Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نخستین جلسه کمیته درمان و طب ایرانی، با حضور معاون درمان و سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل و دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکیل دو کارگروه مشترک، تدوین بسته خدمات درمانی و آیین‌نامه‌های حوزه طب ایرانی و مکمل، در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که پیرو دستور وزیر بهداشت در نخستین جلسه توسعه و نهادینه‌کردن طب ایرانی برای تشکیل کمیته‌ای به‌منظور پیگیری موضوعات مرتبط طب ایرانی و مکمل با حوزه درمان، با حضور دکتر «قاسم جان بابایی»، معاون درمان، دکتر «نفیسه حسینی یکتا»، سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل و دو تن از نمایندگان مجلس برگزار شد، تشکیل دو کارگروه به‌منظور تدوین نهایی بسته استاندارد خدمات درمانی و راهنماهای بالینی و بازنگری آیین‌نامه‌های راه‌اندازی سلامتکده‌ها و نحوه فعالیت فعالان حوزه طب سنتی و فروش گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد اقدامات لازم در خصوص تدوین ضوابط و آیین‌نامه‌های مورد نیاز برای ادغام خدمات تاییدشده طب ایرانی در سطوح دوم و سوم نظام سلامت، در این کارگروه‌ها انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین با طرح بحث ورود منطقی درمان‌های طب ایرانی مبتنی بر شواهد براساس کارآزمایی بالینی در مقابله با کرونا، مقرر شد نتایج کارآزمایی‌های بالینی انجام‌شده در این حوزه، در کمیته علمی مرتبط با بیماری کرونا که در معاونت درمان تشکیل می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تشکیل جلسات کارگروه‌ها به‌صورت هفتگی و جلسات کمیته مشترک درمان و طب ایرانی، به‌صورت ماهیانه نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است در نخستین جلسه کمیته درمان و طب ایرانی، دکتر «عبدالخالق کشاورزی»، مدیر کل  دفتر ارزیابی فناوری‌های سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت و دکتر «حبیب ملک‌پور»، سرپرست دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان از حوزه معاونت درمان و دکتر «آرمان زرگران»، معاون اجرایی سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل و دکتر «مژگان تن‌ساز»، متخصص طب سنتی ایرانی نیز از حوزه دفتر طب ایرانی و مکمل حضور داشتند و دکتر «فاطمه محمدبیگی»، دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و سخنگوی فراکسیون طب سنتی و دکتر «زهرا شیخی»، دبیر کارگروه طب سنتی این کمیسیون، نمایندگان حاضر در این جلسه بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت دفتر طب ایرانی و مکمل سرپرست دفتر طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به عنوان «رییس هیات اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر یونس پناهی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

«نظر به توانمندی های علمی و اجرایی جنابعالی، به موجب این ابلاغ، به عنــوان نایب‌رییس شــورای‌عالی و رییس هیأت اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی منصوب می شوید تا ضمن راه اندازی دبیرخانه جشنواره مذکور در آن معاونت، تدبیر سازوکار اجرایی، انتصاب دبیر جشنواره و سایر اقدامات مورد نیاز را پیگیری و عملیاتی کنید.

امید است با توجه به تجربیات ارزشمند و درایت جنابعالی، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این دوره از جشنواره، با رویکرد توسعه تحقیقات مسأله محور و رعایت عدالت و شفافیت در فرآیندهای ارزیابی و اجرایی باشیم.»

کد خبر 6093038

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان