Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری گام دوم انقلاب و مساله مقاومت را محور برنامه های تازه این مرکز خواند و گفت: سردار سلیمانی یکی از بارزترین نمادهای مقاومت است که بازتاب شخصیت او را باید به صورت خرد و کلان در موسیقی دید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مرکز موسیقی سازان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از زیر مجموعه های معاونت هنری این سازمان است که فعالیت های زیادی در کارنامه خود دارد از تهیه آلبوم موسیقی تا برگزاری جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی و راه اندازی ارکستر شهر، به تازگی «امیرحسین سمیعی» به سمت مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منصوب شده است با وی درباره  برنامه ها و اولویت هایی که برای این مرکز در نظر گرفته است به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

 

مهمترین برنامه های که شما برای مرکز موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دارید، چیست؟

مرکز موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه برنامه های  موسیقیایی در دست تهیه دارد از جمله یک  پوئم سمفونی در مرحله پیش تولید است؛ این سمفونی با موضوع گام دوم انقلاب استارت خورده است و شروع شده است و در مرحله پیش تولید است و به زودی به مرحله تولید می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

آیا عنوانی برای این پوئم سمفونی انتخاب کرده اید؟

نه؛ هنوز عنوان خاصی برای این پوئم سمفونی انتخاب نشده است.  موضوع آن گام دوم انقلاب، تمدن سازی و تمدن اسلامی است. در همین راستا یک پوئم سمفونی با نام سردار شهید قاسم سلیمانی و یک پوئم سمفونی نیز درباره شهدای سلامت در حال پیش تولید است.

 

 

در دوره جدید مدیریت مرکز موسیقی سازمان تمرکز بر موسیقی با محوریت مقاومت است؟

 در این دوره تولیدات موسیقی ما بیشتر موسیقی جدی با موضوعات مقاومت، سبک زندگی ایرانی-اسلامی و بیشتر حضور مقاومت در زندگی شهری است؛ یعنی تجلی مقاومت و مباحث مقاومت در موسیقی است؛ یکی از بارزترین مفهوم های مقاومت سردار سلیمانی است که بازتاب آن را باید در موسیقی به شکل خرد و کلان و در فرم های موسیقی ها، ارکسترال ایرانی و آنسامبل های ایرانی و حتی در بیشتر از موسیقی در خوانش های ادبی دید.

 

 

آیا فعالیت  ارکستر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری  مجددا از سر گرفته خواهد شد؟

 ارکستر شهر به آن شکل مربوط به آن دوره ای بود که ارکستر شهر را تشکیل دادند. تشکیل ارکستر در واقع یک نیاز است، ما یک جایی احساس نیاز می کنیم که ارکستر را تشکیل دهیم که فلان محتوا را تولید کنیم، این در برنامه ما هست و در واقع می خواهیم کنسرت آنلاینی را با همکاری خوانندگانی از سوریه، لبنان و عراق برگزار کنیم و  برای آن داریم برنامه ریزی می کنیم و برگزاری این کنسرت نیاز به ارکستر دارد و قطعا دوباره ارکستر را برپا خواهیم کرد البته نه با آن شیوه هایی که بود باید شیوه های نوینی را برای ارکستر در نظر بگیریم.

 

 

آیا برای گروه های کر فرهنگسراها برنامه ای دارید؟

برنامه ریزهایی در آنسامبل های مختلف و ژانرهای مختلف داریم انجام می دهیم، از جمله  برنامه ریزی مفصلی برای گروه های کر فرهنگ سراها داریم که شروع کردیم و محتواها را به آنها می گوییم، محتواها هم محتوای موسیقی مقاومت است که باید به آنها پرداخته شود و رپراتور دارد تولید می شود و داریم رپرتواری را به آنها می دهیم که محتوای آن موسیقی مقاومت است و اینها در فرم های مختلف به آنها ارائه می شود؛ بر این اساس ما دیگر کر 4 صدایی نداریم، کر دو صدایی و گروه های سرود، آکاپلا  و ووکاپلا و گروه هایی که آواز دسته جمعی در ژانرهای مختلف در حوزه موسیقی مقاومت می خوانند خواهیم داشت.  

 

 

برگزاری کنسرت آنلاین با همکاری هنرمندان سوری، لبنانی و عراقی به چه صورت است؟

این اجرا در حال برنامه ریزی و هماهنگی های لازم است و با یک ارکستر با اسم دیگری هر وقت نیاز باشد به اجرا می رود امیدوارم بتوانیم در زمانی که ارکستر آماده شود این برنامه را  به ثمر برسانیم.

 

 

آیا برای اجرای کنسرت آنلاین با خواننده خاصی هم به توافق رسیده اید؟

خیر، اولویت ما در این کنسرت ها استفاده از جوانان است و این طوری نیست که یک خواننده را دعوت کنیم و در زمان دیگر فرد دیگری را دعوت کنیم. ما تنها هدف مان این است که استعدادهای جوان را شناسایی کنیم و از آنها استفاده کنیم و در واقع این فرصتی برای استفاده از هرنمندان جوان در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

 

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: امیرحسین سمیعی گام دوم انقلاب برنامه ها مقاومت محور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مرکز موسیقی سازمان گام دوم انقلاب پوئم سمفونی ارکستر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود