Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:41:48 GMT

زدودن غبار غربت از چهره غدیر، وظیفه شیعیان است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۹۸۹۰

زدودن غبار غربت از چهره غدیر، وظیفه شیعیان است

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی گفت: تمامی شیعیان وظیفه دارند تا غبار غربت و مظلومیت چهره نورانی غدیر را با تبلیغ اهداف و فرهنگ مولای متقیان بزدایند.

حجت الاسلام حسن کاملی فر روز سه شنبه هفتم تیر در نشست خبری به مناسب دهه امامت (عیدقربان تا عید غدیرخم)، اظهار کرد: آیه ۶۷ سوره مائده، یک ماموریت بسیار مهم و رسالت حیاتی را برای پیامبر اسلام (ص) بیان می‌کند که همان "اعلام ولایت حضرت علی (ع)" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: مرحوم علامه امینی در جلد اول کتاب الغدیر به اهمیت واقعه روز غدیر خم و ارتباط این روز با ولایت امام علی (ع) اشاره کرده است.

وی با بیان این‌که ماموریت پیامبر اسلام (ص) در رساندن رسالت خود، با تهدیدات بسیاری همراه بوده است، گفت: اگر ماموریت مهم خود مبنی بر تبلیغ و تبیین امامت حضرت علی (ع) را انجام نمی‌دادند، رسالت ۲۳ ساله ایشان از بین رفته بود.

حجت الاسلام کاملی‌فر ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر بیش از 100 آیه در ارتباط با مسئله امامت مطرح کرده و چندین بار فرمودند: هر کسی که من حاکم و سرپرست او هستم، علی و فرزندان او نیز سرپرست او است؛ همچنین ایشان در این خطبه چندین بار نام امام زمان (عج) و حدود ۲۴ ویژگی مهم ایشان را بیان کردند که این موارد نشان می‌دهد خطبه غدیر خم سند حقانیت و مظلومیت شیعه است.

وی متذکر شد: مبنای اعتقادی و هویت شیعیان این است که این امامت و ولایت بدون هیچ تردید و ابهامی توسط پیامبر اعلام شده است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان افزود: در واقعه عظیم غدیر تمامی حاضران با امام علی (ع) بیعت کرده و ماموریت بسیار مهمی را به گفته پیامبر اکرم(ص) به عنوان تکلیف شرعی برای انتقال این واقعه به تمامی غایبان برعهده گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما شیعیان در انجام این وظیفه شرعی و مسئولیت مهم کوتاهی کرده و تاکنون نتوانستیم غدیر را به فرهنگ عمومی خود تبدیل کنیم، در حالی که غدیر باید مانند واقعه عاشورا و اربعین ماندگار و مردمی ‌شود.

وی با بیان این‌که اگر غدیر مورد غفلت قرار نمی‌گرفت، عاشورا به وجود نمی‌آمد، افزود: تمامی اختلافات شدیدی که در جهان اسلام و میان مسلمانان ایجاد شده و دشمنان اسلام نیز بر آن دامن زده‌اند، ناشی از فراموشی واقعه غدیر است، چراکه اگر غدیر مورد توجه باشد، این مشکلات به وجود نمی‌آید.

حجت الاسلام کاملی فر متذکر شد: بر اساس گفته پیامبر اکرم(ص) اساسی‌ترین امر به معروف این است که در مورد ولایت علی ابن ابیطالب (ع) بفهمید و برای نسل‌های آتی برسانید و از طرف ایشان به قبول این واقعیت تاکید کنید چرا که این امر دستوری از سوی خدا و رسول خدا است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ اسلام هیچ حادثه و حماسه‌ای به اندازه اهمیت روز غدیر نیست چرا که این روز موجب اکمال دین، اتمام نعمت، خشنودی خدا و یاس دشمن شده است؛ این روز آداب و اعمال فراوان و بسیار مهمی دارد که اهمیت روز غدیر را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: ولایت فقیه تجلی غدیر است و ولایت و امامت اساس دین بوده و بدون ولایت فقیه حکومت دینی و اسلامی ناقص است؛ ولایت فقیه در جمهوری اسلامی یک الگوی نوین برگرفته از غدیر و به عنوان حکومت غدیر است که در سراسر عالم تاثیرگذار بوده و باعث شده است تا مسلمانان شیعه با احساس غرور از شیعه بودن خود حرف بزنند.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان، اظهار کرد: این بنیاد از سال ۷۶ شروع به فعالیت کرده و در سال ۷۹ به صورت رسمی در سازمان ثبت اسناد کشور به ثبت رسیده است؛ بنیانگذار این بنیاد عالم فاضل مرحوم آیت‌الله خضری بودند.

وی افزود: ریاست و مسئولیت این بنیاد در استان‌ها بر عهده نماینده ولی فقیه در هر استان است و با هدف تبیین، تبلیغ و ترویج رویداد غدیر و توجه مسلمانان به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ غدیر در جوامع فعالیت می‌کند.

وی در ادامه در خصوص اقدامات بنیاد بین المللی غدیر استان در سال ۹۹، تشریح کرد: برنامه ریزی برای نسل جوان، افزایش بستر مخاطبان غدیر با تکیه بر فضای مجازی و فناوری‌ها در راستای تبلیغ روزه غدیر خم است.

حجت الاسلام کاملی فر ادامه داد: نقش بنیاد در کشور، سیاست گذاری، برنامه‌ریزی، پیگیری و ایجاد انگیزه برای اقشار مختلف جامعه است؛ هم‌چنین تلاش برای ایجاد وحدت بین مسلمانان، ترویج زیارت غدیریه و بیان فضایل و سیره امام هادی (ع) و امام موسی کاظم (ع)، تبیین فلسفه غدیر  و ... از جمله اهداف و اقدامات این بنیاد در استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دهه امامت و ولایت بنیاد بین المللی غدیر حجت الاسلام کاملی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۹۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ناسا تصمیم دارد ماموریت خصوصی آتی که با عنوان «فایرفلای بلو گوست ۱» (Firefly Blue Ghost ۱) نامگذاری شده را به منظور آزمایش نحوه دفع و حذف گرد و غبار ماه با استفاده از برق به قمر زمین عملیاتی کند.

در این ماموریت نحوه دفع و حذف گرد و غبار با استفاده از الکتریسیه مورد آزمایش قرار می‌گیرد؛ در این راستا ناسا توضیحاتی ارائه کرده و گفته است، گرد و غبار خانه‌ای که حتی مدتی تمیز نشده و جرم آنها ضخیم شده به آسانی و بدون هیچ دردسری پاک می‌شوند و سطح دوباره تمیز می‌شود، اما برای فضانوردان و فضاپیماها، گرد و غبار به دلیل ماهیت خشن و چسبنده غبار روی آنها خطر بسیار بیشتری ایجاد می‌کند. حتی ماه و مریخ هم از این خطر در امان نیستند.

تفاوت بین گرد و غبار روی ماه و زمین این است که گرد و غبار روی ماه و سایر اجرام مانند شیشه ناهموار و تیز هستند

چارلز بولر، پژوهشگر ارشد آزمایشگاه الکترواستاتیک و فیزیک سطحی مرکز فضایی کندی ناسا در این باره چنین توضیح می‌دهد: "تمیز کردن سنگ پوشه (گرد و خاک سطح ماه) از روی سطوح، مشکل را بدتر خواهد کرد؛ چرا که آنها بار الکتریکی بالایی دارند و درعین حال به شدت عایق هستند.

بولر در بیانیه‌ای گفت: قرار گرفتن مأموریت‌های آینده ماه در معرض این گرد و غبار خطر بالقوه و خطرناک هستند و مدیریت کردن شرایطی که گرد و غبار آن بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که ما در سطح زمین مشاهده کرده‌ایم دشوار است و می‌تواند مشکلات زیادی را برای فضاپیما‌ها و فضانوردان ایجاد کند. 

یکی از راهکار‌های ممکن برای کاهش آسیب‌های ناشی از این گرد و غبار، بهره‌گیری از تکنولوژی جدید ایرودینامیکی ناسا به نام تکنولوژی Dust Shield یا به اختصار (EDS) است.

ناسا از سال ۲۰۰۴ مشغول توسعه و آزمایش این فناودپری در مرکز کندی است؛ این فناوری از ترکیبی از الکترود‌ها و میدان‌های الکتریکی برای برداشتن و حذف گرد و غبار از اجسامی مانند رادیاتور‌های حرارتی و پنل‌های خورشیدی، لنز‌های دوربین و لباس فضانوردان استفاده می‌کند.

یکی از عوامل مهم در توسعه این فناوری ایجاد شرایط حمل و نقل پایدار به سطح ماه است که ناسا طراحی کلیدی آن را برای محافظت از ماه در مقابل گرد و غبار برعهده گرفته و این تلاش نشان می‌دهد، چگونه همکاری بین نهاد‌های خصوصی و دولتی می‌تواند به توسعه فضایی کمک کند و فناوری‌های جدید را در فضای خارج از جو زمین بیازماید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان