Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌محبت جمالی نیا روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات حوزه آب روستاهای شهرستان سرپل ذهاب با حضور جمعی از کارشناسان آب منطقه ای در محل فرمانداری افزود: این مجتمع های آبرسانی که نیاز به تقویت و تعویض خطوط انتقال دارند شامل سراب قلعه شاهین، انزل، امامیه، برآفتاب و جگیران است.

وی اظهارداشت: شهرستان سرپل ذهاب امسال بسیار درگیر مشکلات کمبود آبی بخصوص در مناطق روستایی بوده و با اقدام های انجام شده مشکل آب هشت روستای تحت پوشش  مجتمع آبرسانی قره بلاغ رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین منبع آبرسانی پشت تنگ این شهرستان نیز دارای یک چاه پرآب است که نیازمند تقویت ولتاژ ترانس موجود برروی این چاه است.

وی گفت: در داخل شهر نیز بعضی از نقاط مشکل افت فشار آب دارد که با اضافه شدن یک مخزن پنج هزار لیتری قرار است این مشکل حل شود.

نماینده مردم شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مشکلات حوزه آبرسانی شهرستان سرپل ذهاب فقط مربوط به این چند روستا نبوده و در بسیاری از نقاط دیگر نیز مشکل افت فشار و کم آبی وجود دارد که باید رفع شود.

شهریار حیدری افزود: سیستم تاسیسات انتقال آب شهرستان به دلیل فرسودگی مستهلک شده و قریب به ۵۰ سال است که از عمر آن می گذرد و قرار شد در یک برنامه کوتاه مدت مشکل قطعی آب برطرف شده و در یک برنامه بلندمدت یکساله با برنامه ریزی مناسب و تامین اعتبار لازم خطوط فرسوده انتقال آب شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب تعویض و تقویت شود.

وی اظهار داشت: منابع آبی مناسبی در منطقه وجود دارد که نیاز است مدیریت منابع به درستی انجام گرفته و با برنامه ریزی مناسب و توزیع عادلانه منابع مشکلات قطعی آب شهرستان های غرب کرمانشاه برطرف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز گفت: اجرای پروژه های آبرسانی در بسیاری از مناطق روستایی سرپل ذهاب آغاز شده و در حال اجرا است که در بعضی از مناطق به دلیل معضلات اجتماعی کار به کندی دنبال می شد و در این جلسه مقرر شد که شرکت آب و فاضلاب روستایی ظرف یک هفته این پروژه ها را به سرانجام برساند.

مهرداد سالاری افزود: در بسیاری از مجتمع های آبرسانی روستایی شهرستان سرپل‌ذهاب مشکل فرسودگی سیستم های انتقال آب و ایجاد شکستگی های روزانه وجود دارد که اقدامات کوتاه مدت برای رفع این مشکل در تابستان اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: در برنامه بلندمدت نیز تعویض و تقویت سیستم های آبرسانی و دفع فاضلاب شهری و روستایی با اعتبارات داخلی شرکت آب و فاضلاب و اعتبارات عمرانی استانی و شهرستانی اجرا خواهد شد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با ۹۰ هزار تن جمعیت و برخورداری از هشت دهستان و ۲۲۶ روستا، بیش از ۱۱ هزار مشترک آب و فاضلاب روستایی دارد.

برچسب‌ها سرپل ذهاب روستائیان کم آبی آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب روستائیان کم آبی آب و فاضلاب سرپل ذهاب روستائیان کم آبی آب و فاضلاب شهرستان سرپل ذهاب آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس گروه بانک توسعه اسلامی گفت: جهان به راه‌حل‌های بلندمدت و پروژه‌های زیرساختی پایدار نیاز دارد، زیرا شکاف تأمین مالی زیرساخت‌های جهانی تا سال ۲۰۴۰ حدود ۱۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

محمد الجاسر در نشست سالانه بانک و رویداد جشن طلایی در ریاض پایتخت عربستان سعودی گفت که تأمین مالی این پروژه‌های زیرساختی پایدار، مستلزم تغییر پارادایم است.

وی گفت: مکانیسم‌های سنتی تأمین مالی عمومی برای برآوردن تقاضای رو به رشد برای پروژه‌های زیربنایی مناسب نیست و جهان برای رسیدگی به این چالش‌ها و بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، نیاز به رویکردی جدید دارد.

الجاسر بیان کرد: این جایی است که بانک اسلامی به‌عنوان پرتویی از نور ظاهر می‌شود و اصول مبتنی بر دارایی و اشتراک ریسک آن کاملاً با نیازهای کشورهای کمتر توسعه یافته برای پروژه‌های زیرساختی بلندمدت هماهنگ است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی افزود: «علاوه بر این، بانک اسلامی با تاکید بر مسئولیت زیست محیطی، کاملاً در موقعیتی است که از این تلاش‌ها حمایت کند».

همچنین یادآوری کرد که در پنج دهه گذشته، بانک از امور مالی اسلامی دفاع کرده است. او می‌گوید استراتژی ما حول محور ایجاد مشارکت‌های قوی، تقویت بازارهای مالی و توانمندسازی بخش خصوصی است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی معتقد است که جهان بر سر تقاطع ایستاده است. همه‌گیری کووید -۱۹ آسیب‌پذیری‌ها را در زیرساخت‌ها آشکار و منابع عمومی را تخلیه کرد همچنین پیشرفت توسعه را معکوس کرد.

الجاسر گفت: «یک سوم کشورهای کم‌توسعه‌یافته در حال حاضر بدتر از دوران پیش از همه‌گیری هستند. بدون اقدام فوری، چشم‌انداز توسعه آنها می‌تواند بدتر شود».

همچنین تاکید کرد کشورهای کمتر توسعه یافته دارای پتانسیل اقتصادی فوق العاده در انتظار آزادسازی هستند.

وی با بیان اینکه تقویت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اجتماعی و فیزیکی برای کاهش فقر، ارتقای سلامت و آموزش و ایجاد اشتغال کلیدی است، افزود: این مورد تاب‌آوری در برابر شوک‌های آینده مانند همه‌گیری و تغییرات آب‌وهوایی را تقویت می‌کند.

کد خبر 6090673 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک