Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد افتتاح شده تحت نظارت بهزیستی در استان های آذربایجان شرقی، البرز، خراسان شمالی و سیستان بلوچستان مستقر است. 

مدیرکل بهزیستی یزد در این ارتباط تصویری مهمترین کار این نوع مراکز را سم زدایی، بازتوانی و اشتغال عنوان کرد و افزود: مصرف کنندگان موادمخدر بر خلاف سایر مراکز اقامتی ترک اعتیاد به مدت یکسال در مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد خدمات لازم درمانی را دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی محمد عطابخش با اشاره به تداوم درمان در مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد افزود: مرکز جامع درمان اعتیاد، متفاوت از مراکز اقامتی معتادان متجاهر و کمپ‌های ترک اعتیاد است که با دارا بودن سه فضای فیزیکی مستقل، درمان‌های سم زدایی، روانشناختی و حمایتی از معتادان در آن انجام می شود؛ ضمن اینکه بهبود یافته با امکان دسترسی و پیگیری روند درمان  به مدت یکسال از این خدمات برخوردار است. 
وی با اشاره به فعالیت ۲۰  مرکز درمان سرپایی و وابستگی به مواد افیونی در استان و ۱۳ مرکز اقامتی بهبود یافته و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد گفت: سال ۹۸، ۲ هزار و۴۹۲ نفر مراکز درمان سرپایی و وابستگی به مواد و  چهار هزار و ۶۳ نفر در مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد پذیرش شدند.
عطا بخش همچنین از فعالیت چهار مرکز کاهش آسیب گذری، ۲ تیم امدادرسان سیار مستقل در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مراکز کاهش آسیب گذری به ۴۳۹ نفر و تیم های امدادرسان سیار مستقل به ۱۹۶ نفر خدمات رسانی کردند.

همچنین معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان یزد گفت: الگوی مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد ترکیبی از رویکردهای درمان و مداخله اعتیاد است
 ناصر صباغزادگان افزود: این رویکرد بر اساس تجارب متعددی که در نتیجه مدل های درمانی حاصل شده  طراحی شده است.
وی اظهار کرد: در این الگو همزمان علاوه بر ارائه مداخله سم زدایی و پرهیزمدار با بهره گیری از بیشتر رویکرهای درمان و بازتوانی به رفع چالش های خانوادگی و اجتماعی بیمار، تداوم بر مراقبت بیمار، مداخله روانی، اجتماعی و توانمندسازی شغلی پرداخته می شود.
وی خاطرنشان کرد: تمامی این خدمات در قالب طرح درمان برای هر فرد طی برنامه مدیریت مورد، حین درمان و پس از ترخیص ارائه می شود.
معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان یزد با اشار به روند اجرای  درمان و بازتوانی فرد معتاد گفت: در این مدل بیماران پس از پذیرش وارد مرحله سم زدایی می شوند و به مدت ۲ هفته این مرحله را طی می کنند.

وی ادامه داد: همچنین  بعد از سم زدایی به مدت سه ماه و نیم به صورت اقامتی تحت درمان های روانی، اجتماعی و معنوی به صورت نظامند قرار می گیرند.
معاون بهزیستی استان یزد افزود: پس از دوره سم زدایی و  اقامت به مدت چهار ماه، فرد بهبود یافته بر اساس مدل خودیاری به طی مدت هشت ماه اه و شرکت در ۵۲ جلسه سه ساعته به صورت سرپایی با برنامه از قبل تعیین شده در جلسات آموزشی و درمانی مرکز شرکت می کند.
 صباغزادگان به تداوم درمان و بازتوانی بیمار در این شیوه اشاره کرد گفت: در پایان این دوره افرادی که سرپناه و خانواده ندارند برای  اسکان و اقامت به مراکز اقامتی توانمندسازی ارجاع داده می شوند.
وی در خصوص اشتغال این افراد هم گفت: مراجعان این مرکز در صورت داشتن شغل به کمک مددکار به شغل سابق خود باز می گردند و در غیر این صورت با مهارت آموزی به اشتغال آنها کمک می شود.
صباغزادگان خاطرنشان کرد: در طی دوره هشت ماهه درمان غیراقامتی؛ بیمار مداخله روانشناختی فردی، آموزش خانواده، بهره مندی از ظرفیت گروه های خودیار، گروه درمانی، مداخله توسعه اجتماعی فرد و آموزش های شغلی کسب و کار دریافت می کند.

طبق اعلام سازمان بهزیستی یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور معتاد هستند.

برچسب‌ها معتادان متجاهر یزد سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معتادان متجاهر یزد سازمان بهزیستی کشور معتادان متجاهر یزد سازمان بهزیستی کشور جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مراکز اقامتی سم زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۳۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی پوررضا با اشاره به سفر اول رئیس جمهور به قم در نهم دی ماه سال ۱۴۰۰ گفت: این سفر دارای شش مصوبه برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم بود که با پیگیری‌های انجام شده بخش عمده مصوبات اجرایی شده است.

وی گفت: نخستین مصوبه ما در خصوص تکمیل مرکز جامع سرطان با مشارکت خیرین بود که دارای ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب بود که ۵۰ میلیارد آن توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۴۰ میلیارد تومان نیز توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شد که از این میزان اعتبار، ۳۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط سازمان برنامه و بودجه تاکنون تأمین و سهم وزارت بهداشت نیز منوط به تکمیل و پیشرفت فیزیکی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: این پروژه در حال انجام بوده و تاکنون حدود ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم بتوانیم با منابع دولتی و مشارکت خیرین محترم به سرانجام رسانده و در اختیار مردم شریف استان قرار دهیم.

پوررضا گفت: دیگر مصوبه سفر، اختصاص مبلغ ۵ میلیارد تومان برای تکمیل مخزن بتنی مجتمع بیمارستانی شهبد بهشتی قم بود که تخصیص یافت و پروژه اجرایی شد.

وی گفت: تسریع در بررسی صدور مجوز ماده ۲۳ احداث دانشکده پزشکی و خوابگاه پسران مجتمع پردیس دیگر مصوبه سفر بود که این مصوبه نیز به صورت کامل اجرایی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به دیگر مصوبه سفر رئیس جمهور در دور اول به قم گفت: موضوع دیگر شبانه روزی کردن مراکز بهداشتی درمانی شهرهای کهک و جعفریه بود که این مصوبه نیز به صورت کامل انجام شد.

پوررضا گفت: اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پایگاه سلامت شهروندی بصیرت نیز جزو مصوبات سفر بود که اعتبار مورد نیاز جذب و پروژه به بهره برداری رسیده است.

وی در خصوص آخرین مصوبه سفر رئیس جمهور به قم در حوزه بهداشت و درمان گفت: اختصاص اعتبار برای احداث فاز اول بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی حضرت فاطمه الزهرا (س) توسط وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه و با کمک بنیاد برکت و خیرین پس از اخذ مجوز ماده ۲۳ بود، که در این زمینه نیز مجوز ماده ۲۳ اخذ و برای عملیاتی شدن پروژه منوط به تخصیص اعتبار خواهد بود.

کد خبر 6098493

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین