Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد دهقانی گفت: رتبه بندی شانگ‌های یکی از معتبرترین رتبه بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگ‌های ژیائوتنگ منتشر می‌شود. رتبه‌بندی شانگ‌های برای اولین بار در سال ۲۰۰۳، در سطح بین‌المللی منتشر شد و از آن سال به بعد به‌طور سالانه به روز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: در رتبه بندی منتشر شده در سال ۲۰۲۰ شانگهای، ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده‌اند که دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد از ایالات متحده و دانشگاه کمبریج از انگلستان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کرده‌اند.

دهقانی افزود: در این بین تعداد ۱۲ دانشگاه نیز از ایران حضور یافته‌اند. لازم به ذکر است حضور دانشگاه‌های ایران در این نظام رتبه بندی اولین بار با یک دانشگاه (دانشگاه تهران) درسال ۲۰۱۴ بوده است.

سرپرست ISC گفت: نتایج منتشر شده در این نظام رتبه بندی نشان می‌دهد که دانشگاه گیلان برای اولین بار در این رتبه بندی حضور یافته و نیز دانشگاه‌های شیراز و تبریز نسبت به سال ۲۰۱۹ ارتقای رتبه نیز داشته‌اند.

او افزود: در رتبه بندی سال ۲۰۲۰ دانشگاه تهران مشابه رتبه بندی سال ۲۰۱۹ توانست با کسب رتبه در بازه ۴۰۰-۳۰۱ در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد و رتبه اول دانشگاه‌های ایران را از آن خود کند. دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، تربیت مدرس و علوم پزشکی تهران در بازه رتبه‌ای ۶۰۰-۵۰۱ قرار گرفته‌اند و به صورت مشترک رتبه‌های ۵-۲ را در میان دانشگاه‌های کشور داشته‌اند.

دهقانی اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه شیراز در بازه رتبه‌ای ۸۰۰-۷۰۱ قرار دارند و به صورت مشترک رتبه ۷-۶ ایران را از آن خود کرده‌اند. در واقع دانشگاه شیراز با ارتقای ۲۰۰ پله‌ای نسبت به سال قبل در این جایگاه حضور یافته است.

او ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه تبریز در بازه رتب‌های ۹۰۰-۸۰۱ قرار دارند و به صورت مشترک رتبه ۹-۸ ایران را از آن خود کرده‌اند.

سرپرست ISC گفت: دانشگاه‌های علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان و گیلان در بازه رتبه‌های ۱۰۰۰-۹۰۱ قرار دارند و به صورت مشترک رتبه ۱۲-۱۰ ایران را از آن خود کرده‌اند.

دهقانی بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ به لحاظ کیفی دانشگاه‌های شیراز و تبریز ارتقاء رتبه داشته‌اند به طوری که دانشگاه شیراز با ۲۰۰ پله ارتقاء از بازه ۱۰۰۰-۹۰۱ به بازه ۸۰۰-۷۰۱ رسیده است. دانشگاه تبریز نیز با ۱۰۰ پله از بازه ۱۰۰۰-۹۰۱ به بازه ۹۰۰-۸۰۱ رسیده است. در این بین، دانشگاه گیلان نیز برای اولین بار در این رتبه بندی حضور پیدا کرده است.

وضعیت دانشگاه‌های کشور‌های اسلامی در رتبه بندی شانگ‌های

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: در رتبه بندی جهانی شانگ‌های سال ۲۰۲۰، ایران با ۱۲ دانشگاه، ترکیه با ۱۱ دانشگاه، مالزی و مصر با ۵ دانشگاه، عربستان و پاکستان با چهار دانشگاه وکشور‌های تونس، لبنان، قطر با یک دانشگاه در جمع هزار دانشگاه برتر دنیا حضور داشتند. بر اساس تعداد حضور، ایران رتبه اول را در میان کشور‌های اسلامی دارد.

او یادآور شد: به لحاظ بهترین رتبه دانشگاهی، عربستان با بازه رتبه‌های ۱۵۰-۱۰۱ در رتبه اول و ایران و مالزی با بازه رتب‌های ۴۰۰-۳۰۱ به صورت مشترک در رتبه دوم قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایگاه استنادی دانشگاه شیراز آن خود کرده اند صورت مشترک رتبه ایران را از آن خود رتبه بندی شانگ رتبه بندی قرار دارند بازه رتبه اولین بار سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۷۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع

به گزارش جام جم انلاین البرز، اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه بازنگری در تعاریف درجه بندی مراتع یک ضرورت است و تعاریف گذشته از درجه بندی نتوانسته است شرایط واقعی مراتع را نشان دهد گفت: تعاریف جدید باید به گونه‌ای باشد که ضمن جامع بودن بتواند وضعیت واقعی مراتع را بیان کند.
وی همچنین با اشاره به تبصره یک ماده ۳۱ ق. ح. ب که اجاره مراتع غیر مشجر درجه یک را برای مصارف غیر کشاورزی ممنوع کرده است افزود تعاریف دقیق درجه بندی مراتع می‌تواند زمینه ساز حفاظت از مراتع باشد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حضور اساتید دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در این جلسه، استفاده از ظرفیت بخش آموزش و تحقیقات در همفکری و همکاری با بخش اجرایی را دارای اهمیت توصیف کرد.
گفتنی است اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران آقایان دکتر ارزانی، دکتر آذرنیوند، دکتر جعفری، دکتر طویلی، آقای دکتر جنیدی از دانشگاه کردستان، سرکار خانم دکتر نادیا کمالی از موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در این جلسه حضور یافته و ضمن بررسی موضوع در خصوص عوامل موثر در درجه بندی مراتع نظرات فنی خود را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا؛ پسران ایران به دیدار رده‌بندی رفتند
  • تنیسورهای کمتر از ۱۲ سال ایران به دیدار رده‌بندی رفتند
  • نتایج کمانداران ایران در دور حذفی کاپ جهانی شانگهای
  • اجلاس امنیتی کشور‌های عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲