Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فتح الله امی با اشاره به اهداف سند جامع توسعه هوافضای کشور در حوزه موقعیت‌یابی و ناوبری ماهواره‌ای گفت: سند جامع توسعه هوافضای کشور در جلسه ۷۲۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۹ دی ماه سال ۹۱ به تصویب رسید و جنبه اجرایی پیدا کرد.

او با بیان اینکه سند توسعه هوافضا دارای ۶ فصل است و در ۳ بخش کلی، فعالیت‌هایی را در حوزه‌های فضایی، هوایی و دفاعی مشخص کرده است، ادامه داد: در دو بخش فضایی و هوایی، ماموریت‌هایی بر عهده پژوهشگاه هوافضا قرار گرفته است و ما نیز در این پژوهشگاه پروژه‌های‌مان را با راهبرد اجرای این سند پیش می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم گفت: در سند جامع توسعه هوافضا در بخش فضایی، تعداد قابل توجهی پروژه فضایی آمده است و ۷ محور طرح‌های کلان در فصل ۵ این سند برای بخش فضایی تا سال ۱۴۰۴ تکلیف شده است.

امی با بیان اینکه در بند ۷ این فصل از سند، بحث موقعیت‌یابی و ناوبری مورد توجه قرار گرفته است، افزود: به این معنی که همانطور که سیستم ناوبری «GPS» در آمریکا فعال است و در اروپا «گالیله» این خدمات را می‌دهد، روسیه «گلوناس» را راه اندازی کرده و چین «بی دو» را دارد، ما نیز باید سیستم ناوبری و موقعیت‌یابی خودمان را داشته باشیم و به دنبال این هستیم که بتوانیم این سیستم را راه اندازی کنیم.

او تاکید کرد: مسئولیت طراحی و ساخت پروژه ناوبری و موقعیت‌یابی بومی (GPS) از سوی سازمان فضایی ایران به عهده پژوهشگاه هوافضا گذاشته شده که اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است و پروژه‌هایی برای موقعیت‌یابی از طریق سیستم رادیویی طراحی کرده‌ایم.

رئیس پژوهشگاه هوافضا یادآور شد: ما الان یک طرح کلی روی GPS انجام داده‌ایم که به سازمان فضایی ایران ارائه شده تا نظرش را بدهد، اگر مورد موافقت قرار گرفت و به صورت پروژه با ما قرارداد منعقد شد، جزئیات و زمان بندی اجرای آن را اعلام خواهیم کرد.

او گفت: هم اکنون هیچ قراردادی منعقد نشده است و ما آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم تا همان مدل سیستم موقعیت‌یابی GPS را مانند سایر کشورها، در ایران بومی سازی کنیم.

بیشتر بخوانید: 

ماهواره کیوبست پروژه‌ای برای پایش زباله‌های فضایی/تا سال آینده پهپاد‌ها کل کشور را فرا می‌گیرند

سامانه ماهواره‌ای ناوبری و موقعیت‌یابی سیستم‌هایی هستند که به گیرنده‌های کوچک در ایستگاه‌های زمینی اجازه می‌دهند تا موقعیت خود را (طول، عرض و ارتفاع جغرافیایی) با خطای چند متری مشخص کنند. این قابلیت از طریق انتقال امواج رادیویی بین دستگاه و ماهواره انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پژوهشگاه هوافضا وزارت علوم پژوهشگاه هوافضا توسعه هوافضا موقعیت یابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود

تین نیوز

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت: ایجاد شبکه خانه موزه ها و تهیه اطلس فرهنگی شهر تهران دو پروژه ای هستند که در چارچوب برنامه ریزی کلان اجرا می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدمحمد ناظم رضوی با تاکید بر اینکه پروژه مرمت و تبدیل به موزه «پرواز» آشیانه پرواز قلعه مرغی که اولین فرودگاه شهر تهران است را در سال گذشته آغاز کردیم، گفت: در فاز اول این پروژه بحث مرمت اضطراری مطرح است که در این راستا سازه هایی که بیش از ۱۰۰ سال قدمت تاریخی دارند و آسیب دیده اند را مرمت می کنیم. پس از تکمیل مرمت اضطراری بحث تبدیل این آشیانه به موزه پرواز را خواهیم داشت.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه پروژه البرز لشگرک نیز یکی از پروژه هایی است که سال هاست در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار دارد، خاطرنشان کرد: با دستور شهردار و همکاری بخش های مختلف شهرداری به خصوص در بحث های مالی، عملیات مرتبط با تکمیل فضای تجاری این پروژه به پایان رسیده است و به زودی مجموعه البرز لشگرک به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ۲ پروژه در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار دارد، بیان کرد: برنامه ریزی عملیاتی برای فضاهای فرهنگی شهر تهران با همکاری مرکز مطالعات، ایجاد شبکه خانه موزه ها و تهیه اطلس فرهنگی شهر تهران دو پروژه ای هستند که در چارچوب برنامه ریزی کلان برای آینده زیرساخت های فرهنگی شهر تهران اجرا می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • پیشرفته‌ترین لباس فضانوردی رونمایی می‌شود
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • فیلم| خاک خوردن ۱۱ ساله قطعه نایاب ناوبری هواپیما!
  • BRT کرج، خوب یا بد؟
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد