Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، اعتراضات و بازداشت‌ها در این کشور افزایش یافته، روز پنجشنبه چندین هزار نفر از مخالفان "لوکاشنکو" رئیس جمهوری کنونی، در مینسک تجمع کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، روز گذشته (پنج شنبه) چندین هزار نفر به تظاهرات مخالفان "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری کنونی بلاروس در پارک کی‌یفسکی در مینسک، پایتخت این کشور پیوستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز پنج شنبه در این محل جشنی به مناسب تعطیلات موسسات آموزشی برگزار شد که به تدریج به تظاهرات ضد دولتی تبدیل شد و شرکت کنندگان شروع به دادن شعارهای سیاسی کردند و جشن و موسیقی متوقف شد.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس روز یکشنبه، 9 آگوست (19 مرداد ماه) برگزار می‌شود. البته رای گیری زودهنگام از تاریخ 4 آگوست (14 مرداد) آغاز شده است. پنج نفر، از جمله الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور فعلی، نامزد دست یابی به بالاترین مقام دولتی در این کشور هستند. لوکاشنکو برای ششمین دوره است که برای باقی ماندن در سمت ریاست جمهوری مبارزه می‌کند.

این دور از مبارزات انتخاباتی در بلاروس با اعتراضات و همچنین بازداشت‌های گسترده مخالفان رئیس جمهوری کنونی همراه شده است.

اتباع روس مظنون به تدارک حمله تروریستی در بلاروس شدنداحضار سفیر بلاروس به وزارت خارجه روسیهبلاروس مرزهای خود با روسیه را تقویت می‌کند

انتهای پیام/

 

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بلاروس بیشتر بخوانید... لوکاشنکو از دستگیری اتباع آمریکایی در بلاروس خبر داد هشدار درباره دشمن تراشی از روسیه در مبارزات انتخاباتی بلاروس واکنش مسکو به سخنان لوکاشنکو درباره روابط روسیه-بلاروس قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لوکاشنکو از دستگیری اتباع آمریکایی در بلاروس خبر داد هشدار درباره دشمن تراشی از روسیه در مبارزات انتخاباتی بلاروس واکنش مسکو به سخنان لوکاشنکو درباره روابط روسیه-بلاروس واژه های کاربردی مرتبط بلاروس پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تصویر ماهواره روسیه از قبل و بعد از انفجار بیروت ۲ انفجار یک ساختمان ۸ طبقه در اسرائیل ۳ بولتون: باید از استقلال کردستان عراق و براندازی حکومت ایران حمایت کنیم ۴ لبنان|برگزاری تظاهرات در بیروت ۵ آتش‌سوزی بزرگ در قطار سریع‌السیر جده عربستان+عکس ۶ سفر قریب الوقوع «الکاظمی» به آمریکا برای گفت‌‌وگو درباره مذاکرات راهبردی بغداد و واشنگتن ۷ اخبار انفجار بیروت|صدور قرار بازداشت برای ۱۶ نفر از مسئولان بندر بیروت/ تحرکات پاریس برای بهره برداری سیاسی از فاجعه لبنان ۸ کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ مهمترین اخبار بین الملل آژیرهای خطر در مرز فلسطین اشغالی و لبنان به صدا در آمد اخبار انفجار بیروت|صدور قرار بازداشت برای ۱۶ نفر از مسئولان بندر بیروت/ تحرکات پاریس برای بهره برداری سیاسی از فاجعه لبنان لاوروف: استفاده از سلاح‌های هسته‌ای باید منتفی شود تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت یک جوان فلسطینی مهمترین اخبار تسنیم جامعه مدرسین: شواهد بی‌شماری از دست‌های پشت‌پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار خون‌بار بیروت خبر می‌دهد میانگین پرتفوی سهام عدالت ۳۰ برابر شد/طرح ارائه سهام به جاماندگان به زودی نهایی می‌شود دولت از عمل به قانون اساسی تخطی کرده است/" آخوندی" باید بازخواست شود علیزاده: آمریکا مهمترین دشمن روابط ایران و چین است/ هیچکس به دنبال بستن قرارداد یک طرفه با چین نیست پیام تبریک روحانی برای روز خبرنگار درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بلاروس بلاروس ریاست جمهوری انفجار بیروت بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

کد خبر 6089718 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید