Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@15:00:45 GMT

احداث کانال‌های آبیاری کشاورزی در بهمئی

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۴۰۴۱

احداث کانال‌های آبیاری کشاورزی در بهمئی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رضا راهدار بهمئی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی گفت: به منظور استفاده بهینه از کانال‌ها، فراهم کردن آب پایدار در اراضی کشاورزی، افزایش بهره وری در آبیاری، بهره‌مندی بیشتر از ذخیره آب و با هدف ایجاد آمادگی‌های لازم برای کشت‌های مختلف کانال‌های آب کشاورزی در مزارع این شهرستان احداث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  راهدار بهمئی افزود: هر ساله تعدای از کشاورزان این شهرستان از نبود کانال آبیاری و هدر روی آب گله‌مند بودند که این موضوع با هدف توسعه کشاورزی شهرستان برای اجرائی شدن انجام شد.
او با بیان اینکه این طرح با طول ۶۰۰ متر به همت اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی اجرا شد گفت: از گذشته تاکنون کشاورزان این شهرستان با آغاز فصل کشت و به منظور کسب آمادگی‌های لازم برای کشت تابستانه و بهبود شرایط آبرسانی به اراضی کشاورزی شهرستان عملیات تعمیر، بازسازی و لایروبی کانال‌ها و مسیل‌ها را به صورت سنتی انجام می‌دادند که با اجرای این طرح، مشکل این کشاورزان برطرف شد.   او افزایش راندمان آب، سرعت انتقال آب در شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری، جلوگیری از هدر رفت منابع آبی و تسهیل در خدمات رسانی به کشاورزان را از نتایج و دستاورد‌های مهم اجرای این طرح در مزارع شهرستان بهمئی برشمرد.
مدیر جهاد کشاورزی بهمئی با اشاره به اینکه تاکنون عملیات اجرایی این طرح به طول ۶۰۰ متر مربع ‏در مناطق قلات و کَت اجرا شده است که در مجموع ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی را ‏در بر می‌گیرد گفت: طرح احداث کانال‌های بتنی و لایروبی کانال‌های زهکشی در اراضی کشاورزی این منطقه، با اعتبار مصوب از محل هزینه‌های جهاد کشاورزی، به ‏مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شد.   راهدار بهمئی بیان کرد: جهاد کشاورزی با هدف افزایش بهره وری مناسب از آب و همچنین کمک به محیط زیست از طریق حفظ و احیای کانال‌های بتونی و آب بندان‌ها در محدوده‌ی مزارع کشاورزی، با ایجاد اشتغال و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، اجرای شبکه آبیاری و زهکشی را در برنامه‌ی خود دارد.   گفتنی است افزایش تولید، افزایش بهبود بازدهی آبیاری، جلوگیری از تلفات آب در مسیرانتقال، جلوگیری از رویش علف‌های هرز و عدم انتقال بذر علف‌های هرز را از مزایای احداث کانال‌های آبیاری در شهرستان بهمئی است. انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی هدررفت آب کشاورزی شهرستان شهرستان بهمئی اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی کانال های آب کانال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۴ درصد اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شد

حسن بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به گرمسار، با بیان اینکه ۹۹.۵ درصد از اراضی طبیعی و انفال کشورمان صاحب سند شده است، ابراز کرد: پهنه‌ای به وسعت بیش از ۱۳۵ میلیون هکتار در سراسر کشور خوشبختانه امروز دارای سند است.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی به مرز صدور سند مالکیت برای ۵۴ درصد اراضی رسیده‌ایم، افزود: بیش از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی کشورمان تاکنون حدنگاری شده است.

رئیس سازمان اسناد و املاک با اشاره به شعار سال جاری یعنی جهش تولید با مشارکت مردم، بیان کرد: تمام صنعتگران در شهرک‌های صنعتی شهرستان گرمسار دارای سند شدند.

بابایی با بیان اینکه تمام واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز دارای سند مالکیت هستند، افزود: در حاشیه سفر امروز به گرمسار همچنین پنج روستای این شهرستان نیز دارای سند شدند تا مالکیت آنها نیز تثبیت شود.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی در شهرستان گرمسار شاهد جهش خوبی در صدور اسناد هستیم، تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد اراضی کشاورزی و زراعی شهرستان گرمسار دارای سند مالکیت هستند.

رئیس ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: یکی از مشکلات گرمسار، فرسودگی ساختمان و تجهیزات واحد ثبت اسناد است که دستورات لازم را صادر کرده‌ایم که از طریق اعتبارات عمرانی سازمان، مکان جدیدی در گرمسار برای واحد ثبتی احداث شود.

کد خبر 6100604

دیگر خبرها

  • ۵۴ درصد اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شد
  • دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد
  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد