Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:55:11 GMT

۲۴۱ طرح کشاورزی در کردستان افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۱۵۳۶۲

۲۴۱ طرح کشاورزی در کردستان افتتاح می‌شود

محمدفرید سپری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای این طرح‌ها برای ۶۹۴ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود که حوزه آب و خاک با ۱۳۳ پروژه با اشتغالزایی ۱۳۶ نفر با ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه بیشترین سهم از این تعداد از پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: حوزه بهبود تولیدات گیاهی با بیش یک هزار و ۹۴ میلیارد ریال بیشترین سهم اعتبار در پروژه ها را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: در بین شهرستان‌های استان قروه با ۱۷ پروژه با اعتباری بیش از ۳۸۹ میلیارد ریال و فراهم کردن زمینه اشتغال ۴۳ نفر بیشترین میزان سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است.

سپری یادآور شد: در بین شهرستان‌های استان سنندج با ۳۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال و فراهم کردن زمینه اشتغال ۲۵۷ نفر بیشترین تعداد طرح را به خود اختصاص داده است.

استان کردستان دارای ۲۸ میلیون هکتار با یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است که تنوع آب و هوایی آن باعث شده یکی از استان‌های موفق در حوزه کشاورزی باشد.

این استان دارای یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم حدود ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی حدود ۱۲ درصد بوده و دارای حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار رأس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین (گاو و گوساله)، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل است.

جمعیت بهره بردار کشاورزی کردستان دارای ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می‌کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی نیز مربوط به بخش زراعت است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی هفته دولت کردستان افتتاح طرح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی هفته دولت کردستان افتتاح طرح وزارت جهاد کشاورزی هفته دولت کردستان افتتاح طرح خود اختصاص داده میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، استاندار کردستان در مورد دستور کار این جلسه گفت: کردستان با بیشترین متقاضی مسکن دارای کمترین زمین برای اجرای این طرح است.
زارعی کوشا با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر در استان متقاضی مسکن ملی هستند گفت: در حال حاضر هرگونه توسعه شهری بدون برنامه ریزی مدون ممنوع است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم مشارکت عمومی و خصوصی برای اتمام پروژه‌های عمرانی را یکی از موارد قانونی دانست و گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه در سامانه مربوطه ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.
محمدی همچنین گفت: ۲۰ درصد تحقق رشد اقتصادی استان در سال جاری باید از فعالیت مراکز و واحد‌های رشد و فناور محقق شود.
هواسی بازرس کل استان نیز گفت: ایجاد شهرک‌های جدید در استان باید با کار مطالعاتی گسترده انجام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان