Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کانال اطلاع رسانی دفتر این مرجع تقلید عراق امروز (سه شنبه) متن این پیام را به مناسبت ایام عرفه و عید قربان منتشر کرد؛ در این پیام آمده است:

به روز عرفه که از مهم‌ترین روزهای سال است و همچنین عید قربان که روز رحمت و غفران الهی و استجابت دعا است، نزدیک می‌شویم. در این روزهای مبارک و بزرگ از خداوند می‌خواهیم بلا را از ما دفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مناسبت بزرگی است و اگر از فضیلت آن بی‌بهره بمانیم، تا ماه رمضان آینده چنین فضیلتی نصیبمان نخواهد شد.

به دلیل شرایط خاص امسال و عدم برگزاری مراسم حج، همچنین محرومیت بسیاری از زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام و نیز قرنطینه و فاصله‌ گذاری‌هایی که امکان برگزاری مراسم را در مساجد و مراقد مقدسه محدود کرده است، بیایید خانه‌های خود را خانه‌های ذکر قرار دهیم. چنان که خداوند سبحان می‌فرماید: «آن نور در خانه‌هایی است که خدا رخصت داد ارجمندش دارند و نامش در آنجا یاد شود و او را هر بامداد و شبانگاه تسبیح گویند. پاکمردانی که هیچ کسب و تجارتی آنان را از یاد خدا و به پا داشتن نماز و دادن زکات غافل نگرداند و از روزی که دل و دیده‌ها در آن حیران و مضطرب است، می‌هراسند.» (سوره نور، آیه ۳۶و۳۷)

همان گونه که پیامبر اکرم صلوات الله علیه ‌فرمودند: «زمین برای من محل سجده و پاک‌کننده قرار داده شد»، هر کدام از ما در خانه و به همراه خانواده، سه روز دست به دعا و تضرع برداریم و از خداوند بخواهیم این بلا را از ما دفع کند و از فضلش به ما خیر و برکت عطا فرماید.

از مسئولان (عراقی) می‌خواهم درهای مساجد و مراقد را در این روزها با رعایت نکات بهداشتی باز نگه دارند. چرا که قابل قبول نیست مراکز تفریحی و تجاری باز باشند و خانه‌های خدا بسته بمانند. ما به عنوان مسلمان، تمام نیرو و امید خود را از دعا و ارتباط با یکدیگر می‌گیریم. خداوند متعال می‌فرماید: «بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را.» (سوره غافر، آیه ۶۰)

آیا قوم یونس علیه السلام آن هنگام که توبه کردند و به سوی خدا بازگشتند، خداوند متعال بلا را از آنان دور نکرد؟ و فرمود: «چرا هیچ شهری نبود که اهل آن‌ ایمان بیاورد و ایمانش به حال آن سود بخشد؟ مگر قوم یونس که وقتی در آخرین لحظه‌ ایمان آوردند، عذاب رسوایی را در زندگی دنیا از آنان برطرف کردیم، و تا هنگامی که اجلشان فرا رسید از زندگی برخوردارشان کردیم.» (سوره یونس، آیه ۹۸)

برچسب‌ها ویروس کرونا اعیاد مذهبی عراق بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اعیاد مذهبی عراق بغداد ویروس کرونا اعیاد مذهبی عراق بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد

یلماز تونج گفت: «مقامات اسرائیلی که مرتکب جنایات جنگی، تجاوز، کشتار کودکان و نسل کشی شده اند، از جمله [بنیامین]نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به دادگاه معرفی شوند.

به گزارش شبکه تی آر تی ترکیه، تونج گفت: نمی‌توان کشوری را که تصمیمات و قوانین سازمان‌های بین المللی را نادیده می‌گیرد، حقوق بشر را نقض می‌کند و به طور سیستماتیک این نقض‌ها را انجام می‌دهد، دولت نامید. اسرائیل تقریباً یک قرن است که مانند یک سازمان تروریستی عمل می‌کند. 

وی افزود که ترکیه به دفاع از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی "در هر پلت فرم" ادامه خواهد داد.

پیشتر، متین کولونک، وکیل دادگستری و از وکلای حزب عدالت و توسعه ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما به عنوان نمایندگان شهروندان باوجدان جمهوری ترکیه در دادگاه کیفری بین المللی لاهه علیه هیتلر قرن بیست و یکم شکایت کردیم. نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به خاطر نسل کشی که در نوار غزه و تمام جنایاتی که علیه بشریت مرتکب شده محاکمه شود.» 

نوار غزه پس از ۷ اکتبر شاهد حملات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی بوده است. این حملات شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را به دنبال داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی