Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:19:18 GMT

آب شرب پایدار برای روستای چم کبود معمولان تامین شد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۱۰۳۸

آب شرب پایدار برای روستای چم کبود معمولان تامین شد

حمیدرضا کرموند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روستای چم کبود شهر معمولان در سیل ۹۸ به صورت کامل تخریب شد و باتوجه به اینکه به دلیل حجم خرابی ها امکان بازسازی مجدد این روستا وجود نداشت در مکان دیگری توسط دستگاه‌های متولی و خیرین ساخته شد.

وی بیان کرد: ایجاد روستای جدید نیاز به زیرساخت های تازه دارد و بر اساس مطالعات انجام شده  ۶ کیلومتر خط انتقال آب از شهر معمولان برای روستای تازه تاسیس چم کبود پیش‌بینی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرموند اظهار داشت: در حین اجرای خط انتقال، برخی از مشکلات موجب توقف پروژه شد اما با رایزنی‌ها، مجوز ادامه کار به شرکت آب و فاضلاب داده شد و کمتر از ۲ ماه این طرح به سرانجام رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: خط انتقال آب شرب پایدار روستای چم کبود به طول ۶ کیلومتر  و با اعتبار سه میلیارد تومان اجرا شد و اکنون ۴۰خانوار از نعمت آب سالم و پایدار بهره مند هستند.

۱۳۹ هزار مشترک روستایی خدمات آبفا لرستان را دریافت می کنند.

برچسب‌ها پلدختر معمولان آب و فاضلاب اختصاصی ایرنا سیل لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلدختر معمولان آب و فاضلاب اختصاصی ایرنا سیل لرستان پلدختر معمولان آب و فاضلاب اختصاصی ایرنا سیل لرستان اخبار کنکور چم کبود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامد‌های سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روز‌های آینده مشکل آب شرب این روستا‌ها نیز برطرف خواهد شد.

او ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد