چگونه بازیگر شویم (۱۵۷) /روشهای انعطاف بدنی بازیگر تئاتر
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۶۷۰۳۴
خبرگزاری میزان- بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب میشود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که میتوان در آن ایفای نقش در قالب شخصیتهای مختلف را تجربه کرد. تاریخ انتشار: 18:45 - 12 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۲۴۲۹
خبرگزاری میزان - بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب میشود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که میتوان در آن ایفای نقش در قالب شخصیتهای مختلف را تجربه کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در این بین اکثریت مواقع بازیگری به عنوان یکی از مشاغل سخت جهان محسوب میشود، شاید از دور برای بسیاری اینکه بازیگری اتفاقی سخت باشد، قابل لمس نباشد اما اگر به صورت اصولی و به مفهوم واقعی به بازیگری نگاه کنیم، این هنر به واقع به تمرین، مطالعه، شهود و مطالعات فراوانی نیازمند است.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنیدنقش مهم آزادسازی عضلانی در بازیگری
بازیگران زیادی به علت انقباض عضلههای گردن (دو بطنی، جناغی – شانه – ذورنقهای) نمیتوانند صدایشان را آزادانه خارج کنند که این عضلات اصلیترین عضلههای درگیر با جاذبهی زمین هستند و معمولا میزان زیادی از خستگیهای روزانه و اضطرابها را در خود نگه میدارند.
پایین گرفتن نقطهی دید و رعایت نکردن نگاه در افق، نیز از جمله مواردی است که برآمادگی گرفتگی عضلات دو بطنی و خیشومی میافزاید. آزاد سازی این نواحی باید با استفاده از تمرینهای شمارگانی و قرینه صورت پذیرد. سعی نشود با حرکتهای دورانی پرسرعت آنها را رنجیده خاطر کرد.
به آنها توجه کنید و از بالا و یا پایین به ترتیب به آنها حرکتهای شمارگانی دهید. میتوانید از پخش یک موسیقی کم ساز که دارای جنبههای ریتمی و کوبهای بالایی برخودار است برای این آزادسازی استفاده کنید.
همان طور که میدانید بدن مملو از کاسههای صدا سازی است. یک پوست را بردارید و بر روی آن ضربه بزنید؛ صدای ارزشمندی از آن به دست نخواهید آورد، ولی وقتی همین پوست را بکشید و خلل و فرج آن را میگیرید و بر یک استوانه میبندید، تبدیل به یک عضلهی صداساز میشود.
هر کدام از عضلههای شما به محض درگیری و انقباض عضلانی تبدیل به یک کاسهی صدا سازی میشود. در این صورت شما نمیتوانید آکوستیک آوایی دقیق درونی خود را در تقابل با بیرون بیابید. یادتان باشد که در آزاد سازی عضلانی در پی رسیدن به آرامش هستید.
این آرامش همچون آرامش گربه است که بدنش را کاملا پهن میکند و به استراحت میپردازد، اما همین که تهدیدی یا ضربهای در اطرافش حس کند همچون فنر میجهد. دومین نقاطی که باید با ماساژ نرم و کششهای کاملا آرام توسط شما کنترل شوند عضلات فک، آرواره و صورت هستند.
آیا دیدهاید که گریمورها یا آرایشگرها چگونه با پودر و یا کرم پودر، صورت را ماساژ میدهند؟ معمولا هیچ قسمتی از صورت را به سمت پایین نمیکشند، بلکه تا جایی که ممکن است از زوایای نرم رو به بالا در ماساژ استفاده میکنند.
دور چشم دارای مویرگهای بسیار باریک و ضعیفی است که با دست مالی شدید و محکم پاره شده و تیرگی و زمختی پوست دور چشم و روی گونهها را سبب میشود. برای نرمش و ماساژ دور چشمها نیز نرمشهای بسیار آرام، با نرم گاه سر انگشتان و در جهت منحنی، پایین و بالای حدقهی چشم را در جهت افقی صورت، از درون به بیرون به ماساژ داده و بعد این دو خط (دوانگشت) را به هم رسانده و تا دو طرف بالایی پیشانی ادامه میدهند.
سعی کنید به همراه این ماساژ لالهی گوش و گردن، شقیقهها و موها را در هر بار تمرین به نرمی ماساژ دهید تا خون رسانی بهتر صورت پذیرفته و از طرفی به عضلات تمامی این نواحی به اصطلاح، سلام کنید. شما باید به یک کنترل خود آگاهانه عضلانی دست پیدا کنید این سلام دادنها در تمرینهای حرکتی نیز با ماساژاعضایی همچون انگشتان پا که بسیار فراموش میشوند، صورت میپذیرد.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا بازیگری بازیگری در سینما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
عملکرد برخی آزادکاران ایران در قرقیزستان به دلیل ضعف بدنی انتقاد برانگیز بود؛ این موضوع در آستانه بازیهای المپیک میتواند هشداری جدی برای کشتی آزاد کشورمان باشد.
به گزارش مشرق، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا و گزینشی قاره کهن با کسب عنوان قهرمانی و ۲ سهمیه برای گوششکستههای ایرانی به پایان رسید. در مسابقات گزینشی کشتی آزاد یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه شدند. در این پیکارها احمد محمدنژاد جوان نتوانست سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم را برای ایران به ارمغان بیاورد.
هر چند که در پیکارهای بیشکک آزادکاران کشورمان موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند اما این مسابقات حامل چند پیام مهم برای فدراسیون نشینها بود. نخستین پیام این مسابقات فاصله بین نفرات نخست و تیم اصلی بود. در قرقیزستان هر پنج مدال ایران توسط نفرات اصلی تیم ملی ضرب شد.
اما مهمترین پیام این رقابتها توجه به بدنسازی و آمادگی بدنی بود؛ برخی ملیپوشان ایران در اواسط رقابتها با افت بدنی مواجه و حتی مجبور به گرفتن استراحتهای پزشکی مصلحتی شدند که این موضوع در مبارزه امیرعلی آذرپیرا ملموس بود. افت بدنی آزادکاران در آستانه المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدترین اتفاق ممکن است زیرا سطح کشتی المپیک با رقابتهای قهرمانی آسیا بسیار متفاوت است و جای جبران حتی برای کوچکترین لغزشی نیز وجود ندارد.
آنچه که آزادکاران ایران در قرقیزستان به نمایش گذاشتند نمیتواند مطلوب رقابتهای بزرگ و فراگیری همچون المپیک پاریس باشد زیرا سه نماینده ایران در مرحله گزینشی المپیک نتوانستند آنگونه که باید مقتدرانه در تشک حضور پیدا کنند. اگر چه در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی عملکرد به نسبت چشمگیری داشت اما در ۵۷ و ۹۷ کیلوگرم افت بدنی نمایندگان کشتی ایران در طول مسابقه کاملا چشمگیر و حتی از دید هادی عامل گزارشگر و کارشناس این رشته نیز پنهان نماند.
ضعف بدنی احمد محمدنژاد جوان در کشتی اول برابر تاجیکستان کاملا مشخص بود و شاید اگر درخواست چلنج تیم حریف نبود نتیجه متفاوتی رقم میخورد. همچنین مصدومیت مصلحتی امیرعلی آذرپیرا برابر آرش یوشیدای ژاپنی موجب شد تا وی نزدیک به یک دقیقه استراحت پزشکی داشته باشد. این ضعف بدنی و نفس کم آوردن در هماوردها در حالی است که نامداران کشتی جهان در بیشکک حضور نداشتند و شمار زیادی از آنان در رقابتهای جهانی بلگراد سهمیه کسب کرده بودند.
سوت پایان کشتیهای ایران هر چند که با کسب ۲ سهمیه آزادکاران نواخته شد اما زنگ هشداری برای ورزشکاران این رشته بود که باید با بزرگان کشتی جهان از روسیه، آمریکا، گرجستان و کشورهای دیگر رقابت داشته باشند.
در آوردگاه پاریس، آمریکاییها با تکیه بر قدرت بدنی و آمادگی بالای خود در تشک کشتی حاضر میشوند و البته این موضوع در چند سال گذشته مورد توجه دیگر کشورهای صاحبنام کشتی جهان نیز قرار گرفته است.
سبکی که در گذشته نفراتی مانند جردن باروز، دیوید تیلور و کایل اسنایدر از قهرمانان جهان و المپیک به خوبی آن را به نمایش گذاشتند.
منبع: ایرنا