Web Analytics Made Easy - Statcounter

شخصی که در جریان اعتراضات شهر پورتلند آمریکا یک وسیله انفجاری بزرگ را به سمت دادگاه فدرال این شهر پرتاب کرده بود به اتهام ایجاد حریق عمدی به ۲۰ سال زندان محکوم شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری دانشجو، دفتر دادستان ایالت اورگان آمریکا روز گذشته (جمعه) در بیانیه‌ای گفت نوجوانی ۱۸ ساله به نام «گابریل آگارد بریهل» به دلیل پرتاب یک وسیله انفجاری بزرگ به سمت دادگاه فدرال شهر پورتلند در جریان اعتراضات این شهر، متهم شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته وبگاه «راشا تودی»، گفته می‌شود این شخص در جریان این اعتراضات سه‌شنبه هفته گذشته «یک وسیله انفجاری بزرگ» را به سمت دادگاه فدرال این شهر پرتاب کرده است.

دادستان‌های ایالت اورگان بر این باورند که این انفجار می‌توانست مأموران پلیس، دیگر معترضان و حتی خود فرد که در نزدیکی محل حادثه حضور داشتند را به شدت مجروح کند.

یکی از کلانتر‌های این شهر گفته: «فرصت‌طلبان خشن که دست به اقدامات خشونت‌آمیز و خطرناکی مانند آتش‌سوزی می‌زنند، باید بدانند که عواقب شدیدی در انتظار آنان خواهد بود.»

این نوجوان گفته که او از قدرت این وسیله انفجاری آگاه نبوده و فکر کرده زمانی که آن را از یک معترض دیگر تحویل گرفته، یک وسیله آتش‌بازی کوچک بوده است.

به گفته دادستان‌های این ایالت، هویت این متهم به لطف بررسی‌های اینترنتی و به وسیله جلیقه‌ای که مادربزرگ متهم به او داده بوده شناخته شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
مادربزرگ متهم گفته این جلیقه را برای نوه‌اش که در مرکز شهر در حال اعتراض است هدیه گرفته و او هر شب از آن استفاده می‌کند و می‌گوید کارآمد است.   گابریل آگارد بریهل
بسیاری از شهر‌های آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراضات گسترده هستند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها شهر پورتلند جمعه شب، شاهد شصت و سومین شب اعتراضات بود.

«دونالدترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که با این اعتراضات مخالف است، در واکنش به خروج نیرو‌های فدرال از ایالت اورگان تهدید کرده است، اگر مقامات محلی نتوانند به اعتراضات خاتمه دهند این بار گارد ملی را وارد صحنه خواهد کرد.

نظامیان فدرال آمریکا هفته قبل با دستور دولت مرکزی، وارد ایالت اورگان شده بودند تا ضمن محافظت از ساختمان‌های دولتی، تظاهرات ضد نژادپرستی در پورتلند را سرکوب کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وسیله انفجاری ایالت اورگان دادگاه فدرال یک وسیله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۲۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی + فیلم

اعتراضات حامیان فلسطین در دست کم ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا برگزار شده است. در روز‌های اخیر، شمار زیادی از دانشگاه در آمریکا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده‌است.

دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از نسل کشی شوند.

آنها همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

تاکنون نزدیک به ۶۰۰ دانشجو ظرف یک هفته گذشته در تحصن‌های ضد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در سراسر آمریکا بازداشت شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان ارومیه در حمایت از دانشجویان معترض آمریکایی
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی + فیلم
  • بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • بازداشت بیش از ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی