Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوریگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه پیشران طراحی و ساخت حسگر‌های تشخیص سریع به عنوان اولین شبکه ملی نوآوری در حوزه فناوری‌های راهبردی با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه زیست فناوری کشور، با هدف بومی‌سازی فناوری‌های راهبردی طراحی و ساخت سامانه‌های تشخیص سریع در کاربرد‌های مختلف پزشکی و غیر پزشکی، دومین رویداد ملی ایده پردازی و طراحی و ساخت نانو حسگر‌های زیستی تشخیص سریع را شهریور سال جاری در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ابوالفضل میرزاپور دبیر شبکه پیشران و رویداد ملی طراحی و ساخت نانو حسگر‌های زیستی تشخیص سریع اظهار کرد:  بومی‌سازی این فناوری در کشور و ظرفیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی گسترده دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در حوزه طراحی و ساخت نانوحسگر‌های زیستی ضروری است.

او افزود: این رویداد ملی بستری جهت هدفمندسازی و هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی و دانش کشور به منظور توسعه فناوری و ارتقاء کارآفرینی در حوزه حسگر‌های زیستی است.

میرزاپور ادامه داد: باوجود توانمندی‌های دانشی کشور در این حوزه، متاسفانه بخش قابل توجهی از نیاز کشور در این حوزه از طریق واردات تامین می‌شود. در حالی که امکان دستیابی به این فناوری‌ها در داخل و با تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی وجود دارد.

دبیر دومین رویداد ملی ملی ایده پردازی و طراحی و ساخت نانو حسگر‌های زیستی تشخیص سریع مهمترین حوزه‌های موضوعی رویداد را طراحی و ساخت انواع حسگر‌های تشخیص مستمر بیرون بدنی و درون بدنی، طراحی و ساخت نانوحسگر‌های تشخیصی LFA، طراحی و ساخت حسگر‌های تشخیصی سریع پوشیدنی و طراحی و ساخت حسگر‌های تشخیص سریع غیر متعارف اعلام کرد.

او تصریح کرد: مهمترین هدف این رویداد، راه‌اندازی شبکه‌ای از افراد خبره و متخصص در این حوزه است که تا کنون پژوهش‌های قابل توجهی در این حوزه داشته‌اند. این رویداد بستری برای هم افزایی و تمرکز این متخصصان بر مسائل کلیدی کشور در این بخش فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

تولید طیف‌سنج تحرک یونی برای آنالیز مواد شیمیایی

استادان، دانشجویان، صاحبنظران و خبرگان علمی که در این حوزه فعالیت کرده و طی تحقیقات و پژوهش‌های خود به نمونه‌های آزمایشگاهی دست یافتند، می‌توانند طرح‌های خود را تا تاریخ ۳۱ تیر از طریق سایت شبکه پیشران به دبیرخانه رویداد ارسال کنند.

طرح‌های برگزیده ضمن دریافت گواهی تائید از حمایت‌های تجاری سازی شبکه بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نانو حسگر حسگر زیستی زیستی تشخیص سریع حسگر های زیستی حسگر های تشخیص طراحی و ساخت رویداد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است

وحید خدابنده در وبینار تبیین دومین رویداد بین المللی «الف تا» که با حضور ۲ هزار نفر از آموزگاران استان در شبکه شاد برگزار شد، با تشریح نحوه برگزاری این رویداد بین المللی اظهار کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای نشر و اشاعه ایده‌ها و تجارب خاص مدارس است.

او خاطرنشان کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای همکاران فراهم کرده است تا ایده‌ها و تجارب خاص مدارس خود را نشر و اشاعه دهند، لذا مشارکت حداکثری مدیران، آموزگاران، راهبران و سرگروه‌های آموزشی ابتدایی در این رویداد بین المللی با هدف ایجاد فرصت هم افزایی، هم گرایی و وحدت بخشی در راستای انتقال تجارب تحول آفرین انتظار می‌رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان تفاوت دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه‌ها محور‌های اصلی و فرعی رویداد از جمله مدیریت و رهبری مدرسه، فرآیند‌های یاددهی-یادگیری، تولید محتوای آموزشی، روش تدریس و تولید فناوری‌های نوین آموزشی، برنامه تربیت، محیط تربیت و سلامت و تربیت بدنی اعلام کرد.

خدابنده همچنین برگزاری نشست‌های گفتگو محور معلمانه، نمایشگاه استانی و کشوری، تولید و انتشار محصولات چندرسانه‌ای مؤثر و ایجاد بانک تجربیات را از مهمترین برنامه‌های رویداد «الف تا» برشمرد.

در ادامه رییس اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای ابتدایی استان گفت: دومین رویداد بین المللی «الف تا» با هدف اجرای مطلوب برنامه طرح شهید همت و به منظور پیوند زدن تجارب ارزنده معلمان با آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی معتبر اجرا می‌شود.

سجاد محسن پور تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار و مستندات خود را در دو محور طراحی آموزشی و اجرای تدریس و نیز گفتمان آموزشی طبق شرایط تهیه فیلم تدریس تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سامانه https://alefta.ir ثبت و بارگذاری کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است