Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@03:06:16 GMT

پروژه کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۴۰۷۴

پروژه کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از اجرای بسته تحولی این معاونت در سال تحصیلی 400-1399 و پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا، افشین خوگوار در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ، با اعلام این  خبر گفت: پروژه کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان به عنوان بسته تحولی معاونت در سال جاری تحصیلی با هدف کاهش 3درصدی دانش آموزان چاق و دارای وزن زیاد اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت بدنی و سلامت استان هم چنین گفت: در این طرح تمام دانش آموزان استان از لحاظ شاخص توده بدنی BMI مورد غربالگری قرار می گیرند و از محاسبه مجذور وزن تقسیم بر قد آنان دامنه تعیین کننده توده بدنی آنان مشخص می شود.

 وی با بیان این که اجرای طرح در سه مرحله غربالگری،شناسایی و مشاوره صورت می گیرد،افزود:بنا داریم طرح به صورت رسمی از 26مهرماه همزمان با روز تربیت بدنی آغاز شود که معاونت تربیت بدنی،مراقبین سلامت و آموزگاران پایه با همکاری و همراهی مدیر مدرسه و معاون اجرایی، مجری آن خواهند بود.

 خوش گوار از ایجاد ظرفیت لازم در سامانه سناد برای بارگذاری مشخصات وزن و قد دانش آموزان خبر داد و گفت:پس از شناسایی دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق،در جلسات حضوری و مجازی با آن ها و خانواد ه ایشان،شیوه کاهش وزن از طریق سبک زندگی سالم،ورزش روزانه،تغذیه سالم و خواب مناسب مورد مشاوره قرار می گیرند و در انتهای سال تحصیلی و همزمان با هفته سلامت در اردیبهشت ماه پایش و ارزیابی مجدد از آنان به عمل خواهد آمد تا تلاش صورت گرفته در این طرح منجر به تحقق هدف کاهش 3درصدی مجموع 22/5 درصد دانش آموزان چاق و اضافه وزن شود.

 معاون تربیت بدنی و سلامت استان در بخش دیگری از سخنان خود به مفاد دستورالعمل بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت:تمام بخش های این بازگشایی شامل مقدمه،اهداف و سیاست های اجرایی، دارای کلید واژه سلامت دانش آموزان می باشد و به همین دلیل لازم است این مهم بیش از گذشته مورد توجه مدیران مدارس،معلمان،دانش آموزان و خانواده ها قرار گیرد و با یک تلاش همه جانبه و جریان سازی مناسب صورت گیرد تا دغدغه مندی و نگرانی خانواده ها نسبت به حضور فرزندانشان در مدرسه به حداقل برسد.

 خوشگوار ادامه داد:در این راستا در قالب شیوه نامه ای تمام موارد و الزاماتی که بایستی در مدرسه ودر حین حضور دانش آموزان فراهم و رعایت شود،ابلاغ می شود.

 معاون تربیت بدنی و سلامت از مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها خواست ضمن تشریح طرح در جلسات مدیران،موضوع به عنوان دستورکار شورای آموزش و پرورش قرار گیرد تا زمینه مشارکت و همکارهای بخش های درون سازمانی نیز فراهم گردد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند

کرمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم  ؛  معلمان را انسان‌های دلسوزی دانست که نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند.

وی افزود: معلمان نیروسازی می‌کنند؛ تربیت می‌کنند و در ابعاد مختلف و شاخه‌های گوناگون موجود در جامعه انسان را آماده کرده و خواهند کرد.

کرمی گفت: تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و اصل کار تعلیم و تربیت بر عهده معلمین عزیز است.

استاندار ادامه داد: بهترین فرصت برای آموزش و پرورش مهیاست تا فرزندان جامعه را در مسیر رشد و بالندگی و توسعه همه جانبه شخصیت آنان تربیت نماید.
وی خاطرنشان کرد: مهارت آفرینی و فرصت ساختن انسان‌های ماهر و توانمند نیز در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود تا نیاز جامعه به نیروی متخصص مرتفع گردد.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و باید ظرفیت سنجی و بسترآفرینی برای تحقق اهداف نظام آموزشی و تربیتی صورت گیرد.
استاندار اظهار داشت: معلمان با ذهن و فکر و اندیشه دانش‌آموزان سر و کار دارند و مقام و جایگاه تعلیم و تربیت به دلیل اینکه رسالت پیامبران است؛ دارای ارزش و اهمیت است.
وی بیان داشت: دانش آموزان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های ذاتی فراوانی هستند که باید توسط معلمان و با هدفگذاری بلند، هدایت و ارشاد و تربیت شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند