Web Analytics Made Easy - Statcounter

الله وردی خادمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تجهیز هر هکتار آبیاری نوین بیش از ۱۷۰ میلیون ریال اعتبار هزینه می شود.

وی گفت: سال گذشته در مجموع ۱۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در روستاهای فرح دین و تنگه ترکمن با استفاده از ۱۷ میلیارد و ۵۰۰  میلیون ریال اعتبار مصوب دولتی به سیستم‌ آبیاری نوین مجهز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح های آبیاری کم فشار و تحت فشار در سال زراعی جاری در ۱۲۰ هکتار از اراضی شهرستان نیز آماده بهره برداری است، افزود: در سال های اخیر رویکرد ویژه دولت تدبیر و امید، تبدیل روش های آبیاری سنتی به روش های نوین آبیاری با توجه به وضعیت منابع آبی و افزایش بهره وری محصولات بوده است.

خادمی افزود: در روش های آبیاری سنتی همیشه کشاورزان دغدغه آب و یا بارش نزولات را دارند ولی با اجرای سامانه های نوین آبیاری شاهد توسعه بخش کشاورزی و افزایش بهره وری محصولات کشاورزی هستیم.

وی با اشاره اینکه در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ متر مربع کشت گلخانه ای نیز در شهرستان فعال است، تصریح کرد: در سال جاری ۳۰ هکتار در محل شهرک های گلخانه ای روستای حصارچه، کرپشلی و شهر غلامان با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه تامین این اعتبار از محل شرکت شهرک های کشاورزی و ملی است، گفت: این میزان اعتبار برای ۳۰ هکتار در قالب ۳۰ واحد در نظر گرفته شده است.  

مدیرجهادکشاورزی رازوجرگلان با بیان اینکه ایجاد این تعداد واحد گلخانه برای ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم و  ۳۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: این ۳۰ واحد گلخانه برای توسعه گیاهان دارویی بویژه آلوئه ورا مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزاز است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی راز و جرگلان آبیاری خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی راز و جرگلان آبیاری خراسان شمالی وزارت جهاد کشاورزی راز و جرگلان آبیاری خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی آمل از قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.


مهرداد فولاد گفت: به دنبال صدور دستور قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل واحد حقوقی و گشت ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی آمل با همراهی نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییرکاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستاهای قادی‌محله و بختیارکتی این شهرستان کردند.


وی افزود: پنج بنا و هفت فقره تفکیک و دیوارکشی در قالب ماده ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰، قلع و قمع و ۱۲ هزار و ۳۰۰ متر‌مربع زمین کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، گفت: به مالکین اراضی کشاورزی توصیه می‌شود بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری