Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@05:17:48 GMT

راه‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان در منزل چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۰۱۵۳

راه‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان در منزل چیست؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این مقاله از موسسه دنیای زبان قصد داریم به طور مفصل از راه‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در منزل صحبت کنیم. به شما خواهیم گفت از کجا شروع کنید، چه ابزارهایی به کار ببرید و چگونه کودک دلبندتان را به یادگیری علاقه مند کنید.

۱. از کجا شروع کنیم؟

در شروع آموزش زبان انگلیسی به بچه‌ها، مهم‌ترین نکته در نظر گرفتن علایق کودک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در اولین مرحله اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید ما موضوعات زیر را پیشنهاد می‌دهیم:

* اعداد و شماره‌ها

* رنگ‌ها

* صفت‌هایی مثل بلند و کوتاه یا بزرگ و کوچک و...

* اعضای بدن

* اسباب بازی

* حیوانات مثل حیوانات اهلی، وحشی، خانگی و...

* لباس‌ها

* انواع غذا

اگر کودک شما عاشق حیوانات است، می‌توانید با نام انواع حیوانات شروع کنید.

۲. برای یادگیری بیشتر و موثر با کودک بازی کنید

کودکان در حین بازی و تفریح بیشتر یاد می‌گیرند. سعی کنید در بازی‌هایی که با کودک انجام می‌دهید، زبان انگلیسی را هم دخیل کنید. برای مثال در بازی قایم باشک می‌توانید اعداد را به انگلیسی بشمارید تا برای کودک تمرین و تکرار خوبی باشد.

استفاده از فلش کارت‌های متنوع و سرگرم کننده با نقاشی‌ها و عکس‌های جذاب یک راه خوب برای یادگیری کودک است. می‌توانید با کلمات بازی کنید تا آموختن زبان انگلیسی برای کودک مفرح و شاد باشد.

بازی‌های آنلاین، بازی‌های فکری و هیجان انگیز همه و همه از ابزارهای بی نظیری در یادگیری کودک به شمار می آیند.

۳. کتاب‌های داستان مصور نقش به سزایی در یادگیری کودک دارند

یکی دیگر از راه‌های آموزش زبان انگلیسی به کودکان در منزل استفاده از کتاب‌ها و یا مجلات انگلیسی مناسب و جذاب برای آن هاست. در بین مجموعه داستان‌هایی که برای کودکانتان می‌خوانید گاهی هم کتاب‌های انگلیسی جای دهید.

به تدریج و با مداومت آنها را به خواندن داستان‌های انگلیسی مشتاق کنید و با گذشت زمان از آنها بخواهید جملات و لغات کتاب را با شما تمرین و تکرار کنند.

از کتابخانه ها یا کتاب فروشی‌ها، کتاب‌هایی را تهیه کنید که تصاویر جذاب با رنگ‌هایی زنده و شاد داشته باشند. در خواندن داستان از لحن‌ها و صداهای گوناگون استفاده کنید یا به همراه کودک بخشی از کتاب را به صورت نمایش بازی کنید. اجازه دهید کودک تخیلات خودش را در داستان وارد کند و همزمان با زبان انگلیسی خو بگیرد.

۴. داشتن برنامه‌ی مشخص برای یادگیری زبان ضروری است

در بین برنامه‌های بازی کودکتان یک زمان مشخص را به یادگیری زبان اختصاص دهید. اجازه دهید کودک به این زمان عادت کند و ساعات آموزش زبان برایش به ساعاتی خوش و هیجان انگیز تبدیل شود.

در ابتدای کار از زمان‌های کوتاه شروع کنید تا کودک شما خسته و دلزده نشود. برای مثال می‌توانید از روزی ۱۵ دقیقه شروع کنید. سپس هر زمان که احساس کردید کودک تمرکز و اشتیاق کافی برای یادگیری زبان را کسب کرده، می‌توانید این زمان را افزایش دهید.

توقع نداشته باشید که روند آموزش زبان برای کودکتان سریع پیش برود. یادگیری زبان برای همه ی افراد در همه ی سنین نیازمند تکرار مداوم است. به کودک زمان دهید به قدر کافی لغات را تکرار کند و عبارات را بارها و بارها بشنود. در طی روند آموزش ناامید نشوید و برنامه یادگیری را به طور منظم ادامه دهید.

۵. یادگیری زبان انگلیسی کودکان در منزل از طریق ترانه‌ها

امروزه از طریق اینترنت به راحتی می‌توانید به انواع موسیقی‌ها و ترانه‌های انگلیسی مناسب برای کودکان دست پیدا کنید. یک پلی لیست تهیه کنید و با کودکتان به آنها گوش دهید. ترانه‌ها راهی عالی برای بهبود تلفظ زبان انگلیسی هستند و خیلی راحت در ذهن می‌مانند.

معنای کلمات ترانه را می‌توانید به مرور و با حرکات یا علائم به کودکتان آموزش دهید. در وهله اول اجازه دهید کودک شما به الگوهای تلفظ و لحن‌ها عادت کند و بعد آموزش را گسترده‌تر کنید.

۶. برای یادگیری بیشتر؛ بهتر است کودک به کمک زبان انگلیسی ارتباط برقرار کند

در جمع والدین دیگری که می‌دانید می‌خواهند به کودکانشان زبان انگلیسی یاد بدهند قرار بگیرید و با هم به گردش بروید. در پارک، پیک نیک، باغ وحش و … کودکانتان را تشویق کنید با هم لغات انگلیسی را تکرار کنند.

برای مثال باغ وحش یک محیط عالی برای یادگیری نام حیوانات است. کودک شما وقتی در جمعی قرار بگیرد که به زبان انگلیسی اسم حیوانات را تکرار می‌کنند، به آموزش علاقه مند می‌شود، لغات بهتر در ذهنش می‌مانند و خاطره‌ای خوش خواهد داشت.

در صورتی که این قبیل فعالیت‌ها برایتان مسیر نیست، می‌توانید از طریق اینترنت کودکان را تشویق کنید با هم به انگلیسی ویدئو چت کنند. این کار باعث می‌شود صحبت کردن به انگلیسی برای کودک شما به امری عادی تبدیل شود و در آن مهارت کسب کند.

۷. تمام موقعیت‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی مناسب است

یادگیری زبان انگلیسی کودکان در منزل به شما امکان می‌دهد که در تمام موقعیت‌ها لغات را به کودکان آموزش دهید و به تکرار آنها بپردازید. می‌توانید از اشیای خانه شروع کنید و نام آنها را با کودکتان تمرین کنید.

با گذشت زمان و تمرین بیشتر می‌توانید یک مرحله پیشرفته‌تر عمل کنید و در حین کارهای روزمره جملات انگلیسی به کار ببرید. برای مثال از کودکتان به انگلیسی بخواهید که برایتان کاری انجام دهد. یا به او بگویید کاری که در حال انجام دادن آن است، به انگلیسی چطور گفته می‌شود.

با کودکتان به خرید بروید و سعی کنید کلمات مرتبط را به کار ببرید. معنای هر لغتی که در طی روند آموزش از روی کتاب‌ها یا سی دی‌ها با او تمرین کرده اید را از نزدیک نشانش دهید تا آنها را بهتر به خاطر بسپارد.

بگذارید یادگیری زبان انگلیسی برایش کاری شیرین و دوست داشتنی باشد. هیچ فشاری به کودک وارد نکنید و با هدیه‌های جذاب مدام به تشویق او بپردازید.

تدریس خصوصی زبان انگلیسی به کودکان

اگر وقت کافی برای یاد دادن زبان انگلیسی به کودک دلبندتان را ندارید موسسه تدریس خصوصی دنیای زبانبا دارا بودن اساتید مطمئن و برجسته کار با کودک که سال‌ها سابقه کار در این زمینه را دارند برایتان در نظر گرفته و اجازه ورود هر استادی را به حریم منزلتان نخواهیم داد. کافی است با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۳۸۳۹۵۸۶

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5022138

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش زبان خارجی برگزاری دوره آموزشی کسب و کار کسب و کار گروه خودروسازی سایپا گروه صنعتی ایران خودرو ایران خودرو لوازم خانگی سایپا صنعت خودروسازی فضای کسب و کار بانک قرض الحسنه مهر ایران درب اتوماتیک کسب و کار اینترنتی جزیره کیش سایت دیوار یادگیری زبان انگلیسی زبان انگلیسی به کودک آموزش زبان انگلیسی کودکان در منزل برای یادگیری شروع کنید برای کودک برای مثال کودک شما کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره دشواری سؤالات امتحانات نهایی گفت: در تحلیل امتحانات شاهد دشواری سؤالات نبودیم، در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است. - اخبار اجتماعی -

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد 1402 برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

نکات کلیدی امتحانات نهایی؛ از شیوه مطالعه تا طراحی سؤالات

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده  اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم