Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه حدود ۹۲ هزار هیئت ثبت شده در کشور داریم گفت: ۲۷ هزار و ۷۳۳ نفر در امر نظارت و بازرسی هیئت‌های مذهبی داشتیم به گونه‌ای که بیشترین رعایت اصول بهداشتی در طول دهه اول محرم صورت گرفت هرچند مواردی هم از عدم رعایت نکات بهداشتی بود اما بسیار کم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مسئولیت کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله کرونا برعهده وزارت کشور بود که در این حیطه مسئله تعطیلی مدارس، طرح تب سنجی و طرح فاصله‌گذاری از جمله مسائلی بود که از طرف ما اجرایی شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تقدیر از فعالیت گروه‌های خودجوش در بحث مقابله با کرونا تصریح کرد: همه مسئولان و مردم باید مسئله این بیماری را جدی بگیرند چرا که زوایای و ابعاد این بیماری بسیار گسترده است و فشار بسیاری بر کادر درمان وجود دارد از این رو مردم باید با جدیت بیشتری پروتکل‌ها را رعایت کنند.

ذوالفقاری با انتقاد از مسافرت‌های غیرضروری برخی از مردم گفت: من خواهش می‌کنم مردم با رعایت پروتکل‌ها اجازه ندهند تا این بیماری بیشتر گسترش پیدا کند از این رو براساس پیشنهاد کمیته امنیتی قرار شد همه دستگاه‌ها برنامه یکساله همزیستی با کرونا را تبیین و برای تصویب به ستاد ملی مقابله با کرونا ارجاع دهند.

وی تاکید کرد: اگر دستگاه‌ها بنا دارند به مردم خدمات دهند باید از ایجاد هر گونه تجمعی پرهیز کنند از این رو ما معتقدیم باید سامانه هوشمندی برای کنترل بیماری کرونا در کشور طراحی شود که ما این پیشنهاد را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه دادیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه در ۹ استان و ۱۱ حوزه انتخابیه در ۲۱ شهریور انتخابات برگزار می شود گفت: ضوابط بهداشتی و امنیتی در این راستا ابلاغ شده و نامزدها حق ندارند ستاد تبلیغاتی داشته باشند و باید از بستر فضای مجازی استفاده کنند و کسانی که مجری برگزاری انتخابات هستند مورد غربالگری قرار می گیرند و اولویت برای محل برگزاری انتخابات با مکان‌های باز است و برگزاری هرگونه تجمعی ممنوع است و اگر نامزدی این موارد را رعایت نکند از حضور در شبکه استانی محروم خواهد شد و در مرحله دوم به دستگاه قضایی معرفی می شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه کشور از نظر امنیت داخلی وضعیت خوبی دارد گفت: حمایت مالی و اطلاعاتی کشورهای متخاصم برای انجام عملیات‌های تروریستی، فعالیت علیه نظام در فضای مجازی و تمرکز رسانه‌های خارجی بر تجمع‌های داخل ایران از جمله مواردی که باید در مقابله با آنها هوشیار باشیم چرا که بعضا مردم در این موارد از مسئولان هوشیارتر هستند.

وی افزود: بیش از ۸۵ درصد فعالیت‌های وزارت کشور در حوزه امنیتی پیشگیرانه است و ما تا به امروز ۶۱۰ گزارش به نهادهای مربوطه ارسال شده و ما در حوزه جرایم تغییر محسوسی نداشتیم اما تمرکز بر جرائم ناامن در دستور وزارت کشور و وزارت اطلاعات قرار دارد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۱۹ فراخوان داشتیم اما امسال ۱۷۰۲ فراخوان داشتیم تصریح کرد: با کنترل‌های صورت گرفته عملیات تروریستی کاهش داشته به گونه ای که در سال ۹۷ ما ۱۹ شهید داشتیم اما در سال ۹۸ این تعداد به ۹ نفر رسیده و در سال ۹۹ به ۳ شهید رسیده است و در مقابل در سال ۹۷، ۲۰ تروریست به هلاکت رسیدند که این آمار در سال ۹۸، ۴۴ نفر و در سال ۹۹ نیز ۱۴ نفر بوده است.

ذوالفقاری با اشاره به تصویب تشکیل ۱۵ بازارچه مرزی در استان‌های مرزی گفت: همه زیرساخت‌ها برای حمایت از جامعه کولبری فراهم شده است و ما برای کمک به معیشیت مرزنشینان بازارچه‌های مرزی را در نظر گرفتیم اما به دلیل تحریم‌های سال ۹۷ ورود برخی کالا به کشورها ممنوع شد و عملا مرزنشینان نتوانستند از لایحه حمایتی دولت بهره‌مند شوند از این رو امیدوارم کمیته اقتصادی کشور در راستای حمایت از مرزنشینان وارد عمل شوند.

وی با اشاره به تصویب ایجاد ۱۵ پایانه مرزی از سوی دولت تاکید کرد: در مورد اتباع خارجی به خصوص اتباع افغانستانی ما به دنبال حضور اتباع به صورت قانونی هستیم از این رو هزینه‌های قانونی را کاهش دادیم اما متاسفانه سالیانه ۸۰۰ دستگاه خودرو حامل اتباع غیرقانونی توقیف شدند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: ما میزان اقامت اتباع غیرایرانی را از ۳ ماه به یکسال افزایش دادیم و در سال به طور میانگین ما ۶۷۲ هزار نفر اتباع غیرقانونی را به کشورشان بازمی‌گردانیم و حدود ۸۵۰ هزار نفر را ما به عنوان آواره در کشور داریم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه شیطنت بزرگی در راستای ضربه زدن به روابط ایران و افغانستان وجود دارد گفت: مردم ایران و افغانستان باید هوشیار باشند و در این راستا اقدامات لازم از سوی ما و دولت افغانستان برای خنثی کردن توطئه‌ها در این راستا صورت گرفته است.

وی درباره برگزاری مراسم اربعین در سال جاری افزود: کمیته‌های ما فعال شده مفروض بر اینکه اگر مراسم برگزار شود از این رو در آخرین تماس با سفیر عراق تا به این لحظه مقامات عراقی اعلام کردند امسال زائر غیرعراقی با توجه به شیوع کرونا پذیرش نخواهند کرد از این ما اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی را در این راستا در داخل کشور انجام خواهیم داد.

تابناک

انتهای پیام/

20 / 20 کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله کرونا حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور پیاده‌‌روی اربعین انتقاد از مسافرت‌های غیرضروری رعایت پروتکل‌ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور پیاده روی اربعین رعایت پروتکل ها معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ستاد ملی مقابله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در نخستین نشست اعضای ستاد اربعین حسینی استان گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی استان معین ایلام است و جمعی از زائران از استان مرکزی به مقصد کربلا عبور می کنند، باید تمهیدات لازم برای اعزام و میزبانی از زائران را در مسیر رفت و برگشت داشته باشیم.

نظری افزود: دستگاه‌ها در این نشست نسبت به وظایف خود آگاهی بهتری پیدا کردند و مکلف شدند موکب‌ها را در مسیر تردد زائران در استان و نیز در مرز مهران براساس نیازسنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات استان سامان دهند. همچنین محلی برای رعایت ملاحظات امنیتی و ترافیکی در یک ساختار برنامه ریزی شده انجام شود تا زائران بتوانند از ظرفیت موکب‌ها بهتر استفاده کنند.

غلامی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان هم گفت: این ستاد با سازماندهی موکب‌ها خدمات دهی به زائران در استان از شهرستان زرندیه تا شهر توره را بر عهده دارد و در شهرستان‌های مختلف در این مسیر حدود ۳۰ موکب و از مرز مهران تا مسیر سامرا، کاظمین، نجف تا کربلای معلی ۵۲ موکب به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

پارسال بیش از ۶۳ هزار زائر از استان مرکزی به سفر معنوی اربعین اعزام شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند