Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم، با اشاره به اهتمام مجمع نمایندگان استان قم بر حل مشکلات این استان ادامه داد: در پیگیری تامین حق آبه های استان از وزارت نیرو، از ظرفیت نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی استفاده نیز می شود.

طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دِز به قمرود به لحاظ گستردگی طرح که بالغ بر ۲۷۰ کیلومتر است، از ۲ حوزه آبریز سرشاخه‌های دز در استان لرستان و حوزه آبریز قمرود در استان‌های اصفهان، مرکزی و قم تشکیل شده ‌است؛ انتقال ۱۸۱ میلیون مترمکعب آب شرب در سال به شهرهای خوانسار، خمین، گلپایگان، محلات، نیموَر، دلیجان، سلفچگان، ساوه و قم از هدف‌های این طرح است که اجرایی شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که شرکت آبفای قم در زمینه هوشمندسازی فرایندها و بومی سازی فناوری ها عملکرد موفقی داشته است، اظهار داشت: باید از نظر ورودی و خروجی فرایندها این شرکت تقویت شود.

وی تسویه پساب فاضلاب را امری ضروری دانست و با تاکید بر اهتمام جدی تر شرکت آبفای قم در این راستا گفت: باید دستگاه های اجرایی مرتبط در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشند.

سرمست خاطرنشان کرد: از لحاظ تخصیص اعتبارات، استانی نهایت همکاری با شرکت آبفای قم صورت گرفته است و در صورت نیاز حمایت های لازم انجام می شود.

استاندار قم در بخش دیگر سخنان خود، اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول اکرم(ص)، قرآن کریم و مقدسات مسلمانان را محکوم کرد.

۷ شهریورماه جاری تظاهرات غیرقانونی و بدون مجوز ضداسلامی به ‌وسیله گروه‌های راست‌گرا افراطی سوئد برگزار شد و در شهر «مالمو» این کشور یک جلد قرآن کریم آتش زده شد و یک قرآن دیگر هم در مرکز شهر به‌وسیله گروه‌های راست‌گرای افراطی لگدکوب شد.

پس‌ از این اقدام غیرقانونی و قبیح چند افراط‌گرا، شهر مالمو شاهد اعتراض‌ها و ناآرامی‌های گسترده‌ای بود، به‌طوری‌که  پلیس سوئد از بازداشت ۲۰ تَن در پی ناآرامی‌ها و خشونت‌ها در این شهر خبر داد.

همچنین، نشریه فکاهی «شارلی ابدو» چاپ پاریس (فرانسه) روز ۱۱ شهریورماه جاری در اقدامی گستاخانه و توهین‌آمیز، کاریکاتورهای موهن به پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را بازنشر کرد.

در واکنش به این حرمت‌شکنی‌ها به مقدسات اسلام،‌ تاکنون تنی چند از مراجع تقلید و علما با صدور پیام‌هایی این اقدام‌های موهِن و حرمت‌شکن را به شدت محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، در جلسه مذکور مصوبات کارگروه امور زیربنایی استان قم به تصویب اعضا رسید.

ضرورت نقش‌آفرینی منطقه اقتصادی سلفچگان در توسعه اقتصادی قم

بر اساس این گزارش، همچنین استاندار قم در جلسه مجمع عمومی موسسه توسعه و عمران منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، بر ضرورت نقش آفرینی این منطقه اقتصادی در توسعه اقتصادی استان تاکید کرد.

سرمست با اشاره به کارکرده این منطقه اقتصادی در توسعه اقتصاد استان قم خاطرنشان کرد: نقش منطقه ویژه مذکور در معادلات اقتصادی استان قم نیاز به ترقی دارد.

وی با بیان این که تلاش ها و برنامه ریزی ها باید در منطقه اقتصادی سلفچگان منجر به حصول نتیجه شود، افزود: باید ۲ بخش شهرک های صنعتی و منطقه اقتصادی سلفچگان متعادل و مکمل یکدیگر باشند.

وی با بیان این که اتصال شبکه ریلی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن سراسری از اهمیت ویژه برخوردار است، گفت: این مهم یکی از مطالبات مدیریت استان از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی است.

استاندار قم با اشاره به برخی از مشکلات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بیان کرد: باید این مسائل احصا و از مدیران ملی پیگیری شود.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در استان قم، در محدوده‌ای به وسعت ۲ هزار هکتار در ۱۸۵ کیلومتری تهران در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید. این منطقه، به‌عنوان مهم‌ترین منطقه ویژه اقتصادی که به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور نزدیک می‌باشد، در چهارراه جاده‌های ترانزیت، جاده ابریشم، مجاورت راه‌آهن سرتاسری و بزرگراه‌های اصلی شمال، جنوب، شرق و غرب ایران واقع‌شده است؛ از این‌رو برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج ‌فارس به‌ منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصربه‌فرد دارد و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان کشور ایفا کند.

هم‌اکنون ۱۲۰ واحد صنعتی و تجاری در این منطقه مشغول فعالیت هستند که این رقم نمایانگر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه مذکور است.

بخش سلفچگان ۱۵هزار تَن جمعیت دارد، این بخش به واسطه قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی ۱۷ استان کشور، وجود منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی سلفچگان و تردد ماهانه ۲ میلیون خودرو از اهمیت راهبردی بالایی برخوردار است.

سلفچگان در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهر قم و یکی از بخش‌های پنج‌گانه استان قم است که دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستاست.

برچسب‌ها عملکرد زیست محیطی سلفچگان قم منطقه ويژه اقتصادی سلفچگان استانداری قم بهرام سرمست وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عملکرد زیست محیطی سلفچگان قم منطقه ويژه اقتصادی سلفچگان استانداری قم بهرام سرمست وزارت نیرو عملکرد زیست محیطی سلفچگان قم منطقه ويژه اقتصادی سلفچگان استانداری قم بهرام سرمست وزارت نیرو اخبار کنکور منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان منطقه اقتصادی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی

رئیس گروه مطالعات دیپلماسی زیست محیطی دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی گفت: این وضعیت لزوم توجه به ایجاد سامانه‌های هشدار اولیه درباره اطلاع رسانی در زمینه بلایا را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا علی صالح‌پور در نشست تخصصی بررسی بارش‌های سیل‌آسای فروردین در جنوب و جنوب شرق کشور که امروز در پژوهشگاه هواشناسی برگزار شد، اظهارکرد: یکی از مجموعه‌هایی که در زمینه مقابله با بلایای طبیعی فعالیت می‌کند، «اینفورم» است. بر اساس گزارش این موسسه از سه منظر شدت بلایای طبیعی، تغییرات اقلیمی و خطرات بلایای طبیعی می‌توان این موضوع را بررسی کرد. در زمینه شدت بلایا مطالعات اینفورم نشان می‌دهد که شدت بلایا تمرکز قابل توجهی در آفریقا، جنوب و غرب آسیا و شرق اروپا دارد و نرخ شدت بلایا در ایران ۳.۶ است.

وی اضافه کرد: در زمینه اثرات بلایا ناشی از تغییرات اقلیمی اینفورم دو سناریوی بدبینانه و خوشبینانه مطرح می‌کند. در سناریوی بدبینانه بی‌توجهی به تولید گازهای گلخانه‌ای و عدم کنترل گرمایش جهانی لحاظ شده استو در این زمینه ایران از جمله کشورهای با آسیب پذیری بالاست. در سناریوی خوشبینانه ایران می‌تواند در زمینه کاهش خطرات بلایای طبیعی نقش داشته باشد.

رئیس گروه مطالعات دیپلماسی زیست محیطی دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته میزان ریسک بلایای طبیعی به طور قابل توجهی در اغلب نقاط دنیا از جمله ایران افزایش یافته است، تصریح کرد: به طور کلی آسیا طی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۴ وضعیت خوبی داشته است و کشورهایی مانند چین و پاکستان در این زمینه جایگاه مناسب دارند. اما ایران همچنان جزو کشورهای با ریسک بالا به شما می‌رود و پروفایل کشورمان در زمینه ریسک در رده ۲۸ قرار دارد.

صالح پور با بیان اینکه گزارش اخیر دفتر کاهش بلایای طبیعی سازمان ملل بر اهمیت موضوع تاب آوری تاکید کرده است، اظهار کرد: در این زمینه سه موضوع از جمله منافع مردم و سیاره زمین مطرح شده است. در زمینه مردم به این نکته می‌توان توجه کرد که متاسفانه طی ۵۰ سال گذشته با افزایش ۵ برابری رخداد بلایای طبیعی مواجه بوده‌ایم. این وضعیت لزوم توجه به ایجاد سامانه‌های هشدار اولیه درباره اطلاع رسانی در زمینه بلایا را نشان می‌دهد.

رئیس گروه مطالعات دیپلماسی زیست محیطی دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با اشاره به وضعیت سیاره زمین گفت: باید بپذیریم که جهان در حال گرم شدن است و برای زندگی با این موضوع کنار بیاییم. در این شرایط لزوم تقویت زیرساخت‌ها و اعمال سیاست‌های لازم احساس می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به چارچوب سندای (Sendai Framework) اظهار کرد: این چارچوب درباره تغییرات ناشی از بلایای طبیعی است و چهار اولویت برای اجرا دارد. ایران نیز عضوی از آن است.

صالح پور اضافه کرد: بر اساس چارچوب سندای باید درک درستی از بلایای طبیعی داشته باشیم. حاکمیت به مدیریت خطر توجه کند علاوه بر آن سرمایه‌گذاری‌های لازم برای کاهش خطرات بلایای طبیعی صورت گیرد. در ایران بودجه سازمان مدیریت بحران ۹۶ درصد افزایش یافته است که رشد قابل توجهی محسوب می‌شود.

رئیس گروه مطالعات دیپلماسی زیست محیطی دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به تغییرات اقلیمی گفت در این شرایط لزوم توجه به اعمال سیاست‌هایی در سطوح فرامرزی و ایجاد ساختارهای مشترک با کشورهای همسایه احساس می‌شود. به طور مشخص در حوزه خلیج فارس این پتانسیل وجود دارد علاوه بر آن سازمانی ذیل «راپمی» فعالیت می‌کند که می‌توان از ظرفیت‌های آن نیز بهره برد. محیط زیست خلیج فارس وضعیت وخیمی دارد و با کشورهای حاشیه آن می‌توانیم در در زمینه زیست محیطی همکاری‌هایی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: هرساله در تابستان هورالعظیم دچار آتش سوزی‌هایی می‌شود. در این شرایط نیازمند همکاری‌هایی‌ با عراق هستیم علاوه بر آن در ناحیه زاگرسی با این کشور همسایه هستیم و نیازمند سامانه پاسخ سریع به وقوع آتش سوزی‌ها در این مناطق هستیم .از سوی دیگر شمال شرق کشور با طوفان‌های گرد و غبار مواجه است که برای مدیریت آنها نیز همکاری‌ها با کشورهای همسایه احساس می‌شود.

صالح پور در پایان با اشاره به موافقتنامه پاریس گفت: از سال ۲۰۱۵ موافقتنامه پاریس مطرح بوده است اما ما هنوز به آن نپیوسته‌ایم و نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های قابل توجه آن بهره ببریم و نمی‌دانیم چرا این موضوع تعیین تکلیف نمی‌شود ؟ امیدواریم در مجلس آینده این موضوع تعیین تکلیف شود چرا که تاکنون حدود ۱۰ سال را از دست داده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم