Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@03:05:10 GMT

کشف1500 کیلوگرم انواع موادمخدر در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۶۶۹۴۱

کشف1500 کیلوگرم انواع موادمخدر در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف یک تُن و ۵۴۵ کیلو و ۲۳۵ گرم انواع موادمخدر و افزایش ۹۳ درصدی کشفیات مواد مخدر در فصل بهار در قزوین خبر داد.

سردار مهدی حاجیان اظهار کرد: بعد از نفت، توریسم و تجارت سلاح و مهمات، قاچاق مواد مخدر چهارمین تجارت پر سود دنیا است که تأثیرات آن گستره جهانی دارد که تمامی مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را درگیر خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین، وی ادامه داد: استان قزوین یک شاهراه مواصلاتی بین استان‌های مختلف کشور است که شرق را به غرب و شمال غرب کشور متصل می‌کند و ناامن کردن محورها برای جلوگیری از فعالیت‌های تبهکارانه مجرمان درزمینهٔ قاچاق کالا و مواد مخدر از اولویت‌های پلیس قزوین در تأمین امنیت جامعه است.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در همین راستا با تلاش شبانه‌روزی و اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در فصل بهار مقدار یک تُن ۵۴۵ کیلو ۲۳۵ گرم انواع موادمخدر کشف‌شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۹۳ درصدی را داشته است.

سردار حاجیان با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات مربوط به مواد مخدر از نوع تریاک با یک تُن و ۱۹۰ کیلو و ۹۴۱ گرم بوده است، تصریح کرد: در مقایسه صورت گرفته در میزان کشفیات مواد مخدر از نوع تریاک نسبت به سال گذشته افزایش ۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی  عنوان کرد: افزایش ۵۰۳ درصدی هروئین، ۱۰۸ درصدی حشیش و ۲۷ درصدی سایر مواد مخدر از دیگر توفیقات پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان بوده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: کشف ۲۷۰ کیلو مرفین از مهم‌ترین کشفیات اخیر پلیس استان بود که سوداگران قصد انتقال این مواد به استان‌های غرب کشور را داشتند که با اشراف اطلاعاتی و هوشیاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، قاچاقچیان را ناکام گذاشتند.

حاجیان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی دستگیری قاچاقچیان در سه‌ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته گفت: ۲۹۶ مرحله طرح در راستای پاک‌سازی نقاط آلوده، ارتقاء امنیت اجتماعی، کنترل محورهای مواصلاتی و جمع‌آوری معتادین متجاهر اجرا شد.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: اجتماعی و همگانی کردن مقابله با پدیده شوم مصرف مواد مخدر مهم‌ترین راهکار برون‌رفت از این معضل است و در کنار اقدامات انتظامی پلیس در کشف مواد مخدر، در سه‌ماهه اول سال جاری اقدامات اجتماعی بسیار ازجمله برگزاری جلسات آموزش همگانی، اطلاع‌رسانی، برپایی چهار نمایشگاه با موضوع مواد مخدر و برگزاری جلسات مشترک با ادارات و نهادها برای مقابله با پدیده مواد مخدر انجام شده است./ ایسنا 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتظامی استان قزوین مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۶۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت

سرهنگ سید رضا صادقیان فرمانده انتظامی تفت بیان داشت: در راستای اجرای طرح آرامش در شهر عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشرافیت کامل اطلاعاتی و انتظامی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها درهفته گذشته اقدام به اجرای طرح آرامش و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر از وجود معتادان متجاهر در سطح شهر و روستا‌های حوزه استحفاظی خود کردند.

وی بیان داشت: اقدامات صورت گرفته پلیس در راستای اجرای طرح سراسری آرامش در شهر با انجام کار اطلاعاتی منجر به دستگیری قاچاقچی و خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر در کمربندی یزد به تفت و کشف ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تفت در پایان، ضمن خرسندی مردم و شهروندان از اجرای این طرح، مقابله اثربخش با مقوله مواد مخدر را نیازمند عزم همگانی همه دستگاه‌های مسئول، همچنین مردم و نهادینه سازی مشارکت‌های عمومی در بین اقشار مختلف جامعه دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت