Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:34:32 GMT

جهش تولید ،راهکاری بی‌اثر کردن تحریم‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۳۴۷۷۴

جهش تولید ،راهکاری بی‌اثر کردن تحریم‌ها

به گزارش ایرنا، اعمال تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، اگر چه مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است، اما با تکیه بر توان داخلی می‌توان این تهدیدها را به فرصت خودکفایی در همه زمینه‌های اقتصادی تبدیل کرد.

مقام معظم رهبری امسال را به نام "جهش تولید" نام‌گذاری کرده‌اند تا بتوان با رفع موانع تولید و تلاش برای بهبود فضای کسب و کار، زمینه بی‌اثری تحریم‌ها و رونق در حوزه اقتصاد و معیشت کشور را سرعت بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به خودکفایی دارد

رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گت: مجلس یازدهم با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری، نگاه ویژه‌ای به خودکفایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توان داخلی به همراه صادرات دارد.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: حرکت همراه با تعامل، جلوگیری از فرصت‎سوزی و کمک به مدیران توانمند، باعث رفع اثرات تحریم‌ها خواهد شد.

وی، با اشاره به مبنای مجلس یازدهم برای کمک به مدیران توانمند و جهادی افزود: در این راستا ، مبارزه با فساد تقویت خواهد شد و با مدیران ضعیف نیز بدون هیچ تعارفی برخورد می‌شود.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای رفع مشکلات ناشی از عقب‌ماندگی‌ها در این استان با مسوولان ملی هماهنگی بیشتری داشته باشند.

جعفری، تکیه بر توان داخلی را از مهم‌ترین راهکارهای بی‌اثر کردن تحریم‌ها دانست و اظهار داشت: البته در کنار این موضوع، توجه به تعامل با کشورهای دیگر نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته و اخیر، نسبت به استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه ایران بی‌توجهی صورت گرفته است.

تقویت ارزش پول ملی در بی‌اثر کردن تحریم‌ها نقش دارد

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تقویت و ارتقای ارزش پول ملی، تنوع‌بخشی به سبد ارزی و مبادلات پولی دو و چندجانبه از مهم‌ترین راهکارهای مجلس یازدهم برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها به‌شمار می‌رود.

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: تقویت کمی و کیفی ارتباط با کشورهای جامعه هدف به‌ خصوص کشورهای همسایه ایران، با افزون‌بر ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت در رفع اثرهای نامطلوب ناشی از اعمال تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران تاثیر مستقیم دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمک به بخش خصوصی و تمرکز بر فعالیت‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان را می‌توان جزو دیگر راهکارهای رفع اثرهای منفی تحریم‌ها دانست.

راستینه اظهار داشت:با توجه به فرامین مقام معظم رهبری، مجلس یازدهم به  حوزه فرهنگی با هدف تسریع در روند بی‌اثرکردن تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، توجه جدی دارد.

مجلس یازدهم برای مبارزه با فساد عزم جدی دارد

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس یازدهم مبارزه با فساد را به‌طور جدی در دستورکار قرار داده است.

قدرت‌الله حمزه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: مجلس یازدهم برای تحقق به این هدف مهم و تا زمان ساماندهی و رفع مشکلات اقتصادی، با قوه قضاییه همکاری می‌کند.

وی افزود: در صورت مبارزه جدی با فساد و ریشه‌کنی آن، می‌توان به رونق و جهش تولید دست یافت.

حمزه تصریح کرد: وجود برخی خلأهای قانونی در کشور باعث شده تا تولید با مشکل مواجه شود، که مجلس یازدهم برای رفع این مشکل آمادگی دارد تا قوانین مزاحم پیشرفت اقتصادی را اصلاح و یا حذف کند و قانون‌های مفید در این حوزه را به تصویب برساند.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در قانون‌گذاری مشکل ندارد اما قوی شدن نظارت‌ها، ضروری و در اجرای صحیح قوانین مؤثر است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این صورت علاوه بر بی‌اثر شدن تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم حاصل خواهد شد.

وی گفت: توجه به فرمایشات و فرامین مقام معظم رهبری و همچنین تکیه بر توان داخلی راهکار اصلی بی‌اثر کردن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

حمزه تاکید کرد: در این راستا دولت باید مشکلات اقتصادی کشور را بدون نگاه به خارج رفع کند.

مردم ایران انواع تحریم‌ها را در ۴۱ سال گذشته پشت سر گذاشتند

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مردم ایران در طول ۴۱ سال اخیر، انواع تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی را پشت سر گذاشته‌اند و از هیچ تهدیدی واهمه نداشته‌اند و ندارند.

حسین بامیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: مردم ایران با وجود ایستادگی در برابر انواع تحریم‌های دشمنان، اما به هیچ وجه تبعیض، فساد و بی‌عدالتی را نمی‌پذیرند و خواستار مقابله با آن هستند.

وی یادآور شد: در صورت مقابله جدی و ایستادگی در برابر هرگونه تبعیض، فساد و بی‌عدالتی در داخل کشور زمینه برای بی‌اثر شدن تحریم‌های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران فراهم می‌شود.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعمال تحریم‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی در ۴۱ سال گذشته ثابت کرده که در راه مقابله با تهدیدات دشمنان، عزم، اراده و توان داخلی افزایش یافته است.

بامیری اظهار داشت: هم‌اینک با تکیه بر توان داخلی مهندسان و متخصصان ایرانی به‌راحتی می‌توان ضمن مقابله با تهدیدها و فشراهای استکبار جهانی در مسیر بی‌اثر کردن تحریم‌ها اقدام کرد.

برچسب‌ها تحریم جهش تولید چهارمحال وبختیاری مجلس یازدهم پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم جهش تولید چهارمحال وبختیاری مجلس یازدهم تحریم جهش تولید چهارمحال وبختیاری مجلس یازدهم استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت و گو با خبرنگار ایرنا نماینده مردم شهرستان مجلس شورای اسلامی بی اثر کردن تحریم ها تکیه بر توان داخلی مجلس یازدهم مقام معظم رهبری جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۳۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا نوری قزلجه، نماینده بستان آباد در مجلس یازدهم، در بخشی از گفتگوی خود در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: «تا جایی که یادم می‌آید صحبتی، اظهارنظری، تصمیمی و رأیی نداشتم که از آن پشیمان باشم اما اتفاقات فراوانی در مجلس افتاد که به دلیل اینکه ما عضو آن مجلس بودیم، شاید به اسم همه نوشته شود. »

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899752

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد
  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ نشانه تحریم‌ناپذیری ایران
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود