Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:42:35 GMT

زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط اورژانس کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۳۰۴۵

زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط اورژانس کاهش یافته است

پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در مراسم افتتاح هم‌زمان پروژه‌های اورژانس کشور که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، افزود: کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی داشتیم. سازمان جهانی بهداشت تا دو سال قبل ما را در رده هشتم دنیا قرار می‌دادند و در حال حاضر در رده الف هستیم. توسعه بسیار خوبی در اورژانس هوایی داشتیم و از ۷ فروند به ۴۷ فروند رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۵ درصد مصدومان که توسط اورژانس هوایی منتقل شدند به صورت مستقیم به اتاق عمل منتقل شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین موتور آمبولانس‌ها نیز راه اندازی شدند که در حال حاضر ۳۳۰ دستگاه در حال خدمت رسانی هستند و قرارداد خرید هزار دستگاه دیگر نیز بسته شده است.

رییس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: دو خدمت خیلی خوب نیز با همکاری معاونت درمان در قالب کد ۲۴۷ و ۷۲۴ ارائه شده است. برای سکته‌های حاد مغزی نیز این کار انجام شده و ۱۹ هزار نفر با این خدمت به مراکز درمانی رسیده‌اند.

وی افزود: سازمان اورژانس کشور در حوادث مختلف به عنوان اولین سازمان حضور دارد. از زمانی که با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم، حتی در هنگام بازگشت دانشجویان از ووهان، هتل داری هم کردیم. در حال حاضر ۴ نفر از پرسنل ما شهید شده و هزار و ۹۰۰ نفر مبتلا داریم. با وجود کمبود نیرو حتی یک نفر هم شاکی نبوده که بگوید آمبولانس نیامده است.  انتقال بین بیمارستانی نیز توسط اورژانس انجام می‌شود.

کولیوند گفت: خدمات اورژانس در مراسمی مثل اربعین، چهارشنبه آخر سال ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: توان علمی پرسنل اورژانس ارتقا یافته است. تعداد پایگاه به ۳ هزار و ۳۰۰ پایگاه رسیده و ماموریت‌ها نیز ۶۰ درصد افزایش یافته و کیفیت کار نیز ارتقا پیدا کرده است.

رییس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: دانشکده فوریت‌های پزشکی نیز در حال پیگیری است تا راه اندازی شود. برای اولین بار دانشجوی خانم برای EMS پذیرش شد و ۳۰ درصد دانشجویان خانم هستند.

کولیوند بیان کرد: امروز اولین آمبولانس ریلی نیز راه اندازی می‌شود. سامانه‌های ۱۱۵ تکمیل شده و مرکز و هدایت عملیات ویژه نیز راه اندازی می‌شود. در حال حاضر دقیقا می‌دانیم که در هر شهر چه مخاطره‌ای وجود دارد و از ۵۳ مخاطره، ۱۳ مخاطره جزو اولویت‌های ما قرار گرفته است.  امروز ۱۱۵ پروژه در اورژانس کشور افتتاح می‌شود.

برچسب‌ها سازمان اورژانس کشور پیرحسین کولیوند وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اورژانس کشور پیرحسین کولیوند وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان اورژانس کشور پیرحسین کولیوند وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان اورژانس کشور حال حاضر راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات بارشی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا پایان روز گذشته (۷ اردیبهشت) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۰.۸ درصد مربوط به استان قزوین است. همچنین بارش‌ها در استان سمنان ۴۰.۵ درصد و در تهران ۳۸ درصد کاهش یافته است. در ۲۵ استان کشور بارش‌ها نیز با کاهش بوده که می‌توان به هرمزگان با کاهش ۲۵.۵ درصدی، گیلان با رشد منفی ۲۶.۳ درصد، فارس کاهش ۲۸.۳ درصد، بوشهر با ۲۷.۲ درصد و البرز با کاهش ۲۵.۲ درصد اشاره کرد.

در ۶ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران ۸۶.۴ میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها ۱۰۲.۵ میلیمتر بوده است. در مجموع براساس اطلاعات سازمان هواشناسی، از ابتدای سال جاری تا (۷ اردیبهشت) بارندگی در کشور ۱۲.۷ درصد یا به عبارت دیگر ۲۵.۹ میلیمتر کاهش داشته است.

کد خبر 5999568 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • زمان قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد