Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@22:52:27 GMT

تولید بیش از 2 میلیون قطعه ماهی زینتی در محلات

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۳۶۹۰

تولید بیش از 2 میلیون قطعه ماهی زینتی در محلات

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی محلات گفت: ۲ میلیون و ۴۹۲ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در سه ماهه نخست امسال در این شهرستان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد.

به گزارش جماران، احمدرضا جعفری افزود: این میزان ماهیان زینتی در۱۲ واحد به مساحت ۱۳ هزار و ۲۷۵ متر مربع، تولید شده است.

وی بیان کرد:  این واحدهای تولیدی برای ۵۰ نفر در این شهرستان فرصت اشتغال فراهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری گفت: مهمترین گونه‌های ماهی در این واحدها شامل دالر، پرت، اسکار، دیسکوز، سنکو، مونی، فلاور و آنجل است.

وی افزود: بچه ماهی زینتی پرورشی از کشورهای تایلند و مالزی و شهرهای اصفهان و کاشان وارد کارگاه‌های پرورشی محلات می‌شود و برای عرضه در بازارهای داخلی و خارجی تکثیر و پرورش می‌یابد.

جعفری با بیان اینکه ۱۶ درصد از میزان ماهیان زینتی کشور در شهرستان محلات تولید می‌شود، یادآور شد: این شهرستان از نظر تنوع تولید ماهیان زینتی رتبه اول کشور و از نظر میزان تولید بعد از اصفهان ، جایگاه دوم  را دارد.

محلات واقع در جنوب استان مرکزی با ۵۵ هزار نفر جمعیت، قطب تولید سنگ تزئینی ساختمان، ماهیان زینتی و گل و گیاه زینتی کشور است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا تولید ماهی زینتی تولید ماهی محلات ماهی محلات سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ماهیان زینتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

محمد حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

کد خبر 6089118

دیگر خبرها

  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی