Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر روز گذشته با حضور محسن حاجی میرزایی آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی ۱۳۹۹ در بستر شبکه شاد برگزار شد.

این آیین به‌طور نمادین و از طریق ویدئو کنفرانس برای پایگاه تابستانی مجازی کانون فرهنگی تربیتی ادب شهرستان خرم‌آباد برگزار شد و همزمان ۳۰ هزار پایگاه فعالیت تابستانی دانش‌آموزی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانی دانش‌آموزی با رویکرد مجازی - مهارتی و با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت آغاز می‌شود و در پنج محور مهارت‌های ارتباطی-معرفتی-بصیرتی، فرهنگی-هنری-علمی، اقتصادی-اشتغال زایی و ورزش- سلامت در مراکز تابستانی و مدارس منتخب، مراکز دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی تربیتی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، پژوهش سراها، هسته‌های مشاوره، اردوگاه‌های دانش‌آموزی و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت خواهد داشت.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با تبریک فرا رسیدن میلاد امام هشتم شیعیان جهان، حضرت امام رضا (ع) اظهار کرد: یکی از مهمترین فعالیت های انسان در دوره زندگی یادگیری است و هیچ کار دیگری را نمی توانیم معادل یادگیری مقایسه کنیم. این فرایند از بدو تولد آغاز می شود و تا آخرین لحظه های زندگی انسان ادامه دارد.

وی با تشریح اینکه کیفیت زندگی انسان ها به عمق یادگیری آنها وابسته است، اظهار کرد: انسان ها طوری زندگی، عمل و ارتباط می گیرند که یاد گرفته اند و هرچقدر یادگیری ها عمیق تر و کیفی تر باشد؛ زندگی انسان ها مناسبتر و با کیفیت تر خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انسان ها از طریق چهار نوع ارتباط؛ ارتباط با خود، خدای خود، خلق خدا و خلقت؛ ارتباط برقرار و یاد می گیرند، اظهار کرد: با ضمیمه شدن اندیشه عمق یادگیری انسان افزایش پیدا می کند لذا یادگیری محدود به زمان، مکان و دوره‌ای خاص از زندگی انسان نیست. تمام حیات انسان سرشار از عرصه های یادگیری و فراگیری است.

وی مهمترین تمایز انسان ها با هم را در کیفیت یادگیری دانست و گفت: جایی که فرهنگ ها، تمدن ها، جوامع و… از هم جدا می شوند محصول فرایند کمیت و کیفیت یادگیری آن جوامع و تمدن ها است.

حاجی میرزایی در مورد بهترین دوره یادگیری انسان ها گفت: بهترین دوره یادگیری از بدو تولد تا نوجوانی است؛ لذا در این دوره سرعت و عمق یادگیری با دیگر روزهای عمر انسان قابل مقایسه نیست بنابراین باید توجه جدی به این دوره از عمر بشر کرد و یادگیری موثر و عمیق را برای آن تدارک دید.

وی با اشاره به اینکه تعبیر اوقات فراغت تعبیر رسایی نیست زیرا انسان دائماً در حال یادگیری است، در تشریح تفاوت یادگیری در مدرسه با سایر مکان ها گفت: یادگیری در مدرسه؛ منظم مستمر و قابل اندازه گیری است اما یادگیری های خارج از مدرسه مبتنی بر شوق، ذوق و رغبت است لذا مدرسه خوب باید مانند خانه باشد و مناسبات آن با احساس راحتی توام باشد.

حاجی میرزایی افزود: یادگیری در بیرون از مدرسه فرصتی طلایی است چرا که مدرسه بزرگتری است و جنس یادگیری در ایام اوقات فراغت نیز از این جنس است.

وی با اشاره به سند تحول به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش گفت: تربیت انسان ها در سند تحول چند ساحتی است لذا تلاش ما پوشش همه ساحت های انسانی در برنامه درسی است اما در بیرون از مدرسه فرصت بیشتری برای آموختن ساحت های مختلف تربیتی داریم لذا مهمترین کارکرد پایگاه های اوقات فراغت فراهم کردن حضور دانش آموزان در چنین مدرسه بزرگی است.

وزیر آموزش و پرورش بر ارتباط بین مدرسه و جامعه تاکید کرد و گفت: اگر بین مدرسه و جامعه نتوانیم ارتباط برقرار کنیم اهداف مدرسه آسیب می بیند، ارتباط مدرسه با خانه، محله و … همه این ارتباط ها یک هدف را دنبال می کند لذا ما در اوقات فراغت هم همان هدف ارتباطی را دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه باید به اوقات فراغت به عنوان فرصت طلایی زندگی نگاه کرد، گفت: اگر اوقات فراعت را بدون بهره گیری موثر داشته باشیم به دانش آموزان آسیب خواهیم زد؛ لذا غنی کردن اوقات فراغت کودکان کمک به مدرسه است.

حاجی میرزایی ادامه داد: پایگاه های تابستانی عرصه‌ای برای احیا، استمرار، نشاط، شادابی و بهره مندی دانش آموزان به مهارت های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه کرونا محدودیت هایی برای جوامع و از جمله مدارس و محیط های یادگیری ایجاد کرده است، اظهار کرد: کرونا باعث شده تا نتوانیم به طور مطلوب دور هم جمع شویم اما کرونا امکانات دیگری را برای ما فراهم کرده است و اکنون افراد متبحر و برجسته می توانند آموزش های خود را به طور کشوری و از طریق فضای مجازی برگزار کنند لذا عمق، تنوع و کیفیت یادگیری ها افزایش می یابد.

وی ایجاد این ظرفیت جدید را باعث کاهش هزینه ها دانست و گفت: این موضوع باعث می شود تعداد افرادی که از این کلاس ها استفاده می کنند، زیاد شود، لذا باید این فرصت را مغتنم شمرده و در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و… برای دانش آموزان فضایی بهتر برای بهره مندی از امکانات فضای مجازی را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید تابستان امسال برای کودکان پربارتر باشد، تصریح کرد: همه تشکل های دانش آموزی باید وارد فعالیت های اوقات فراغت دانش آموزی شوند و فرصت های گسترده تری را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

حاجی میرزایی گفت: تعداد پایگاه های اوقات فراغت دانش آموزی مهم نیست بلکه نتیجه فعالیت ها مهم است لذا زمانی می توانیم بگوییم فعالیت ها اثر بخش بوده است که دانش آموزانی توانمند و آماده برای سال تحصیلی جدید داشته باشیم و این موضوع به معنای بهره مندی دانش آموزان از پایگاه ها اوقات فراغت است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در پایان با تاکید بر اهمیت اوقات فراغت به مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور که از طریق ویدیو کنفرانس در این برنامه حضور داشتند، تصریح کرد: بخشی از کار آموزش و پرورش در تابستان سازماندهی اوقات فراغت دانش آموزان است لذا مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور توجه زیادی به این موضوع داشته باشند.

علیرضا کاظمی در این مراسم با بیان اینکه از امروز اولین تجربه یک افتتاحیه متفاوت را با حضور تمام دست اندرکاران فعالیت‌های تابستانی داریم، گفت: این موضوع در سال‌های گذشته به صورت نمادین در یک استان برگزار می‌شد اما امروز با استفاده از ظرفیت شبکه شاد، این پایگاه‌ها در تمام کشور افتتاح می شود.

وی ادامه داد: امسال شعار پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت هر خانه یک پایگاه و هر دانش‌آموز یک نقش و یک مهارت در بستر فضای مجازی خواهد بود. تلاش می‌شود با نقش پذیری در محیط خانه و فعال کردن دانش‌آموزان با استفاده از بستر فضای مجازی به توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان در تمام ابعاد اقدام شود و زمینه سازی برای رشد و شکوفایی این استعدادها کمک شود.

معاون پرورشی و فرهنگی افزود: با استفاده از تمام ظرفیت‌های شبکه شاد و مشارکت تمام بخش‌ها امروز اتفاق جدیدی را در شروع یک تابستان متفاوت رقم می‌زنیم. پیش بینی کردیم با تلاش همکاران حداقل بتوانیم ۳۰ هزار پایگاه را شکل دهیم و از ظرفیت کانون‌های فرهنگی تربیتی با هزار و۲۰۰پ ایگاه، کانون پرورش فکری با هزار پایگاه، دارالقرآن‌ها با ۷۵۰پ ایگاه، پژوهش سراها با ۶۶۳پ ایگاه، هسته‌های مشاور و مجتمع و کانون‌های ورزشی و تشکل‌های دانش‌آموزی استفاده کردیم تا اوقات فراغت متفاوتی برای دانش‌آموزان داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فعالیت‌های تابستانی با بیان اینکه بخش دیگری از فعالیت‌های اوقات فراغت با محوریت آموزش از سوی معاونت ابتدایی و تمرکز بر جشنواره‌های استانی و کشوری دنبال می‌شود، گفت: بخشی از فعالیت‌های دیگر ما شامل برگزاری کنگره پرسش مهر، جشنواره فرهنگی فردا، جشنواره دانایی توانایی، اختتامیه همسرایان امور تربیتی، جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب، جشنواره کالای ایرانی، جشنواره کتابخوانی، جشنواره جابربن حیان، جشنواره‌های علمی پژوهشی نوجوان و جوان خوارزمی و المپیادهای علمی است.

کاظمی با اشاره به اینکه فعالیت پایگاه‌ها را در ۵محور، با بیش از ۱۰۰ سرفصل آموزشی، ۲۰۰ رشته در قالب ۶ رشته برنامه ریزی کردیم گفت: انتظار داریم در سطح استان‌ها و مناطق کشور تمهیدات حضور فعال و بانشاط دانش‌آموزان فراهم شود همچنین همراهی خانواده‌ها نیز در این امر مهم است تا بتوانیم دانش‌آموزان را در این مسیر قرار دهیم.

کد خبر 4966124

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش علیرضا کاظمی قوه قضاییه ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش آتش سوزی کمیته امداد امام خمینی شهرداری تهران بیمارستان سینا اطهر سازمان بازرسی کل کشور پلیس راهور حج تمتع سازمان حج و زیارت محسن هاشمی هفته قوه قضاییه وزیر آموزش و پرورش اوقات فراغت حاجی میرزایی زندگی انسان دانش آموزان هزار پایگاه دانش آموزی فضای مجازی فعالیت ها پایگاه ها انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۴۰۰ خیر مدرسه ساز و حدود ۸۲ پروژه نیمه فعال خیری در استان وجود دارد که نیازمند اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی است و انشاالله با همت خود خیرین به اتمام خواهند رسید.


به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، علی‌مردان مردانی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز استان، اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز حدود ۲۵ سال است فعالیت می‌کند و از سال ۱۳۹۵ این فعالیت به‌صورت رسمی شکل گرفت.

وی ادامه داد: مجمع خیرین مدرسه ساز یک سازمان مردم نهاد است که وظیفه آن جذب و ترویج فرهنگ خیر در راستای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی‌ست‌.

مدیر عامل خیرین مدرسه ساز چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: هر ساله جشنواره خیرین مدرسه ساز استانی، شهرستانی و مدرسه‌ای برگزار می‌شود که امسال در ۱۹ اردیبهشت شاهد بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خواهیم بود.

مردانی تاکید کرد: خیرین مدرسه ساز متعهد شدند که ۶۴ میلیارد تومان در راستای توسعه و بهسازی مدارس هزینه کنند که بالای ۵۰ میلیارد آن محقق شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۴۰۰ خیر مدرسه ساز و حدود ۸۲ پروژه نیمه فعال خیری در استان وجود دارد که نیازمند اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی است و انشاالله با همت خود خیرین به اتمام خواهند رسید.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری گفت: نحو مشارکت خیرین برعهده خود آن‌هاست ولی مجمع سعی کرده این مشارکت‌ها هدفمند و در جهت رفع مشکلات آموزش‌وپرورش باشد، بیشتر این مشارکت‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار از جمله کوهرنگ و لردگان بوده است.

کد خبر 747911

دیگر خبرها

  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • گزارش تصویری | افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی «فخر ایران»
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی