Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@23:42:17 GMT

بیش از ۸۲ هزار راس دام در فراهان واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۴۴۳۱

بیش از ۸۲ هزار راس دام در فراهان واکسینه شدند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان گفت: ۸۲ هزار و ۳۱۳ راس دام امسال علیه بیماری‌های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام در شهرستان فراهان واکسینه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد مهرعلی، رئیس شبکه دامپزشکی فراهان در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت: ۸۲ هزار و ۳۱۳ راس دام امسال از ابتدای سال تاکنون علیه بیماری‌های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام در شهرستان فراهان واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دام‌ها علیه بیماری‌های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، لمپی اسکین، تب برفکی و تب مالت واکسینه شدند.

مهرعلی گفت: واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری لمپی اسکین برای مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری را از جمله برنامه‌های اولویت دار شبکه دامپزشکی فراهان است، ۵ هزار دام سنگین توسط بخش خصوصی در دامداری‌های صنعتی واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی فراهان اظهار کرد: دام‌های ۲۴ روستای این شهرستان نیز در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری لمپی اسکین توسط بخش دولتی به صورت رایگان واکسینه شدند.

وی افزود: همچنین در راستای مقابله با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام ۷۰۹ مورد پایش بیماری تب برفکی، ۱۰۰ مورد بروسلوز، هفت مورد مشمشه و ۵۴۴ مورد پایش بیماری لمپی اسکین در این شهرستان انجام شد.

مهرعلی ادامه داد: یک هزار و ۷۴۲ مورد عملیات درمانگاهی در سه ماه ابتدای امسال انجام و ۶۵ مورد نظارت حاکمیتی بر این عملیات‌ها انجام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی فراهان بیان کرد: ۱۲۹ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری مرغ گوشتی و ۱۲ هزار جوجه ریزی در واحدهای بوقلمون گوشتی انجام شد.

وی گفت: ۱۶۱ مورد پایش مراقبت فعال و غیر فعال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع احتمالی این بیماری در شهرستان فراهان انجام و در این پایش‌ها موردی از بیماری در شهرستان مشاهده نشد.

مهرعلی خاطر نشان کرد: اجرای طرح واکسیناسیون رایگان بیماری نیوکاسل، پایش ۲۰ درصدی مزارع آبزی‌پروری و ۱۰ درصدی زنبورستان‌های شهرستان فراهان از دیگر اقدامات شبکه دامپزشکی این شهرستان در سال‌ ۹۹ است. 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دامی و مشترک بین انسان و دام شبکه دامپزشکی فراهان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان واکسینه شدند علیه بیماری لمپی اسکین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند