Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@23:43:42 GMT

وضعیت معیشت مردم نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۵۴۵۳

وضعیت معیشت مردم نگران کننده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار یکی از مسئولان گروه‌های جهادی طلاب، با اظهار نگرانی شدید از وضعیت معیشت مردم گفت: مکرر گفتیم مسئولان همه‌چیز کشور را با تحریم گره نزنند، واقع مطلب این است که هیچ نظارتی در بازار وجود ندارد و قیمت‌ها بدون نظارت بالا می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: گاهی برای خرید می‌روم، می‌بینم دو مغازه مجاور هم یک جنس از یک شرکت با دو قیمت متفاوت عرضه می‌کنند و یا محصولات داخلی را از کشاورزان زحمت‌کش به قیمت بسیار کم خریداری می‌کنند، ولی به دست مصرف‌کننده با قیمت بالا می‌رسد، این کار دیگر ربطی به تحریم ندارد. باید نظارت و اشراف باشد و یک مدیریت صحیحی صورت بگیرد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: تجربه نشان داد ما با همین نیرو‌های جوان و امکانات می‌توانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم، البته عده‌ای به دنبال القای این مطلب هستند که راه نجات سازش با آمریکا و غرب است، درحالی‌که دیدند آمریکا چه کرد مگر عده‌ای دنبال همین سازش نبودن و نرفتن، ولی همه دیدن آمریکا با قرارداد رسمی تأییدشده خودشان چه کرد و همه‌چیز را زیر پا گذاشت.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: اعتماد مجدد به آمریکا و غرب با این خیانت‌ها و بدعهدی‌ها قابل‌پذیرش نیست و باید به‌جای دل دادن به غرب و آمریکا به نیرو‌های خودی اعتماد کرد، البته نه به این معنا که با دنیا قهر باشیم، بلکه با در نظر گرفتن عزتمان با کشور‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم که در این میان، رژیم صهیونیستی و آمریکا مستثنا هستند.

او در ادامه به اهمیت جایگاه ولایت‌فقیه پرداخت و تأکید کرد: در این سال‌های اخیر، رهبری شعار سال را معمولاً اقتصادی بیان کردند و نقشه راه برای اجرای مسئولان بیان داشته‌اند ازجمله حمایت از کالای ایرانی، حمایت از تولید داخلی، جهش تولید و اقتصاد مقاومتی بوده، اما باید دید آیا مسئولان به وظایف خود عمل کرده‌اند؟ توصیه می‌کنم مسئولان ازجمله دولت و مجلس هرچه سریع‌تر به وضعیت معیشت مردم رسیدگی کنند، نظارت جدی در بازار انجام شود و به کمک هم از این مشکلات ان‌شاءالله عبور کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: مردم به ما نامه می‌نویسند که چرا مراجع تذکر نمی‌دهند، درحالی‌که مراجع و رهبری معظم مکرر تذکر داده و مسئولان را به خدمت به مردم توصیه می‌کنند، بنده به‌عنوان یک طلبه از حوزه قم خصوصی و عمومی از مسئولان خواسته‌ام و خواهش کرده‌ام به این مردم خدمت کنید، این مردم همیشه درصحنه بوده‌اند و هستند، این مردم زیر بار ذلت نرفته و نخواهند رفت، این مردم انقلابی هستند نظام و رهبری را دوست دارند، منتها مشکلات اقتصادی و معیشتی آن‌ها را ناراحت کرده که باید همه کمک کنند تاحل شود.

انتهای پیام/الف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان وضعیت معیشت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست

فرماندار شهرستان خوروبیابانک گفت: مدیریت بحران این شهرستان از امکانات کافی برخوردار نیست و نیاز اساسی به پزشکان متخصص، مجرب و امکانات پزشکی دارد و این خواسته مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، احمدرضا طحانی ظهر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه مدیریت بحران شهرستان که با حضور منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان خوروبیابانک با توجه به پراکندگی روستاها و وسعت زیاد آن، نیاز به امکانات امدادی دارد.

وی افزود: در حال حاضر امکانات و تجهیزاتی که برای مقابله با حوادث احتمالی مخصوصاً سیل در شهرستان وجود دارد، بسیار اندک است و در صورت وقوع حوادث، این شهرستان با مشکل مواجه خواهد شد.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که این شهرستان نیاز اساسی به پزشکان متخصص، مجرب و امکانات پزشکی دارد.

طحانی محرومیت‌زدایی را مهمترین نیاز مردم این خطه از استان اصفهان عنوان و تصریح کرد: با وجود اقدامات بسیار در شهرستان خوروبیابانک، همچنان بحث محرومیت قابل لمس است که انتظار می‌رود برای خروج از مشکلات به این شهرستان توجه ویژه شود.

مسئولان اصفهان صدای مردم خوروبیابانک را نمی‌شنوند

حجت‌الاسلام محمدحسین رمضانی، امام جمعه شهرستان خوروبیابانک نیز تصریح کرد: با گذشت چند سال از افتتاح بیمارستان محروم این شهرستان، مسئولان استانی صدای این مردم را نمی‌شنوند و بارها از تریبون نماز جمعه در این خصوص صحبت شده است.

وی ادامه داد: آنچه که این مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور تقاضا دارند تجهیز کامل بیمارستان و حضور پزشک متخصص است.

امام جمعه شهرستان خوروبیابانک گفت: کاهش تعرفه برق منطقه گرمسیری یکی از مطالبات بحق و جدی مردم شهرستان خوروبیابانک است.

کد خبر 748455

دیگر خبرها

  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد