Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ آژانس بازرسی ایمنی هوایی فرانسه اعلام کرد که کار فنی روی جعبه‌ سیاه هواپیمای اوکراینی از ۲۰ ژوئیه (سی‌ام تیر ماه) آغاز می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، این نهاد فرانسوی جمعه در توئیتی اعلام کرد که ایران برای تعمیر و خوانش اطلاعات درخواست کمک کرده و «قرار است کار فنی از ۲۰ ژوئیه آغاز شود؛ ایران هدایت تحقیقات را بر عهده دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز دوشنبه (دوم تیرماه) در گفت‌ وگوی تلفنی با «فرانسوا فیلیپ شامپاین» وزیر امور خارجه کانادا به وی اطلاع داد که ایران ظرف چند روز آینده جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را برای خوانش اطلاعات آن به فرانسه ارسال خواهد کرد.

ظریف اظهار کرد: تصمیم برای ارسال جعبه سیاه مدتی است اتخاذ شده و بزودی این تصمیم اجرایی خواهد شد.

وی همچنین به همتای کانادایی خود اطلاع داد که آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسائل حقوقی و چگونگی جبران خسارات وارده به خانواده مسافرینی که در این واقعه تأسف‌بار جان خود را از دست داده‌اند و همین طور جبران خسارت هواپیمای اوکراینی مدت‌هاست به طرف اوکراینی اعلام شده اما طرف مقابل تاکنون هیأت خود برای انجام مذاکرات را معرفی نکرده و جمهوری اسلامی ایران همچنان پیگیر موضوع است.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرده و سرنشینان آن جان باختند.

شیوع ویروس کرونا و توقف پروازهای بین‌المللی باعث وقفه در خوانش جعبه سیاه و اقدامات دیگر شده بود که با برقراری محدود پروازها بزودی اقدامات اجرایی در حل وفصل این موضوع از سر گرفته خواهد شد.

اخبار مرتبط چرا جعبه‌ سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه فرستاده می شود؟ توضیحات وزارت خارجه کانادا درباره گفت‌وگو با ایران در مورد جعبه‌سیاه هواپیمای اوکراینی جزییات گفت و گوی ظریف با وزیر خارجه کانادا در مورد هواپیمای اوکراینی توضیحات رییس قضایی نیرو‌های مسلح در خصوص حادثه نوچه کنارک و سقوط هواپیمای اوکراینی واکنش وزیر راه به ادعای نخست وزیر کانادا در مورد جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ادعای ترودو در مورد جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی توضیحات ربیعی در رابطه با جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی کانادا با تصمیم ایران درباره جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی موافقت کرد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا هواپیمای اوکراینی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای پرتغالی خود با توجه به موضوع رهایی خدمه کشتی اسرائیلی توقیف شده توسط ایران گفت: به سفرایشان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، "پائولو رانگل"، وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرایشان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می‌گردددر حال پیگیری جزئیات مربوط به کشتی توقیف شده هستیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ