Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل اوقاف استان کرمان گفت: در تمامی امامزاده‌های که شاخص کشوری دارند مراکز افق تشکیل شده و در سه بخش اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت دارند. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام علی جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه روز پنجم ذی‌القعده و پنجمین روز از دهه کرامت روز بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است اظهار داشت: در اهمیت زیارت این بزرگواران در کتاب جامع‌الاخبار از رسول خدا(ص) حدیثی آمده است که "من زار واحداً من أولادی فی الحیاة وبعد الممات فکأنّما زارنی، غفر له ألبتّة" یعنی کسى که یکى از فرزندان مرا در دوران حیات و پس از مرگم زیارت کند همانند کسى است که مرا زیارت کرده، البته آمرزیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت بقاع متبرکه کرمان در جذب خیران به‌کارگیری شودآیین تعویض پرچم گنبد حرم مطهر امامزاده محمد‌(ع) کرمان به روایت تصویرویژه برنامه‌های میلاد امام حسن مجتبی(ع) در کرمان اعلام شد/ تعویض نمادین پرچم حرم مطهر امامزاده محمد کرمان

وی با بیان اینکه استان کرمان افتخار میزبانی حدود یکصد امامزاده جلیل‌القدر را دارد عنوان کرد: از این تعداد 35 امامزاده شاخص‌های استانی و 14 امامزاده شاخص‌های کشوری را دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که امکان متبرکه و امامزاده‌ها باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند گفت: در تمامی امامزاده‌هایی که شاخص کشوری دارند مراکز نیکوکاری افق تشکیل شده و در سه بخش اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه امامزادگان با این اقدامات به جایگاهی تبدیل می‌شوند که اثرات فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را با هم دارند افزود: در امامزاده‌های استان کرمان مراکز افق به‌صورت فعال چه در زمان شیوع ویروس کرونا و چه در غیر آن فعالیت‌های دینی، فرهنگی و مذهبی ادامه دارد.

جلالی با اشاره به آخرین وضعیت بازگشایی امامزادگان استان کرمان بیان کرد: با توجه به مصوبه به ستاد کرونا صحن امامزادگان بازگشایی شده و رواق‌ها همچنان بسته است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه به‌زودی اجازه بازگشایی رواق‌ها نیز داده شود گفت: در رواق تمامی امامزادگان استان کرمان تمهیدات لازم انجام، پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا دیده شده و آمادگی بازگشایی درها به روی مشتاقان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی برنامه اقامه نماز جماعت در این امکان برگزار شده و در کنار اقامه نماز برنامه فرهنگی را هم داشتیم افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا برنامه‌های فرهنگی عمدتا به‌صورت مجازی برگزار شده است.

انتهای پیام/511/ح

R7860/P1357/S6,67/CT15 واژه های کاربردی مرتبط دهه کرامت ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس امامزاده ها ویروس کرونا استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، صبح شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی دادگستری کرمان با اشاره به تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کرمان کشف و ضبط شد که ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

وی، ضمن قدردانی از دستورات ۲۲ گانه ریاست قوه قضائیه خطاب به مسئولان قضائی، قضات و کارمندان عدلیه در سراسر کشور، افزود: بایستی در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست قوه قضائیه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضائیه در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

رئیس شورای قضائی استان کرمان از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در خصوص اجرای طرح نور قدردانی نمود و گفت: دستگاه قضائی حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر است و خوشبختانه مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته‌اند و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی افراد به قانون احترام گذاشته‌اند.

حجت الاسلام حمیدی، افزود: ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راهکار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضائی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

کد خبر 6089648

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود