Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: رئیس مجلس یازدهم اخیراً در نشست مجمع نمایندگان پایتخت پیرامون مشکلات کلان استان تهران به معضلات آب، هوا، خاک و آلودگی صوتی اشاره و تاکید کرده است: «آلودگی هوای تهران تا حد زیادی به وسایل حمل و نقلی مربوط است. معتقدم با برنامه‌ریزی مشخص و مدون می‌توانیم طی ۶ سال آلودگی هوای شهر را به حداقل ممکن برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین باید برای کاهش آلودگی صوتی پایتخت نیز برنامه داشته باشیم. در عین حال مواد مخدر، طلاق و زنان سرپرست خانوار سه اولویتی است که باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به آن‌ها پرداخته شود.»

در این باره، اگرچه دغدغه‎مندی منتخب ۲۶ درصد از مردم تهران در پارلمان برای حل معضلات پُرتعداد پایتخت که از قضا رئیس مجلس نیز هست، جای تحسین و تقدیر دارد، ولی گفتنی است این اظهارات از زبان فردی شنیده می‌شود که پیشتر و طی سال‌های ۸۴ الی ۹۶، طولانی‌ترین دوران تصدی مسئولیت شهرداری تهران از بدو تاسیس تاکنون را بر عهده داشته است و اینک بدون اشاره‌ای ولو تلویحی به کارنامه ۱۲ ساله اش در برطرف نمودن مشکلاتی که خود از آن نام می‌برد، از برنامه ریزی ۶ ساله برای حل آن‌ها سخن می‌گوید!

این درحالیست که اگرچه در دیدگاه عوام، عملکرد قالیباف در ۱۴۴ ماه صدرنشینی در ساختمان بهشت، علی الظاهر بدون هیچگونه نقص و خطا به نظر می‌رسد، اما لازم است بدانیم ابهامات زیادی در عملکرد نامبرده بعنوان شهردار تهران وجود دارد. فارغ از بازخوانی مواردی همچون پرونده چندهزار میلیاردی املاک نجومی و ایضاً اتهامات عدیده مالی علیه «عیسی شریفی» قائم مقام قالیباف، اواخر فروردین ماه امسال بود که پیروز حناچی، شهردار فعلی پایتخت در برنامه تهران ۲۰، از بدهی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران خبر داد که از دوره قبلی مدیریت شهری بر جای مانده است!

افزون بر این افتتاح پروژه‌های عظیم در پایتخت طی دوران مدیریت قالیباف از جمله مواردی است که شبهات فراوانی را به دنبال داشته است. بعنوان مثال، تعجیل در افتتاح زودهنگام پروژه بزرگراه امام علی (ع) در هفته‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲، نه تنها شبهه تبلیغاتی و نمایشی بودن این افتتاح را در اذهان تقویت نمود بلکه طراحی غیرمهندسی این پروژه موجب گردید که اخیراً رئیس پلیس راهور پایتخت از آن بعنوان خطرناکترین و حادثه خیزترین اتوبان تهران نام ببرد! در این بین، مشکلات فنی متعدد در پروژه تونل توحید و همچنین عدم توجیه اقتصادی و ترافیکی مگاپروژه اتوبان طبقاتی صدر/نیایش از دیگر مواردی است که کارشناسان امر انتقادات زیادی را نسبت به آن‌ها مطرح نموده اند.

در پایان لازم به ذکر است، ارائه اینگونه تز‌های تاریخ مصرف گذشته برای حل مشکلات پایتخت، در حکم نوشدارو‌های پس از مرگ سهراب است که لازم بود ارائه دهندگان آن در زمان مسئولیت‎شان به فکر پیاده سازی آن می‌بودند؛ نه اکنون که در جایگاه رئیس یکی از سه قوه، می‌باید به دنبال تدبیر برای حل مشکلات لاینحل تمامی ایرانیان سراسر کشور (نه صرفاً پایتخت) باشند!

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شهرداری تهران پاستور قالی باف آلودگی صوتی آلودگی هوا مجلس یازدهم صراط نیوز برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست.

ابوطالب شفقت امروز، هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداران نسبت به جذب نیروی انسانی بر حسب قانون عمل کرده و بر اساس مقررات نیرو جذب کنند.

وی با بیان اینکه تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست، بیان کرد: چنانچه شهرداران نیروهای به کار گرفته شده خود را به ادارات دیگر بفرستند یک سال مهلت دارند برای این افراد اشتغال ایجاد کنند و آنان را به شهرداری برگردانند.

 استاندار لرستان گفت: مسائل را به صورت پایه‌ای پیگیری می‌کنم و کار را به اندازه‌ای که در کشور ظرفیت داریم، انجام می‌دهیم چرا که باید کارها بر اساس برنامه و اولویت‌ها تخصیص داده شود و کار باید منطقی اصولی و با برنامه باشد.

شفقت عنوان کرد: مسئولیت نشاط فردی و عمومی شهرها با شهرداران است و راهبرد کلان آن‌ها ایجاد نشاط اجتماعی است.

وی با بیان اینکه همچنین شهردار نقش بسیار مهمی در توسعه شهری دارد و شوراها مرکز فکری، مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند که باید کمبودها و نواقص را احصا و رفع کنند، خاطرنشان کرد: تمامی مشکلات راهبردی شهرداری‌های لرستان پیگیری خواهند شد و به دنبال این هستیم تا سهم بهتری در توزیع منابع و امکانات داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • فیلم/ تأخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد تهران
  • دیدار رئیس جمهور با شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت