Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مسعود عظیمی گفت: باید به استانداران تفویض اختیار داد تا بنا به شرایط منطقه و استان خود در خصوص قیمت گذاری ها و تنظیم بازار تصمیم گیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در دیدار با تیم خبری یزدرسا با اشاره به اینکه رسانه نقش اساسی در ارتباط دولت و ملت و فضاهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و شفاف سازی دارد اظهار کرد: با رسانه های جمهوری اسلامی باید همکاری داشت و پاسخگوی سوالات ان ها بود تا با نقد و یا تشویق مسئول را به سمت ارتقا حرکت دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عظیمی افزود: اگر کسی در ابعاد مختلف فضاها را مغرضانه تحلیل می کند این رسانه ها هستند که می تواندد همسو با سیاست های اصلی نظام واقعیت را بین جامعه تببین کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبرم معظم انقلاب با نمایندگان مجلس عنوان کرد: بیانات رهبری فصل الخطابی برای قوای سه گانه هستند که باید در پیش روی همه به عنوان یک الگوی نوین حکومتی قرار گیرد تا این حکومت به صاحب اصلی خودش برسانند.

*** پایه بی ثبات بازار؛ ناهماهنگی عرضه و تقاضا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با اشاره به افزایش نرخ قیمت اجناس در مدت اخیر گفت: در بحث قیمت ها دو موضوع گرانی و گرانفروشی باید مورد بررسی قرار گیرد که گرانفروشی همیشه مسبوق به سابقه است و بی ثباتی بازار و گرانفروشی در هر دوره ای را می توان بررسی کرد، گاهی در برخی دوره های بازار ثبات و آرامش دارد اما پس از مدتی دوباره اوج می گیرد.

وی با بیان اینکه پایه بی ثبات و یا ثبات بازار بر اساس میزان عرضه و تقاضا است گفت: به هر دلیلی این دو با هم در تعارض باشند بی ثباتی بازار مشخص می شود که گاهی تقاضا به صورت تصنعی افزایش می یابد و یا پیش آمدهایی خاص مانند کرونا تقاضا را در مواردی بالا می برد که باعث گرانی می شود یا برعکس گاهی به دلیل عدم سیاست گذاری درست عرضه با تقاضا ناهماهنگ می شود و باعث ارزانی کاذب یک کالا مانند پیاز یا هندوانه در برهه ای از زمان می شود.

***نبود سیاست گذاری درست در تولید و توزیع؛ مقدمه گرانی ها

عظیمی ادامه داد: عدم سیاست گذاری های درست در تولید و عرضه یک محصول توسط نهادهای مربوطه گاهی شاهد برهم خوردن عرضه و تقاضا می شویم تصریح کرد: دلالان هم در برهم زدن تصنعی عرضه و تقاضا نقش مهمی دارند چرا که قوه قهریه ای که بتواند در برخورد با دلال وارد شود وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سابقه و ذهنیت جامعه هم در خصوص برخی کمبود برخی کالا هم در برهم زدن عرضه و تقاضا نیز موثر است گفت: گاهی بخشی از جامعه تا ذهنیت در خصوص کمبود یک کالا پیدا می کنند نسبت به خرید آن حریص تر می شوند ولو اینکه نیازی هم نداشته باشند.

***خیانت منافقین جنگ اقتصادی؛ از مواد اولیه تولید تا شبکه توزیع

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با بیان اینکه تحریم های ظالمانه هم بی تاثیر در ثبات بازار نیست افزود: امروزه همه کشور به جنگ اقتصادی واقف هستند، جنگی که اگر با جنگ نظامی مقایسه شود بسیار مقابله و مبارزه در آن سخت تر است، همانطور که در بحبوحه جنگ تحمیلی منافقین هم در داخل حمله می کردند امروز در جنگ اقتصادی نیز منافقینی در بخش های مختلف، از مواد اولیه تولید گرفته تا شبکه توزیع می تواند به ملت و کشور خنجر بزند.

وی تصریح کرد: البته مسئولان باید تلاش بیشتری کنند و جای کار برای مسئولان تا رسیدن به شرایط مطلوب زیاد است ابراز کرد: در قوانین بازدارنده مشکل اساسی وجود دارد و قوانین تعزیرات حکومتی بازدارنده نیست که تنها با ورود مجلس و بروزرسانی قوانین مسیر را برای نظارت و برخورد با متخلف هموار می شود.

*** هنوز شبکه توزیع در کشور مطلوب نیست

این مسئول با بیان اینکه شبکه های تبادل مالی هم باید شفاف شود و تمام پایانه های فروشگاه ها باید به امور مالیات متصل باشد تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور در حوزه توزیع کالا است و هنوز شبکه توزیع در کشور مطلوب نیست هر چند در استان یزد با راه اندازی سامانه ستکا بخش کوچکی از توزیع هدفمند رو ارائه دادیم اما در سطح کشور همچنان نیازمند اقدام بیشتر بر روی شبکه های توزیع هستیم.

عظیمی با اشاره به اینکه بخشی از قیمت های به آداب و رسوم مردم و رفتارهای اجتماعی در خرید هم بر قیمت ها اثرگذار است گفت: در برخی موارد مانند گوشت و میوه در استان یزد برخی رفتارهای اجتماعی باعث تفاوت قیمت ها می شود مثلا خربزه به عنوان یک میوه فروشنده مجاز است تا 30درصد قیمت خرید به مشتری عرضه کند که همین هم هست اما مشکل اینجاست که این میوه از مبدا بر اساس کیفیت بدون چارچوب تفکیک می شود و در یزد چیزی به عنوان خرید درهم میوه وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه همه این گفته به معنا جاکردن بار مسئولیت از شانه خودمان نیست بلکه تبیین این نکته است که همه دولت ها گرفتار یک مشت مشکلات پایه ای هستند اذعان کرد: تا شبکه و سیستم های مدیریتی را به رسمیت نشناسیم، بخش خصوص را وارد میدان نکنیم، تا نقش نظارتی دولت را پررنگ نکنیم و قدرت های محلی را فعال نکنیم این مشکلات همچنان گریبان گیر مردم و کشور خواهد بود.

***قیمت گذاری‌ها بنا به شرایط باید در اختیار استاندار باشد

عظیمی با بیان اینکه باید به استانداران تفویض اختیار داد تا بنا به شرایط منطقه و استان خود در خصوص قیمت گذاری ها و تنظیم بازار تصمیم گیری کنند خاطرنشان کرد: گاهی ایرادها به یک مدیر به سبک مدیریتیش است درحالی که هر مدیر و مسئولی برای پیشبرد اهدافش یک سبک مدیریتی را انتخاب می کند که اگر فرضیات اصلی را پیشرفت، آرامش و رسیدن به توسعه و مطلوبیت قرار دهیم ولی سبک های مدیریت هر مدیر تغییر کند باید به آن سبک مدیریت احترام گذاشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در انتخاب یک مدیر، ظرفیت ها، ضعف ها، تهدیدها، فرصت ها و ذخایر مدیریتی در کنار دیده می شود عنوان کرد: استاندار یزد سومین استاندار دولت و تدبیر است که در دو سال انتصاب وی وقتی عملکردش در حوزه شاخص های صنعت، معدن و تجارت مثل توسعه صنایع، هایتک کردن صنایع، صادرات و واردات، تسهیل گری در سرمایه گذاری و صدور مجوز، بهره برداری و تغییر اشتغال در حوزه صنعت و معدن و راه اندازی معادن نمود پیدا می کند که با سایر استان های هم سطح مقایسه می شود، علیرغم اینکه شاید در برخی بخش ها که تاثیرگذار هم هستند مدیریت ضعیفی وجود دارد اما به اندازه صنعت، معدن و تجارت حساسیت وجود ندارد چرا؟ چون رخ نمود فعالیتشان در جامعه کمتر است.

*** الزامات تبدیل معادن به ارزش افزوده ایجاد شود

عظیمی با تاکید بر اینکه باید الزامات تبدیل معادن به ارزش افزوده ایجاد شود گفت: استان یزد از نعمت باران و آب محروم است اما خداوند یک ظرفیت عظیمی به نام معادن را به این استان عطا کرده که باید با رساندن این معادن به کالای نهایی در همین استان در جهت رسیدن به یزد قوی و برخوردار از ان ها بهترین بهره را ببریم.

وی بیان اینکه استان یزد با ظرفیتی که در ایجاد صنایع هایتک دارد نباید از صنایع پیشرفته هم بهره ببرد تصریح کرد: استان یزد تنها به دشت یزد اردکان خلاصه نمی شود و با بهره گیری از پهنه وسیع استان یزد صنایع پیشرفته حتی در صنایع فولادی را در این پهنه ها استقرار داد و صنایع هایتک را هم برای کنترل آلایندگی ها بسیج می کنیم.

***یزد قوی با استقرار صنایع پیشرفته با کمک صنایع هایتک

این مسئول با اشاره به اینکه قدرتمند شدن یزد با معادن خدادای رقم خواهد خورد اظهار کرد: لوگزامبرگ در دل اروپای سبز و طبیعت بزرگ ترین تولید کننده فولاد است چون با کمک صنایع هایتک حتی آلایندگی صنایع را به ارزش افزوده تبدیل می کند.

ظرفیت های زیست محیطی هم یک حدی دارد و نمی شود کار خوب نداشت و هوای خوب خورد! پس باید در کنار حفظ محیط زیست، استقرار صنایع سبز، با مدیریت مصرف آب و بطور کلی نگاه همه جانبه صنایع استان پیشرفته و کامل شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: صنایع پیشرفته قیمت گذاری ها عرضه و تقاضا صنایع هایتک شبکه توزیع استان یزد قیمت ها بی ثبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین شکری*، طی یادداشتی مأموریت ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری را پیگیری بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست.

متن یادداشت به شرح زیر است؛

« حوزه حمل‌ونقل سهم قابل‌توجهی از توسعه اشتغال و رونق اقتصادی هرکشور را به خود اختصاص داده است. ما در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری مأموریت داریم تا در بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این حوزه را پیگیری کنیم و درحوزه‌های مرتبط نظیر خودروهای الکتریکی واحتراقی، طراحی وساخت هواپیما، بالگرد، پهپاد، تجهیزات فرودگاهی، ماهواره و ماهواره‌بر، شناور، واگن مترو و... در تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مشارکت کنیم.

از جمله برنامه‌های ستاد می‌توان به ایفای نقش حداکثری در توسعه زیست‌بوم نوآوری، فناوری و ایجاد ظرفیت و برنامه‌ریزی برای ارتقای سهم اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با رویکرد مشارکت حداکثری ذی‌نفعان خصوصی و دولتی، تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی جهت بهینه‌سازی و تنوع‌بخشی به سبد حوزه صنعت حمل‌و‌نقل کشور و حل نیازهای این حوزه با تمرکز بر داخلی‌سازی اقلام راهبردی و ارزبر، ارائه برنامه و پیاده‌سازی پروژه‌های اقتصادمحور، پیشران و راهبردی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با کلیه نهادهای حاکمیتی، سازمان‌های مرتبط دولتی و بازیگران بخش خصوصی با نگاه بلندمدت اشاره کرد.

در افق پیش روی ستاد اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی در زمینه خودرو، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این حوزه با راهکارهای فناورانه به‌ویژه دربخش صنعت حمل‌و‌نقل الکتریکی و خودران از دغدغه‌های اصلی به‌شمار می‌رود. همچنین ارتقای مشارکت نخبگان در شناسایی و حل مسائل حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با همکاری تنگاتنگ سایر ارکان تصمیم‌ساز، تصمیم‌گیر و اجرایی دولتی و خصوصی، هم‌افزایی فعالیت‌های مرتبط با حوزه هوایی و هوانوردی و نظارت بر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان صنایع مربوط در سطح کشور از جمله برنامه‌های ستاد خواهد بود.»

* دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌ و‌ نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • ببینید | عملیات دیدنی نمایشی جنگنده‌های پیشرفته روسیه در دل آسمان
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی