Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@07:27:09 GMT

اجرای تمام پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۱۹۸۷

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشست تخصصی ویدئو کنفرانسی معاونان، دبیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانها که امروز سوم شهریور ماه در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد گفت: آسیب‌های اجتماعی یک واقعیت برای جامعه ما و دیگر جوامع است؛ ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که آرمان‌هایی دارد که برای برخی از کشورها آرمان‌های مطلوبی نیست، وقتی جامعه ما روی عدالت تاکید می‌کند برای دیگر جوامع، این مهم خوشایند نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: طرح یاریگران زندگی، دوره‌ای را هدف گذاری کرده است که مؤثرترین دوره زندگی هر انسانی است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: توسعه ارتباطات روزانه و ارتباط چهره به چهره یک ظرفیت بالاست که در کاهش اعتیاد بین دانش آموزان مؤثر است و بیش از ۴۰ میلیون نفر از افراد جامعه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفته‌اند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه به دلیل وجود شرایط کرونا، در حال حاضر آموزش در خانواده‌ها شکل گرفته است، گفت: امروزه خانواده‌ها خود را در کنار متولیان مدارس می‌بینند و پیوند بین خانواده و مدارس ایجاد شده است، خانواده‌ها دیگر می‌دانند که برای توانمندسازی فرزندانشان باید در کنار مربیان و معلمان مدارس باشند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به همان میزانی که آموزش برای ما اهمیت دارد، سلامت دانش آموزان هم مهم است و تلاش داریم تمام پروتکل‌های بهداشتی را برای بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید نسل خود را در برابر مخاطرات ایمن کنیم، گفت: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا ۲ سال آینده با پدیده کرونا سرو کار داریم و نمی‌شود همه خانه‌نشین شویم و منتظر شویم این دو سال به سر برود؛ زندگی باید جریان داشته باشد. باید همه یاد بگیرند که چطور می توانند در عین حالی که مراقب خود و فرزندشان باشند، آسیب نبینند؛ نه سلامتی شان و نه آموزششان آسیب ببیند.

حاجی میرزایی افزود: افزایش پوشش ایمنی از اعتیاد در مدارس از سال ۹۲ که طرح‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس شکل گرفت، از ۸ درصد به ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: اگر امکان آموزش چهره به چهره برای طرح یاریگران زندگی نبودف می‌توان از ظرفیت شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) استفاده کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، شهرام صیادی با بیان اینکه توجه به سلامت روان خانواده هم اندازه سلامت جسمانی مهم است گفت: در سال گذشته به همت روانشناسان مراکز بهداشتی استان بیش از ۵۱ هزار بیمار دارای اختلالات روانپزشکی و بیش از ۲۲ هزار نفر در سو مصرف مواد مخدر و بیش از ۷ هزار مورد خشونت خانگی شناسایی و تحت پیگیری و درمان قرار گرفتند.  صیادی گفت: البرز نشینان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان سلامت روان و روانشناسی در حوزه‌های مختلف اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب، فرزند پروری، خانواده، روابط اجتماعی، تحصیلی، خشونت‌های خانگی، اعتیاد بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • اجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند