Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حاتمیان گفت: شناخت مهارت‌های زندگی و نهادینه شدن در جامعه نقش مهمی در استحکام بنیان خانواده دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، ظهر امروز ۱۹ شهریور ماه ۹۹ در آئین تجلیل از همیاران تبلیغ که در مجتمع فرهنگی نور بیجار برگزار شد، ضمن قدردانی از امامان محله و همسران آنان به‌عنوان همیاران تبلیغ به تقویت بنیان خانواده و تببین و ترویج سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: شناخت مهارت‌های زندگی و نهادینه شدن در جامعه نقش مهمی در استحکام بنیان خانواده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و فردی نظیر افسردگی، خشونت، طلاق و غیره مهارت‌های ده‌گانه‌ای تببین کرده است که توجه به آنها منجر به تقویت بنیان خانواده‌ها خواهد شد.
 

وی اعلام کرد: این مهارت‌ها نقش مهمی در سلامت خانواده و جامعه دارد و تمام مهارت‌های مطرح شده به صورت خام در متون دینی ما وجود دارد و لازم است به صورت کاربردی استخراج شود و جامعه و خانواده را با آن آشنا کرد.
 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین با بیان اینکه همسران مبلغین و امامان روستا نقش مهم و تاثیرگذاری در اشاعه ارزش‌های دینی در جامعه بر عهده دارن، بیان کرد: به طور یقین موفقیت مبلغان و امامان روستا مرهون همراهی، فداکاری و شکیبایی همسران آنان در برابر ناملایمات و مشکلات این عرصه ارزشمند است.
 

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان با اشاره به حماسه عاشورا افزود: حماسه عاشورا و قیام خونبار کربلا به پرچمداری حضرت سید الشهدا(ع) و فداکاری یاران با وفای آن حضرت احیاگر مکتب حیات بخش اسلام و حافظ کرامت،عزت و حیات امت اسلامی است.
 

وی یادآور شد: نقش حضرت زینب(س) در حادثه عاشورا ‌پیام رسانی قیام کربلا بسیار مهم و حائز اهمیت بود و اگر حضرت زینب(س)نبود کربلا در کربلا می‌ماند.
 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین به اجرای بسیار خوب برنامه‌های دهه اول ماه محرم در شهرستان بیجار اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه برنامه‌های ماه محرم با‌ رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور مردم مومن و خدا جوی بیجاری برگزار شد.
 

حجت‌الاسلام حاتمیان تاکید کرد: مجالس عزای حسینی مجلس معرفت‌افزایی، رشد و بالندگی معنوی است.

 

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: کردستان بنیان خانواده حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان سکانداران علمی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید روح الله موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اسفرورین اظهار کرد: معلمان سکاندران علمی یک جامعه هستند و می‌توانند نسل‌های برتر علمی خلق کنند.

وی با اشاره به مشکلات جوانان برای ازدواج افزود: منشأ خیلی از مشکلات جوانان توقع نامتعارف و چشم وهم چشمی در خانواده‌ها است و باید خانواده‌ها این مشکلات را رفع کنند.

امام جمعه اسفرورین اضافه کرد: جوانان و خانواده‌های آنان با الگو قرار دادن سبک زندگی اهل بیت به ویژه سبک زندگی علوی و فاطمی می‌توانند در این امر سعادتمند باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش کارگر در توسعه جامعه عنوان کرد: جهش تولید و اقتصاد کشور نیازمند حضور کارگران است و باید نقش مهم این قشر از جامعه درک شود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: نگاه دنیای مادی به کارگر نگاه ابزاری است اما اسلام جایگاه خاصی برای کارگر قائل شده و این نگاه ناشی از ارزشی است که برای کار قائل است.

وی با بیان اینکه امنیت شغلی، ایمنی کار، و شناسایی نخبگان باید در دستور کارفرما قرار بگیرد، اضافه کرد: کارگر نباید جایگاه خود را پایین ببیند.

کد خبر 6089121

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند