Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور گفت: آذرماه سال گذشته با ارسال نامه‌ای به معاونت پیگیری حقوق عامه دادستانی کل کشور، درخواست کردیم که دستور برقراری مجدد فرآیند بازرسی و آزمون مخازن خودروهای گازسوز غیرکارخانه ای صادر شود، اما متأسفانه اقدامی نشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دو روز پیش خبر وقوع یک انفجار در جایگاه‌ عرضه CNG شهر نکا در استان مازندران منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودرویی در هنگام سوخت گیری دچار انفجار مخزن شده و سه نفر در این حادثه مجروح شدند.

نتایج بررسی کارشناسان نشان می دهد که علت وقوع این حادثه فرسودگی مخزن خودرو بوده که به دلیل عدم بازرسی فنی مخزن طی سالهای متمادی، مالک خودرو از ضرورت تعویض مخزن فرسوده با مخزن سالم بی اطلاع بوده است.

آذرماه سال گذشته بود که تسنیم با انتشار گزارشی با عنوان "خطر انفجار مخازن خودروهای گازسوز غیرکارخانه‌ای + سند" نسبت به احتمال ادامه یافتن انفجار مخازن خودروهای غیرکارخانه ای هشدار داده بود. در این گزارش، محسن جوهری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور در مصاحبه با تسنیم اعلام کرده بود که "با توقف تست مخازن خودروهای غیرکارخانه‌ای، احتمال انفجار مخازن این خودروها در جایگاههای CNG رو به افزایش خواهد بود. به دلیل اینکه خودروهای بسیاری در کشور تردد می کنند که دوگانه سوز کارخانه ای نبوده و به صورت غیررسمی گازسوز شده‌اند و حتی یک‌بار هم تست مخزن آنها انجام نشده است."

همچنین بیست و چهارم آذرماه سال گذشته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور به معاونت پیگیری حقوق عامه دادستانی کل کشور نامه ای ارسال کرده و نسبت به این موضوع هشدار داده بود.

محسن جوهری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در این خصوص گفت: خودروهای دوگانه سوز در صورت انجام بازرسی و آزمون مخزنCNG از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و همه حوادثی که در جایگاههای CNGکشور اتفاق افتاده، در حین سوختگیری و ناشی از فرسودگی و یا در بعضی از موارد دستکاری مخزن خودرو بوده است.

وی افزود:  متاسفانه دولت همزمان با احداث جایگاههای CNG در کشور سازوکار مشخصی برای بازرسی و آزمون مخازن خودروهای دوگانه سوز در نظر نگرفته و این موضوع بسیار مهم، تا شهریور 1396 مورد بی توجهی و غفلت مسئولین امر قرار گرفت و از شهریور 1396 بازرسی و آزمون مخازن CNGخودروهای دوگانه سوز در مراکز معاینه فنی و از طریق سامانه سیمفا شروع شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور اذعان داشت: تا دی ماه سال 97 شاهد بازرسی و آزمون مخازن CNG تعداد یک میلیون و 220 هزار خودرو در 425 آزمایشگاه مورد تایید سازمان ملی استاندارد و متصل به سامانه آزمون برخط سیمفا بودیم، که از این تعداد مخازن CNGحدود 400 هزار خودرو از خودروهای دوگانه سوز غیرکارخانه ای نیز مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت؛ اما متاسفانه از دیماه 97 تاکنون شاهد توقف بازرسی مخازن خودروهای دوگانه سوز غیر کارخانه ای  بوده ایم، در حالیکه اگر این بازرسی ها متوقف نشده بود تا امروز همه خودروهای دوگانه سوز غیرکارخانه ای همزمان با دریافت گواهی معاینه فنی، بازرسی و آزمون مخزن خودرو خود را نیز انجام داده بودند.

جوهری با بیان اینکه "علیرغم حوادث رخ داده در جایگاههای CNG که اکثر این حوادث ناشی از فرسودگی مخزن بوده وپیگیریهای انجام شده جهت پذیرش خودروهای دوگانه سوز غیر کارخانه ای در سامانه سیمفا، متاسفانه این مهم انجام نشده است"، گفت: علاوه بر مکاتبات متعدد با ارگانهای ذیربط، آذرماه سال گذشته با ارسال نامه‌ای به معاونت پیگیری حقوق عامه دادستانی کل کشور، درخواست کردیم که دستور برقراری مجدد فرآیند بازرسی و آزمون مخازن خودروهای گازسوز غیرکارخانه ای صادر شود، اما متأسفانه اقدامی در این خصوص صورت نگرفت.

وی ادامه داد: مصوبه 25/12/97 هیات وزیران، خودروهای دوگانه سوز غیر کارخانه ای را موظف به دریافت گواهی سلامت برای کلیه قطعات گازسوز خودرو و تعویض کارت خودرو جهت درج عبارت "دوگانه سوز" نموده است که به دلایل مختلف این طرح تا امروز موفقیت آمیز نبوده و باعث خارج شدن بازرسی و آزمون مخزن CNGخودرو از اولویت و همتراز قرار دادن بازرسی مخزن با سایر قطعات کم خطر مثل کیت گازسوز شده است. البته سایر بندهای مصوبه مذکور نیز تا امروز اجرایی نشده و متاسفانه این مصوبه که با هدف ارتقاء ایمنی خودروهای دوگانه سوز به تصویب رسیده، نتیجه مثبتی به دنبال نداشته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور تصریح کرد: اکثر دارندگان خودروهای دوگانه سوز توان مالی برای پرداخت هزینه های بازرسی و آزمون و تعویض احتمالی مخزن خودرو خود را ندارند و با توجه به اینکه بر اساس مصوبه 25/12/1397 هیات محترم وزیران، با هدف ارتقاء ایمنی خودروهای دوگانه سوز از ابتدای خرداد سال گذشته مبلغ 392 ریال به ازاء هر مترمکعب به قیمت فروش CNG اضافه گردیده، انتظار میرفت از این محل موضوع مهم بازرسی و آزمون و همچنین تعویض احتمالی مخازن فرسوده در اولویت قرار می گرفت که تاکنون این مهم محقق نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه استفاده از سوخت CNG منافع بسیار زیادی را نصیب کشور نموده است و وزیر محترم نفت CNG را به عنوان سوخت اصلی و ملی کشور معرفی نموده اند، لازمه تحقق برنامه های دولت و مجلس برای توسعه CNG، توجه به موضوع ایمنی خودروهای دوگانه سوز و تغییرات اساسی در برنامه های فعلی در این زمینه می باشد. و در صورت عدم توجه به موضوع ایمنی خودروهای دوگانه سوز علاوه بر تهدید جانی و مالی مردم در استفاده از سوخت CNG سبب کاهش اعتماد و اقبال عمومی به استفاده از سوخت CNG  خواهیم بود.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT7 واژه های کاربردی مرتبط شرکت پالایش و پخش قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط شرکت پالایش و پخش پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ گزارش تسنیم| پشت‌پرده لغو عرضه «دارا دوم»؛ بین ۲ وزیر دعوا شد ۲ جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد ۳ هشدار احمد توکلی به رئیس جمهور: نام ساقط کردن کشور «گشایش» است؟ ۴ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۰ ۵ سازمان خصوصی‌سازی یک تنه بورس را منفی کرد ۶ حق مسکن ۳۰۰هزارتومانی کارگران برای تصویب نهایی به هیأت دولت رسید ۷ کاهش ۱ تا ۲ میلیون تومانی قیمت در بازار خودرو + قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز ۸ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۲۱| کاهش قیمت طلا به ۲۰۱۸ دلار مهمترین اخبار اقتصادی هشدار احمد توکلی به رئیس جمهور: نام ساقط کردن کشور «گشایش» است؟ جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد وزارت اقتصاد به دنبال تغییر قوانین مجوز کسب‌و‌کار/ مجلس و دولت دور می‌خورند؟ معاون وزیر نفت: آماده عرضه بلوکی یا ETF سهام پالایشگاه‌ها هستیم مهمترین اخبار تسنیم ربیعی:‌ انتخابات ۲۱ شهریور برگزار می‌شود/ پیشنهاد جدید دولت برای تبلیغات انتخاباتی رویترز: تلاش اروپایی‌ها برای توافق با روسیه و چین درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورد فردا؛ جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی"صمت" جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد اذعان تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به دست برتر حزب الله در منطقه درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس ایمنی خودروهای دوگانه سوز بازرسی و آزمون مخازن آذرماه سال گذشته مخازن خودروهای جایگاههای CNG مخزن خودرو کارخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد، گفت: داده‌ها در رابطه با نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور دقیق نیست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدکمال هادیانفر با اشاره به وجود 3200 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور اظهار کرد:‌ بر اساس صورتجلسه بین پلیس و راهداری887 نقطه حادثه‌خیز پر حادثه است.

وی با یادآوری این‌که اختلافی با پلیس در این زمینه نداریم، اما داده‌ها در رابطه با نقاط حادثه‌خیز دقیق نیست، افزود: از منابع داخلی وزارت راه  وشهرسازی 412 نقطه از اینها رفع شده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دولت این بوده که در لایحه بودجه 3000 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز تخصیص یابد که مجلس آنرا تصویب کرده که البته گیر و گورهایی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که 60 درصد از تصادفات رانندگی در 30 کیلومتری ابتدایی یا پایانی شهرها اتفاق می‌افتد، گفت: در برخی جاها حریم شهرهاست و برخی جاها حریم جاده‌هاست که در حال رفع آنها هستیم.

هادیانفر با بیان این‌که با تدابیر استانداران در نوروز 1403 تصادفات رانندگی در 30 کیلومتری ابتدایی یا پایانی شهرها به 56 درصد کاهش یافت، اضافه کرد: از NOGها خواسته‌ایم اگر طرحی برای کاهش تصادفات رانندگی دارند آنرا به وزارت راه و شهرسازی ارائه کنند تا بتوانیم تکلیف قانونی در این زمینه را اجرایی کنیم.

وی درباره وظیفه خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت، اظهار کرد: در کمیسیون ایمنی راه‌ها این موضوع را پیگیری می‌کنیم، این‌که بگوییم فقط عامل انسانی باعث بروز تصادفات رانندگی است حرف درستی نیست. هفته گذشته جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و وی از بنده موضوع ارتقای ایمنی در خودروها را مطالبه کرد!

وی ادامه داد: وزیر صنعت گفت چه کار کنیم که ایمنی در خودروها ارتقا یابد. بنده گفتم در دهه 80 چه عواملی باعث کاهش جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شد. یکی از موارد واردات خودروهای ایمن بود و خودروسازان به سمت رقابت با خودروهای وارداتی رفتند.

وی تاکید کرد: واردات خودرو علاوه بر ارتقا ایمنی، باعث رقابت بین خودروسازان می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • انفجار نیمکت مقابل پرسپولیس، قبل از پنالتی!(عکس)
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین