Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:03:52 GMT

آنکارا اروپا را به اقدامات متقابل تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۴۴۵۱۸

آنکارا اروپا را به اقدامات متقابل تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، مولود چاوش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: اگر اتحادیه اروپا تصمیمات جدیدی علیه ترکیه اتخاذ کند، گام متقابلی خواهیم برداشت.

وزیر امور خارجه ترکیه در این خصوص ادامه داد: این موضوع هیچ نتیجه‌ای برای حل و فصل مسائل در پی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنکارا میانجیگری اتحادیه اروپا در خصوص منابع انرژی در شرق دریای مدیترانه را می پذیرد؛ اما بروکسل باید میانجیگر صادقی باشد.

این در حالیست که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز دیروز در سخنانی اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا استانداردهای دوگانه ای دارد.

رئیس جمهور ترکیه در این خصوص گفته بود: اتحادیه اروپا کشورهایی که مشکل شفافیت دارند را در برابر ترکیه اولویت داده و نیت خود از تداوم این استانداردهای دوگانه را آشکارا نشان می دهد. تمامی بازی‌های سیاسی و توطئه‌ها علیه کشورمان را که در مدیترانه شرقی صورت گرفته بود، نابود کردیم!

گفتنی است، دلیل اصلی شدت گرفتن تنش ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است؛ اقدامی که باعث موضع گیری بروکسل در حمایت از یونان شده و انتقاد آنکارا را نیز در پی داشته است.

در همین رابطه پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر در کنفرانسی رسانه‌ای اعلام کرده بود که آنکارا همراه با دولت لیبی درصدد اکتشاف و توسعه نفت و گاز در میادین مدیترانه است.

کد خبر 4967638

منبع: مهر

کلیدواژه: مولود چاوش اوغلو دریای مدیترانه یونان اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا دونالد ترامپ ایران لبنان عربستان سعودی روسیه فلسطین افغانستان ترکیه سوریه الحاق کرانه باختری اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۴۴۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)

معبد پارتنون یونان باغ‌های معلق بابل لپتیس مگنا یک شهر باستانی در لیبی معماری هترا در عراق غول رودس در یونان هرم بزرگ جیزه در مصر آرامگاه هالیکارناس در شهر بودروم ترکیه فانوس اسکندریه در مصر معبد آرتمیس در ترکیه کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • افشای گفتگوی خصوصی الخلیفی با لاپورتا
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند