Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسین محمدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای گرمایش ۱۲۴ مدرسه استان مرکزی در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید از بخاری نفتی استفاده می‌شد که تمامی این بخاری‌ها در راستای افزایش ایمنی کلاس‌های درس مدارس استان جمع آوری و سامانه گرمایشی اماکن آموزشی مذکور استاندارد سازی شده‌است.

وی ادامه داد: پنج مدرسه خشتی و گلی در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در استان مرکزی وجود داشت که در راستای ایمن سازی محیط‌های آموزشی تمامی این مدارس در استان حذف شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی سرانه فضای آموزشی مابه ازای هر دانش آموز در این استان در سال جاری را سه و ۹۹ صدم متر عنوان کرد و گفت: این شاخص در استان  ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید سه و ۲۴ صدم متر بوده‌ است.

محمدی ادامه داد: شمار سالن‌های ورزشی دانش‌آموزی سرپوشیده استان مرکزی از ۱۱۸ سالن در ایام فعالیت دولت تدبیر و امید به ۱۴۵ سالن در سال جاری افزایش یافته‌ است.

وی از مقاوم سازی ۳۹ مدرسه استان مرکزی در مدت هفت سال گذشته خبرداد و خاطرنشان کرد: ۹۴۶ مدرسه استان مرکزی اکنون نیازمند مقاوم سازی هستند که شمار این مدارس در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۹۸۵ مدرسه بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: ۸۰ مدرسه استان نیز در دولت تدبیر و امید تخریب و بازسازی شده‌ و شمار  مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در این مدت از ۶۲۰ مدرسه به ۵۴۰ مدرسه کاهش یافته‌ است.

محمدی ادامه داد: درصد مشارکت خیران مدرسه‌ساز در مدرسه سازی نسبت به اعتبارت دولتی از ۲۲ درصد در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید به ۳۱ درصد در سال‌جاری و  خیران مدرسه ساز استان نیز  در این مدت از یک هزار و ۶۰۵ نفر به یک هزار و ۷۲۰ نفر افزایش یافته‌است.

وی افزود: صنعتی کردن ساخت و ساز مدارس (پیش ساخته ، قابل مونتاژ و قابل حمل)، اجرای تعمیر اساسی مدارس برای حفظ سرمایه‌های موجود، تغییر ساختار نظارت بر طرح‌های عمرانی جهت ارتقا کیفیت نظارت و گسترش مجامع خیرین مدرسه ساز در سطح شهرستان‌های استان از دیگر اقدامات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در این مدت بوده‌ است.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

برچسب‌ها هفته دولت استان مرکزی سازمان نوسازی مدارس خیران مدرسه ساز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت استان مرکزی سازمان نوسازی مدارس خیران مدرسه ساز هفته دولت استان مرکزی سازمان نوسازی مدارس خیران مدرسه ساز مدرسه استان مرکزی مدارس استان مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد،حمید طریفی حسینی افزود: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

او اضافه کرد: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناطق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • مشق عشق بر لوح سفید کودکان؛ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • تکرار سختگیری دهه ۶۰ در مدارس
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • گپ و گفت با معلم امدادگر/ نقش معلمان در جامعه روستایی
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند