Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@17:24:26 GMT

واردات بی‌رویه صنعت نساجی استان گیلان را دچار رکود کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۶۵۰۷۲

واردات بی‌رویه صنعت نساجی استان گیلان را دچار رکود کرد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در گذشته قطب تولیدات نساجی در کشور بود گفت: واردات بی‌رویه صنعت نساجی گیلان را دچار رکود کرد. - اخبار استانها -

فرهاد دلق‌پوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، قاچاق کالا را از جمله پدیده‌های شوم اقتصادی که بر روی تولیدات داخلی کشورها تأثیرات مخربی بر جای می‌گذارد تلقی کرد و اظهار داشت: از دهه 80 به این طرف به علت واردات بی‌رویه اقلام نساجی، صنعت نساجی گیلان دچار رکود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یکی از تبعات قاچاق کالا را وارد آمدن ضربه به چرخه تولید و صنعت کشور اعلام کرد و در همین زمینه ابراز داشت: ایجاد اختلال در فرآیندهای تولیدی، از بین رفتن اشتغال ایجاد شده و یا کاهش فرصت‌های شغلی از جمله آثار منفی قاچاق کالا محسوب می‌شود.

دلق‌پوش با بیان اینکه واردات بی‌رویه نه تنها بر روی منسوجات نساجی تولید داخل کشور بلکه بر روی صنعت نساجی پویای استان گیلان نیز تأثیر گذاشت تصریح کرد: پوشش، ایران‌پوپلین، ایران برک، خاور و فومنات از جمله واحدهای بسیار فعال صنعت نساجی استان گیلان به شمار می‌رفتند.

گزارش| کمبود ماسک در زنجان / ‌قطب صنعت نساجی ایران پارچه برای تولید ماسک نداردآثار مخرب کرونا بر صنعت نساجی اروپاماجرای پارچه‌های کشف شده در تخت جمشید چه بود؟ / جزئیات جدید‌ از صنعت نساجی در زمان هخامنشی‌

وی لطمه خوردن و آسیب واحدهای نساجی موجود در استان گیلان از واردات بی‌رویه اقلام نساجی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای مقابله با قاچاق کالا برنامه‌ها و طرح‌های بسیار خوبی دارد که می‌تواند از گسترش این پدیده شوم اقتصادی جلوگیری کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان در راستای حفظ و ایجاد هر چه بیشتر فرصت‌های شغلی جدید را لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای تحقق این دسته از اهداف اهتمام و توجه بسیار خوبی دارد.

دلق‌پوش احیاء و برگرداندن واحدهای نساجی استان گیلان به چرخه تولید و صنعت و برنامه سازمان صمت استان برای این موضوع را متذکر شد و عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از فعالان این بخش حمایت‌های لازم را در حوزه‌های مختلف به‌عمل می‌آورد تا صنعت نساجی استان مانند گذشته احیاء شود.

وی برگزاری جلسات رونق تولید و رفع موانع تولید و پیگیری‌های سازمان صمت برای بررسی و حل و فصل مشکلات فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را راهکاری بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این راستا تسهیلات بسیار خوبی نیز پرداخت می‌شود که بدون شک آثار بسیار مثبتی در بخش تولید به بار می‌آورد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اعلام اینکه صنعت نساجی در استان توجیه اقتصادی و جغرافیایی بسیار بالایی داشته و باید تلاش کنیم تا این صنعت مجدداً احیاء شود تصریح کرد: در استان گیلان نسبت به سایر استان‌های کشور اقدامات و کارهای مؤثرتری در حوزه رفع موانع تولید انجام شده است.

انتهای پیام/614/ی

R7877/P/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... تنزل صنعت نساجی ایران در جهان از رتبه پنجم به هشتاد‌ و هفتم! صنعت نساجی کاشان در تولید قطعات ماشین‌آلات به خودکفایی رسید/لزوم حمایت مسئولان از قطعه‌سازان کاشانی غربت صنعت نساجی در شهر نساجی ایران / دلالان برای ورود اجناس قاچاق دست به کار شده‌اند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تنزل صنعت نساجی ایران در جهان از رتبه پنجم به هشتاد‌ و هفتم! صنعت نساجی کاشان در تولید قطعات ماشین‌آلات به خودکفایی رسید/لزوم حمایت مسئولان از قطعه‌سازان کاشانی غربت صنعت نساجی در شهر نساجی ایران / دلالان برای ورود اجناس قاچاق دست به کار شده‌اند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خطر ابتلا به کرونا در کودکان همچنان ادامه دارد/ علائم بیماری کرونا در کودکان را بشناسید ۲ اظهارات جنجالی بهنام سراج: مقابل یک گروه بزرگ قرار گرفته‌ایم نه صرفاً تیم‌ها/ متأسفانه "قیمت‌ها" نتایج را رقم می‌زند ۳ آیت‌الله علم‌الهدی: عزای حسینی با رعایت دستورالعمل‌ها اقامه می‌شود/ دشمنان مترصد سوءاستفاده هستند ۴ گزارش ویدیوئی| صف‌های طولانی گاز در بلوچستان؛ کامیون‌ها گاز را به موقع نمی‌رسانند! ۵ اردبیل| ترافیک سنگین خودروها گردنه حیران را قفل کرد ۶ شبکه هرمی "یونیک فاینانس" در استان اردبیل منهدم شد ۷ جلالی: بازی مقابل پرسپولیس یک فینال بزرگ برای ماست/ می‌خواهیم قبل از بازی آخر به آرامش برسیم ۸ نظر آیت‌الله نوری همدانی درباره حکم شرعی اجرای نذورات در ماه محرم مهمترین اخبار استانها آیت‌الله علم‌الهدی: عزای حسینی با رعایت دستورالعمل‌ها اقامه می‌شود/ دشمنان مترصد سوءاستفاده هستند گزارش ویدیوئی| صف‌های طولانی گاز در بلوچستان؛ کامیون‌ها گاز را به موقع نمی‌رسانند! اظهارات جنجالی بهنام سراج: مقابل یک گروه بزرگ قرار گرفته‌ایم نه صرفاً تیم‌ها/ متأسفانه "قیمت‌ها" نتایج را رقم می‌زند آیت الله حسینی بوشهری: گرانی بیداد می‌کند؛ دولتمردان برای رفع مشکلات معیشتی مردم چاره‌اندیشی کنند مهمترین اخبار تسنیم سید حسن نصرالله : اثبات مسئولیت اسرائیل در انفجار بیروت پاسخ ما را در پی دارد/ اقدام امارات خیانت به امت اسلام و فلسطین و خنجر از پشت بود مشاور ارشد ترامپ: عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان حتمی است حملات هوایی و توپخانه ‌ای رژیم صهیونیستی به غزه ظریف در گفتگو با زیاد النخاله: اقدام خائنانه امارات تأثیری بر مقاومت فلسطین نخواهد داشت جیسون رضائیان: رفتن هوک تایید ضمنی شکست سیاست فشار حداکثری است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معدن و تجارت گیلان رئیس سازمان صنعت واردات بی رویه صنعت نساجی استان گیلان نساجی ایران نساجی استان قاچاق کالا آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۶۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی

به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از شرکت ملی نفت ایران، برزو قنبری عدیوی با اشاره به حضور در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت تهران اعلام کرد: مدیران و کارشناسان مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالای نفت با هدف معرفی اقلام فناورانه راهبردی و گلوگاهی مورد نیاز شرکت ملی نفت ایران و برگزاری نشست‌های کارشناسی با سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه حضور دارند.

به‌گفته وی، از ۳۰۷ کالای راهبردی شناسایی‌شده در شرکت ملی نفت ایران، ۲۵ قرارداد با استفاده از مصوبه تولید بار اول به مبلغ ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو امضا شده است. همچنین هفت پروژه به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال و ۳۵ میلیون یورو در مرحله نهایی‌سازی تشریفات امضای قرارداد است که به‌زودی به سرانجام می‌رسد.

مدیر پشتیبانی، ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: بیش از ۲۴۰ قلم کالا و تجهیزات در شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران در مرحله شناسایی سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان است که به‌طور قطع حضور در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی این کار را تسهیل می‌کند.

قنبری تأکید کرد: در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی، چند تفاهم‌نامه و قرارداد تولید بار اول و نیز سازوکارهای افزایش استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی در فرایند بومی‌سازی و ساخت بار اول محصولات راهبردی و تقویت زنجیره تأمین در پروژه‌های صنعت نفت کشور ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رویکرد «تولید بار اول» محصولات در صنعت نفت ایران گفت: در این رویکرد، اقلام و تجهیزات راهبردی صنعت نفت شناسایی، ظرفیت سازندگان داخلی بررسی، و امکان‌سنجیِ ساخت داخلیِ تجهیز مدنظر انجام می‌شود، سپس مجوزهای لازم اخذ و برای بومی‌سازی تجهیزات اقدام خواهد شد تا وابستگی صنایع نفت و گاز به خارج از کشور قطع شود.

نمایشگاه امسال با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور بیش از ۱۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت برگزار می‌شود.

کد خبر 6099694 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • لبه تیغ
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است