 7 ساعت روی پوست بماند.

صبح پس از بیدار شدن حتما صورت خود را با مجدد شستشو دهید، این کار را هر شب تکرار کنید تا به نتیجه برسید. حتما در طول روز ضد آفتاب بی رنگ وکالی و آبرسان خوب مصرف کنید

خواص کرم معجزه با صابون صندل اصل 

خواص کرم معجزه را میتوان به چند بخش تقسیم کرد که مهمترین آن ها خاصیت ضد لک بودن برایپوست صورت و حتی پوست بدن هم میباشد ، این کرم با کاهش رنگدانه های پوست و ترمیم مجدد آن لک های قدیمی که شامل لک های دوران بارداری و یا لک های آفتاب سوختگی میباشد را به راحتی از بین میبرد ، همچنین اگر مرتب جوشمیزنید و نمیدونید چیکار کنید ترکیبی از صابون معجزه و همچنین این کرم یک راهکار تست شده و جوابگو برای این مشکل شماست

کرم معجزه شب چه عوارضی دارد

همونطور توضیح دادیم عوارض معجزه دست ساز فیک خرید کرم هست که پوست دوچار مشکل میکنند

پیشنهاد بنده این هست که در صورتی که پوستتان لک ندارد از کرم های ضد لک حتی گیاهی استفاده نکنید از محصولات کرم های ابرسان تهیه کنند در فروشگاه شیک کویین خرید کنید.کرم وایت رز عمده  موجود هست.

 

 

خواص کرم دست ساز گیاهی چیست؟

1- روشن کننده و ضد آکنه قوی پوست

2- مناسب برای لک و جای جوش

3- کاهش منافذ باز پوستی

4- لیفت کننده و سفت کننده پوست

5- از بین برنده لک صورت

6- کاملا گیاهی

7- مناسب برای خانم ها و آقایان

کاربرد کرم معجزه شب چیست؟

فرق کرم وایت رز و کرم معجزه

دیگر خبرها

  • کرم معجزه
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • خواص شیربرنج + فیلم
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ