Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه دانشجویان علوم پزشکی که در دانشگاه‌های خارجی تحصیل می‌کنند، همانجا بمانند، گفت: شرایط و اجازه قانونی انتقال این دانشجویان به دانشگاه‌های داخلی را نداریم. تاریخ انتشار: 12:30 - 27 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۷۵۷۵

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمید اکبریقائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه دانشجویان علوم پزشکی که در دانشگاه‌های خارجی تحصیل می‌کنند، همانجا بمانند، گفت: شرایط و اجازه قانونی انتقال این دانشجویان به دانشگاه‌های داخلی را نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان این مطلب در خصوص شاخص‌های آیین نامه اعلام قبولی برخی از دستیاران دارای شرایط خاص به عنوان قبول شدگان آزمون گواهینامه، بدون شرکت در این آزمون، و زمان ابلاغ این آیین‌نامه، گفت: آیین نامه در حال گذراندن مراحل نهایی خود است تا پس از جمع بندی به تصویب نهایی رسیده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید:  چند گلایه کادر درمانی در دوران کرونا

وی با اشاره به برخی شاخص‌های دیده شده در این آیین‌نامه جهت پذیرش دستیاران در آزمون گواهی‌نامه بدون شرکت در آزمون، گفت: آن چه که در این زمینه مهم است نمرات به دست آمده در آزمون‌های ارتقاء سال‌های قبل بوده و در این خصوص تعداد دفعاتی که این دسته از دانشجویان در سال‌های قبل در آزمون ارتقاء شرکت کرده و رد نشده اند، حائز اهمیت است.

اکبری در خصوص اهمیت چگونگی ورود دانشجویان علوم پزشکی در سه رشته دندان‌پزشکی، داروسازی و پزشکی به دانشگاه‌های کشور، گفت: ما اعتقاد داریم افرادی که وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌شوند باید از توانمندی علمی لازم برخوردار بوده و بر اساس رقابت علمی وارد دانشگاه شوند؛ بر این اساس از سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۳۹۷ انتقال دانشجویان از خارج به داخل در وزارت بهداشت ممنوع اعلام شد. این ممنوعیت بیشتر به دلیل این تلقی بود که برخی از این طریق کنکور را دور زده و روند این انتقال افزایشی و از حالت عادی خارج شده بود، به نحوی که سالیانه ۳۰۰۰ نفر از این طریق وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌شدند.

این مقام مسؤول تاکید کرد: کسانی که در خارج از کشور در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در حال تحصیل هستند، باید تا انتهای تحصیلات همان دانشگاه باشند و مدارک خود را به داخل بیاورند که طبق روال قانونی مدرکشان ارزشیابی خواهد شد. دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نه اجازه قانونی برای انتقال آن‌ها داشته و نه ظرفیت پذیرش آن‌ها وجود دارد.

اکبری از توافق میان معاونت آموزشی و معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص ارایه ضریبی از کارانه به دستیاران فعال در خط درمان بیماران کرونایی خبر داد و گفت: آن چه که مورد بحث میان معاونت آموزشی و معاونت درمان وزارت بهداشت است و بر سرآن توافق شده، این که خدمات رزیدنت‌هایی که در بخش‌های کرونایی ارایه خدمت می‌کنند به نحوی دیده و حق‌الزحمه مناسب‌تری نسبت به خدماتی که ارایه می‌دهند در اختیارشان قرار گرفته شود. بر این اساس کار‌های قانونی این روند در حال انجام است تا نسبت به خدماتی که ارایه می‌دهند ظریبی از کارانه در اختیارشان قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی معاونت آموزشی وزارت بهداشت آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

به گزارش خبرنگار مهر، براساس جدول زمان بندی سامانه نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشجویان از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ برای ثبت درخواست در دانشگاه های مبداء و بارگزاری مدارک لازم فرصت دارند.

بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مبداء و ویرایش توسط دانشجو از روز شنبه ۲ تیر آغاز شده و تا روز شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ادامه دارد. رسیدگی و اعلام نتیجه اولیه توسط دانشگاه مبدا روز یکشنبه ۱۷ تیر لغایت یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ انجام می شود.

بررسی مدارک و اعلام نقص توسط دانشگاه مقصد و ویرایش توسط دانشجو از روز دوشنبه یک مرداد ۱۴۰۳ لغایت سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ انجام می شود. بررسی و اعلام نتایج توسط دانشگاه مقصد، تایید نهایی و تثبیت نتیجه نهایی فرایند توسط دانشگاه مبدا و ارسال به دانشگاه مقصد از روز چهارشنبه ۱۷ مرداد لغایت چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ انجام می شود.

کد خبر 6097877

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود