Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:31:41 GMT

فعالیت ۱۴۱ خانه هلال در سطح استان کرمان

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۱۰۰۱

فعالیت ۱۴۱ خانه هلال در سطح استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در فاز اول برگزاری دوره آموزش های همگانی خانه های هلال در استان کرمان، این طرح در ۱۲۷ خانه هلال اجرا خواهد شد.

"رضا فلاح" در نشست مشترک با مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری با اشاره به راه اندازی و فعالیت ۱۴۱ خانه هلال در سطح استان بیان کرد: کرمان استان حادثه خیزی است و هدف از ایجاد و فعالیت خانه های هلال، افزایش تاب آوری روستاها و محلات در زمان مقابله با حادثه و بحران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به آموزش و توانمندسازی نیروهای داوطلب خانه های هلال به عنوان بازوان جمعیت هلال احمر  افزود: ارتقای کیفی تجهیزات و فعالیت خانه های هلال با هدف بهره مندی آحاد جامعه از این مراکز از اهداف مهم جمعیت هلال احمر در روستاها و محلات است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ با دهیاران ۳۰۰ روستا جلسات توجیهی در ۸ منطقه استان برگزار شد که در حال حاضر ۱۴۱ خانه هلال در کرمان فعال هستند که مابقی روستاها تا پایان سال جاری نیز راه اندازی و فعال خواهند شد. 

فلاح با اشاره به جایگاه رتبه دوم استان کرمان با فعالیت ۱۴۱ خانه هلال تصریح کرد: همکاری فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاران جهت فعالیت خانه های هلال و تامین تجهیزات اولیه مورد نیاز در امر امدادرسانی بسیار حائز اهمیت است. 

به گزارش ایسنا صادقی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان در این نشست با اشاره به اینکه آحاد جامعه علی الخصوص روستائیان حس و اعتماد بسیار خوبی نسبت به جمعیت هلال احمر دارند، افزود: این نگاه مثبت عموم به جمعیت هلال احمر باعث موفقیت این نهاد مردمی در اجرای برنامه های عام المنفعه و بشردوستانه شده است. 

وی راه اندازی خانه هلال را اقدام مفید و اثربخش عنوان کرد و افزود: روستاهای حادثه خیز که دارای جمعیت زیادی هستند باید در اولویت راه اندازی خانه های هلال قرار گیرند. 

دیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در عصر تکنولوژی به سر می بریم اما همچنان تاثیرات آموزش در امر پیشگیری بیش از بیش حائز اهمیت است. 

صادقی با اشاره به اینکه این طرح جایگاه بسیار خوبی در روستاها پیدا خواهد کرد، افزود: همکاری دهیاران، شوراهای شهر و همچنین بهره گیری از ظرفیت خیرین در روستاها با هدف راه اندازی خانه های هلال و اجرای دوره آموزش همگانی توسط دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان پیگیری خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ۲۵۰۰ دهیاری است، خاطرنشان کرد: کیفیت برنامه های جمعیت هلال احمر و بهره گیری از حضور و توان همه اهالی روستاها در خانه های هلال باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هلال احمر خانه هلال اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی امور روستایی و شوراهای استانداری جمعیت هلال احمر خانه های هلال استان کرمان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبرداد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور گفت: از چهارم اردیبهشت ماه تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آبگرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درپی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، گفت: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این ماموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ٢٥ تخته چادر، ٤٢١ تخته پتو، ٢٤٦ تخته موکت، ٥٩١ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ٣٥٦ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند