Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرمسئول نشریه «قدمِ زنان» انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: در شماره سوم نشریه «قدمِ زنان»، مطالبات جامعه زنان از طریق مصاحبه با رئیس فراکسیون زنان مجلس یازدهم مورد بررسی قرار گرفت.

زهره حسنی سعدی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه شماره سوم نشریه «قدمِ زنان» به تازگی منتشر شده است، اظهار کرد: در این شماره به چند محور اساسی در موضوع زنان و خانواده اشاره ‌شد و در نخستین محور، مطالبات جامعه زنان از طریق مصاحبه با رئیس فراکسیون زنان مجلس یازدهم مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رئیس فراکسیون زنان مجلس یازدهم در این مصاحبه به مطالبات زنان خانه‌دار مانند بیمه آن‌ها پرداخت و به برنامه‌های فراکسیون زنان، اشاره کرد. در دومین محور، با زنان موفق جامعه که در عرصه مادری و  اجتماع، موفق بودند مصاحبه‌ای صورت گرفت. یکی از این زنان الهه کولایی بود، وی استاد دانشگاه تهران است و سابقه نمایندگی مجلس و دارای چهار فرزند است. کولایی در این مصاحبه به ضعف‌های قانونی در حیطه زنان اشاره کرد و موفقیت زنان را موفقیت برای همه اعضای خانواده و رشد آنان خواند.

مدیرمسئول نشریه «قدمِ زنان» انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با بیان اینکه با زهرا شیخی، نماینده مجلس یازدهم مصاحبه گرفته‌ایم، گفت: او کسی که به تازگی سومین فرزندش به دنیا آمد و این خبر در بسیاری از رسانه‌ها جنجال و قضاوت‌های نابه‌جایی در این خصوص شد. اما او در مصاحبه به این نکته اشاره کرد که قبلاً چنین شرایطی داشته و با موفقیت سپری کرده است. همچنین وی موفقیت زنان در جامعه را ناشی از تلاش فردی بانوان خواند و از ضعف ساختار حمایتی برای بانوان شاغل انتقاد کرد.

حسنی سعدی ادامه داد: در یک یادداشت صمیمانه که از مخاطبان نشریه ارسال شد نیز یک دانشجوی مادر فعال، به دغدغه‌ها و تلاش‌های خود در خصوص تربیت فرزند پرداخت و در نشریه به چاپ رسید و در دو یادداشت دیگر با نگاهی روانشناسی و جامعه‌شناسی به تفاوت‌های زنان و مردان پرداخته‌شد. همچنین به نبود هویت زنان و ضعف اعتماد به نفس آنان اشاره شد که نمونه‌های عینی آن در جامعه قابل شناسایی است.

وی خاطرنشان کرد: در یادداشتی دیگر خشونت‌های پنهان زنان به تصویر کشیده‌ شد که ساعت کاری زنان با مردان یکسان است، در حالی که از لحاظ ساختار بدنی با یکدیگر تفاوت دارند. این موضوع فقط به خسته شدن و تحمیل بار اضافی به زنان منجر می‌شود که در نتیجه فعالیت اجتماعی را برای آنان سخت می‌کند، در حالی که باید قانون‌گذار به تفاوت‌های فیزیولوژیک زنان با مردان  توجه کند و حامی زنان باشد.

دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند این نشریه را از اینجادریافت کنند.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران نشریه دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل رئیس فراکسیون زنان مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نتوانست رای لازم را کسب کند.

کد خبر 748696

دیگر خبرها

  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • ابهامات خط و نشان ارزی در دقیقه ۹۰ مجلس یازدهم
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • رئیس سازمان نظام روانشناسی: انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها نتیجه خوبی نداشت
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود