Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کمیته امداد از ارائه سبد کالا ویژه اعیاد سعید غدیر و قربان به مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: ارائه سبد غذایی به خانواده‌های تحت حمایت از هفتم مردادماه آغاز می‌شود. تاریخ انتشار: 11:00 - 03 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۰۳۱۷

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری از ارائه سبد کالا ویژه اعیاد سعید غدیر و قربان به مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: ارائه سبد غذایی به خانواده‌های تحت حمایت از هفتم مردادماه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته امداد با اشاره به اجرای مرحله دوم رزمایش ایران همدل برای کمک به خانواده‌های نیازمند، افزود: با همکاری کمیته امداد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) سبد کالا به تمام مددجویان تحت حمایت امداد ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع سبد کالا به مددجویان از سه‌شنبه هفتم مردادماه آغاز خواهد شد، ادامه داد: ارائه سبد کالا در مناطق شهری از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای طرف قرارداد انجام خواهد شد و مددجویان می‌توانند با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، اقلام غذایی خود را از شعب این فروشگاه دریافت کنند.

رییس کمیته امداد خاطرنشان کرد: به منظور رعایت کرامت و تسهیل دریافت سبد کالا برای مددجویان روستایی، ارائه اقلام سبد غذایی در مناطق روستایی در محل سکونت خانواده‌ها انجام خواهد شد.

بختیاری در مورد محتوای سبد کالای مددجویان گفت: این سبد شامل اقلامی غذایی همچون برنج، مرغ و روغن است که برای تامین این اقلام حدود ۳۱۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: ارائه ۷۱ هزار مورد کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان

رییس کمیته امداد در مورد جامعه هدف این طرح گفت: تمام مددجویان کمیته امداد و خانواده‌های تحت حمایت در قالب تبصره ۱۴ شامل یک میلیون و ۱۱۴ هزار خانوار روستایی و حدود یک میلیون خانوار شهری تحت حمایت، این سبد غذایی را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کمیته امداد نیکوکاری رییس کمیته امداد ارائه سبد کالا سبد غذایی تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۱۷۰۰۰۰۰ تن کالا در طرح فجرانه کالابرگ/ این طرح ادامه پیدا می‌کند؟

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از ابتدای سال ۱۴۰۲ به صورت سراسری در کشور، ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند برای حفظ سفره مردم از تورم در سبد غذایی آغاز شد.

با گسترش اجرای سراسری طرح کالابرگ در نهایت، هفت دهک درآمدی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند به صورتی که این هفت دهک درآمدی ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده خریداری می‌کردند، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شدند.

همزمان با شروع سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال گذشته، دولت از ۱۷ بهمن‌ماه به مدت سه ماه یعنی تا ۱۸ اردیبهشت مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان طرح فجرانه اجرا کرد و این فاز جدیدی بوده که شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شد و اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. البته خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کند و امکان جا به جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست.

از همین رو می‌توان گفت با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا ۳ به جای دریافت ۴۰۰ هزارتومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزارتومان، ۵۲۰ هزارتومان یارانه دریافت خواهد کرد.

در حال حاضر فقط دو روز تا پایان طرح سه ماهه فجرانه کالابرگ باقی مانده و دولت هنوز برنامه جدید خود را برای ادامه یا توقف این طرح اعلام نکرده است، اما علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به طور متوسط بیش از ۸۶ درصد مردم در سطح کشور در طرح فجرانه کالابرگ مشارکت کردند که امیدواریم این طرح ادامه پیدا کند و به علت اینکه منابع زیادی نیاز دارد در بالاترین سطح کشور باید تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: میزان استقبال مردم از این طرح فوق‌العاده بوده به صورتی که در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول در ۱۱ قلم کالا مشخص شده خریداری شده است.

عسگریان با بیان اینکه در طرح فجرانه کالابرگ حدود ۱۴۰ میلیون بسته غذایی توزیع شده است گفت: هر شب تسویه با فروشگاه‌ها انجام می‌شود و حدود ۱/۲ میلیون سند ظرف مدت اجرای طرح تسویه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • خرید بیش از ۱۷۰۰۰۰۰ تن کالا در طرح فجرانه کالابرگ/ این طرح ادامه پیدا می‌کند؟
  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد