Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی ارشد فیده و استاد بین‌المللی شطرنج گفت: در رده‌های سنی با یک مقدار خلا مواجه هستیم و در تیم نوجوانان و جوانان نیاز به کار بیشتر داریم که مجدد یک نسل طلایی را بتوانیم بسازیم و روانه مسابقات کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، مهرداد اردشی، مربی تیم ملی نوجوانان در مقطع 8، 10 و 12 سال پسران درخصوص تشکیل اردوی آماده‌سازی رده‌های سنی تیم‌های ملی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که فدراسیون باید در دستور کار خود قرار دهد و هیات‌های استانی نیز حتما برنامه‌ریزی کنند سرمایه‌گذاری روی رده‌های سنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم‌های پایه به عنوان مهم‌ترین بخش از رشته‌ شطرنج محسوب می‌شوند و اگر خوب روی تیم‌های پایه کار کنیم در آینده یک تیم جوانان و بزرگسال قدرتمند خواهیم داشت. 

وی در ادامه افزود: کشورهای صاحب نام جهان در شطرنج مانند چین، هند و روسیه توجه ویژه‌ای روی رده‌های سنی دارند. ما نیز در فدراسیون شطرنج به همراه سایر اعضای کمیته تیم‌های ملی برآن شدیم که در این خصوص منسجم‌تر کار کنیم. با وجود شرایطی که در آن هستیم و به خاطر کرونا امکان برگزاری اردو به صورت حضوری وجود ندارد و پرمخاطره است استفاده از ظرفیت‌های آنلاین را در دستور کار قرار دادیم.    مربی ارشد فیده گفت: اولین اردوی تیم ملی در تاریخ 21 شهریور با دعوت از 19 بازیکن برتر رده‌های سنی 8، 10 و 12 سال به صورت آنلاین برگزار می‌شود. تلاش ما این است که در این اردوها وضعیت آماده‌سازی بازیکنان حفظ شود و علاوه بر مباحث فنی برنامه کاری نیز به بازیکنان داده شود که بتوانیم به زودی شرایط کرونایی را پشت‌سر بگذاریم و در آن زمان تیم ملی ما از هر لحاظ آمادگی لازم را داشته باشد.    اردشی خاطرنشان کرد: ما نسبت به چند سال گذشته که یک نسل طلایی و عالی را در سطح رده‌های سنی داشتیم و بازیکنان قدرتمند طراز اول تیم ملی شامل افرادی همچون پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی، ساراسادات خادم‌الشریعه و سایر اساتید دیگر بودند درحال حاضر در رده‌های سنی با یک مقدار خلا مواجه هستیم و در تیم نوجوانان و جوانان نیاز به کار بیشتر داریم که مجدد یک نسل طلایی را بتوانیم بسازیم و روانه مسابقات کنیم. ما پتانسیل ساختن بازیکنان بزرگ را داریم و با برنامه‌ریزی و حمایت لازم از رده‌های سنی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت. این مهم با کار تیمی صورت می‌گیرد که باید خانواده‌ها و فدراسیون حمایت لازم را داشته باشند.    استاد بین‌المللی شطرنج با اشاره به لزوم استفاده از پتانسیل مربیان داخلی اظهار داشت: شاید در سنوات گذشته از مربیان خارجی برای تربیت رده‌های سنی استفاده می‌کردیم. اساتیدی مانند ساخان گولیف که برای مقطع بزرگسال و رده‌های سنی از آن استفاده کردیم و نتایج خوبی نیز از این مربی گرفتیم. اما رفته‌رفته با ارتقای سطح شطرنج در کشور بی نیاز شدیم به مربیان خارجی برای مقاطع نوجوانان و جوانان. الان برای تیم بزرگسالان نیاز به مربی خارجی داریم و اساتید داخلی توانایی به ثمر رساندن کار با رده‌های سنی را دارند و از دانش بسیار خوبی برخوردار هستند. یکی از توانمندترین کادر مربیان را در سطح جهان در اختیار داریم و این را می‌توان از نتایج کسب شده در چند سال اخیر به آن صحه بگذاریم.   مربی رده‌های سنی شطرنج پسران گفت: وقتی زندگینامه آناتولی کارپوف اسطوره و قهرمان شطرنج جهان از کشور روسیه را مطالعه می‌کنیم به این موضوع می‌رسیم که در زمان شوروی سابق با دایر کردن مدارس شطرنج افراد بزرگی همچون کارپوف و کاسپاروف پرورش پیدا می‌کنند. در کشور ما نیز باید کانون ملی شطرنج وجود داشته باشد که استعدادهای ناب را پرورش دهد. ورزش در سطح قهرمانی با هزینه زیاد همراه است و باید اینچنین نهادهایی وجود داشته باشد که از استعدادهای نوظهور ما حمایت کنند که بتوانیم روزی قهرمان شطرنج جهان را از کشور ایران داشته باشیم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رده های سنی نسل طلایی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: مدیران گردشگری و نمایندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب حداکثری بازار گردشگری غرب آسیا هم‌قسم شدند.

به گزارش ایسنا، محمدفرزاد میرزایی قلعه با اشاره به برگزاری کارگاه دوروزه با هدف شناسایی و حل مسائل پیش روی جذب بازار گردشگری غرب کشور، اظهار کرد: مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۶۰ میلیون بازدید بود، که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی بودند، که بیشتر آنها از بازار گردشگری عراق بودند.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: با توجه به نظام مسائل مناطق آزاد در این نشست دوروزه، اهم مسائل به تفکیک شناسایی و راحل آن مشخص شد و امید داریم با توجه به هدف‌گذاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم سهم قابل دفاعی از بازار گردشگری غرب آسیا را برای ایران رقم بزنیم.

میرزایی افزود: در این نشست دوروزه که در قالب کارگاه دانش‌افزایی برگزار شد از اساتید و فعالان بخش خصوصی دعوت شد تا برای برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای پیرامون ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شکل‌گیری زنجیره ارزش گردشگری برای کشور، گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • تفکیک امتیازات 5 مربی در تیم خبرساز
  • عکس| نیکبخت خوش تیپ ترین مربی ایران
  • پیش بازی تاتنهام - آرسنال؛ یکی به فکر ویرانی، دیگری به فکر ساختن
  • نیکبخت کاندیدای خوش پوش ترین مربی ایران (عکس)
  • نیکبخت کاندیدای خوش‌پوش‌ترین مربی ایران (عکس)
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • توصیه سرمربی خارجی که به ایران آمد؛ هرگز اینگونه ازدواج نکن!
  • فوتبال اروپا مربی بزرگ کم آورده!