Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر نوبخت پنجشنبه شب در حاشیه بهره‌برداری آزمایشی از نیروگاه زباله‌سوز نوشهر در گفتگو با خبرنگاران افزود: بهره‌برداری از این نیروگاه یکی از مطالبات دیرینه مردم نوشهر و غرب مازندران بوده است که به لطف خداوند امشب سنجش آزمایشی آن با موفقیت انجام شد.

وی گفت: نیروگاه زباله سوز نوشهر نخستین نیروگاه با فناوری نوین در شمال کشور است که علاوه بر امحای زباله و تولید انرژی، قادر به تبدیل شیرابه به آب مصارف کشاورزی است که نقش زیادی در حفظ محیط زیست منطقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رییس جمهوری با اشاره به شرایط آب و هوایی و اقلیمی شمال کشور، گفت‌: موضوع پسماند برای دولت بسیار مهم است و تلاش می‌کند تا با سرمایه گذاری در این بخش به حفظ محیط زیست کمک کند.

نوبخت همچنین با اشاره به بازدیدش از نیروگاه زباله سوز ساری، اظهار داشت: تاکنون کار‌های زیادی برای آن نیروگاه هم انجام شد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

رییس سازمان برنامه و بودجه درخواست اعتبار برای تکمیل نیروگاه زباله سوز نوشهر را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این موضوع را در دولت مطرح خواهم کرد و سعی می‌کنیم تا اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه تامین شود.

ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر با هدف فراوری ۲۰۰ تن زباله تولیدی شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود سه مگاوات برق در ساعت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار در منطقه "پلنگ چال" نوشهر کلنگ زنی شد و بنا به وعده مسئولان وقت قرار بود حداکثر طی ۲ سال به بهره برداری برسد.

پس از به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گره‌های کور مشکلات اجرایی شدن این طرح که بیشتر مربوط به موازین زیست محیطی، کمبود زمین و نیز محدودیت‌های ورود تجهیزات به خاطر تحریم‌های ظالمانه بود، رفته رفته یکی پس از دیگری باز شد و روند اجرایی آن که در حد کلنگ زنی باقی مانده بود، شتاب گرفت.

بر اساس گزارش‌های رسمی تاکنون برای ساخت این نیروگاه حدود ۱۱۲ میلیارد تومان هزینه شده که حدود ۲۶ میلیارد تومان آن از محل سفر مقام معظم رهبری بود و بقیه از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه عصر دیروز چهارشنبه برای بازدید، افتتاح و کلنگ زنی تعدادی طرح زیربنایی و زیست محیطی به مازندران سفر کرد.

شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران نخستن برنامه روز دوم سفر دکتر نوبخت به مازندران بود.

وی دیروز از طرح‌های در دست ساخت نیروگاه زباله سوز، سالن ورزشی ۶ هزار نفری، تالار مرکزی، بیمارستان ماهفروجک و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ساری مرکز مازندران بازدید کرد.

نوبخت را در جریان سفر به غرب استان مازندران، استاندار و جمعی از مدیران کل استان همراهی می‌کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت نیروگاه زباله سوز نوشهر نیروگاه زباله سوز نوشهر بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۵۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی بین کشاورزان شالیکار استان خبر داد.


رضا افراسیابی افزود: برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.


وی ادامه داد: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بین ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی وارد استان شده و از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه بین کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

دیگر خبرها

  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • (عکس) ترسناک، وهم‌آلود و اسرارآمیز؛ دریاچه ارواح کجاست؟
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • جذب مربی‌های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • جذب نیرو مربی های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است