Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید مهدی فرشادان نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در نشست با کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان به مناسبت هفته ملی مهارت با تاکید بر نقش آموزش‌های مهارتی در توسعه اقتصادی استان کردستان، آموزش‌های مهارتی را زمینه‌ای برای تلفیق علم و عمل توصیف کرد گفت: از سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در ابتدای این نشست با تشریح فعالیت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان بیان داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان دارای ۱۶ مرکز چارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای است که سالانه بالغ بر ۱۸۰۰۰ نفر در بخش دولتی و ۷۰۰۰ نفر در بخش خصوصی از آموزش‌های مهارتی در سطح استان کردستان بهره مند می‌شوند.

احمدی افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی در قالب تیم‌های سیار در پادگان‌ها، زندان‌ها، روستا‌ها، مراکز جوار دانشگاهی، صنایع و صنوف و... نیز به عنوان بخش دیگری از خدمات این اداره کل به مردم شریف استان کردستان است که کارکنان این مجموعه با روحیه جهادی می‌کوشند تا بیش از پیش زمینه توسعه و گسترش آموزش‌های مهارتی را در استان کردستان فراهم نمایند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به فرهنگ ضعیف مهارت آموزی در سطح جامعه اظهارداشت: متاسفانه فرهنگ پشت میز نشینی به عنوان فرهنگ غالب جامعه سدی عظیم را در راستای نشر و گسترش فرهنگ مهارت آموزی در جامعه ایجاد کرده است که با همکاری کلیه مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شرکای اجتماعی خود می‌کوشیم تا در مسیر ارتقاء وزن اجتماعی مهارت گام‌های موثر و مهمی را بردایم.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و مشکلات عدیده پیش آمده برای فعالان بخش خصوصی در عرصه مهارت آموزی به واسطه شیوع بیماری کرونا یادآور شد: با توجه به عدم اسکان دائم آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای و استیجاری بودن مکان بیشتر این آموزشگاه‌ها این اداره کل خواستار پیگیری اعطای زمین‌های با کاربری آموزشی به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در جهت حل بخشی از مشکلات فعالان مهارت آموزی در بخش خصوصی شد.

او با تقدیر و تشکر از حمایت‌های همه جانبه نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی از سیاست‌ها و برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: متاسفانه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با کمبود شدید اعتبارات جاری و تملک دارایی در راستای بروز رسانی و تجهیز گارگاه‌های آموزشی خود روبرو است که می‌طلبد این مهم با همکاری و تعامل کلیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان کشوری حل تا شاهد رشد و شکوفایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و نقش آفرینی این سازمان در رشد و تولید و افزایش بهره وری و در نتیجه بی نیازی کشور به واردات و مقابله در مقابل تحریم‌های ظالمانه کشور‌های غربی باشیم.

در ادامه سید مهدی فرشادان نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با تبریک فرارسیدن ششم مرداد ماه روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تقارن این ایام با عید سعید قربان گفت: آموزش‌های مهارتی زمینه لازم برای تلفیق علم و عمل جوانان جویای کار را فراهم می‌سازد که این اقدام در نوع خود قابل تحسین و شایسته قدردانی است.

فرشادان سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را در این برهه زمانی راه حل مناسبی در راستای رشد و توسعه همه جانبه کشور دانست و بیان داشت: از سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور حمایت و می‌کوشیم تا مشکلات بودجه‌ای این سازمان از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری و حل شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مهارت آموزی کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیاست ها و برنامه مجلس شورای اسلامی آزاد فنی و حرفه ای آموزش های مهارتی مهارت آموزی آموزشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۰۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی با اشاره به هنرستان‌های جوار صنعت افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است و اکنون نیازمند توسعه آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش هستیم و تحقق این مهم نیز، نیازمند توسعه زیرساختی و تقاضا محور است.

فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه، ۸ اردیبهشت در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در رابطه با برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان اظهار کرد: امسال یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور برگزار می‌شود که نیازمند توجه ویژه است. 

مخلص‌الائمه ضمن تقدیر از مدیران صنایعی که به تاسیس هنرستان‌های جوار صنعت کمک کرده‌اند، گفت: به لحاظ کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، استان مرکزی برترین استان در کشور است. وقتی وارد هنرستان‌های جوار صنعت می‌شویم موجی از انرژی را از دانش آموزان و معلمان دریافت می‌کنیم. 

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم از این دست نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود. 

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم بدون کمترین مشکلی، امتحانات نهایی دبیرستان‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان مرکز مشاوره افزود: از معلمان ماندگار و برتر استان مرکزی در هفته معلم تجلیل خواهیم کرد. همچنین برگزاری زنگ سپاس معلم را با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف را در نظر داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟