Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@02:56:32 GMT

توافق‌های سازش، هرگز صلح نخواهد آورد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۱۱۴۹۵

توافق‌های سازش، هرگز صلح نخواهد آورد

تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به امضای توافق سازش با رژیم صهیونیستی در کاخ سفید، پایان اشغالگری در فلسطین را تنها راه تحقق صلح در منطقه دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تشکیلات خودگردان در بیانیه‌ای سه‌شنبه‌شب گفت که «صلح و ثبات در منطقه تنها زمانی محقق خواهد شد که اشغالگری پایان یابد و مردم فلسطین به حقوق خود برسند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه تأکید شده است که تشکلات خودگردان فلسطین چه در گذشته و چه در آینده به احدی اجازه نداده است که به نمایندگی از مردم فلسطین یا به نیابت از سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در مورد آرمان و حقوق فلسطینیان گفت‌وگو کند.

امارات و بحرین بعد از اعلام توافق سازش با رژیم اشغالگر قدس، سه شنبه شب در کاخ سفید و با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و دونالد ترامپ این توافق را امضا کردند.

برخی رسانه‌های فلسطینی از قول رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشتند که عباس به نیروهای دستگاه امنیتی تشکلات خودگردان دستور داده دیگر اعضای حماس در غزه را بازداشت نکند.

بعد از اعلام طرح صلح ادعایی آمریکا در فلسطین اشغالی موسوم به «معامله قرن»، ساف و تشکلات خودگردان رژیم صهیونیستی را به توقف همکاری‌های امنیتی تهدید کرده و در نهایت این همکاری‌ها را کم کردند.

بر اساس توافقات اسلو بین ساف و رژیم تل‌آویو، تشکیلات خودگردان موظف است با سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) و ارتش این رژیم برای مقابله با گروه‌های مسلح مقاومت همکاری کند.

این تشکیلات طی سال‌های گذشته اقداماتی علیه گروه‌های مقاومت از جمله بازداشت طرفداران و اعضای این گروه‌ها از جمله حماس انجام داده است.

توطئه‌های ضد فلسطینی آمریکا، رژیم صهیونیستی و حاکمان عرب در خلیج فارس علیه آرمان فلسطین، از به‌رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و اعلام معامله قرن آمریکا گرفته تا این اواخر طرح اشغالی الحاق کرانه باختری و صف‌کشی برای سازش با تل‌آویو باعث شده است جنبش‌های فلسطینی بیش از پیش به هم نزدیک شده و تحت تأثیر این شرایط و نگرانی از پیامدهای این گونه توطئه‌ها، گروه‌های فلسطین در غزه و کرانه باختری در بیروت لبنان نشستی را ترتیب داده و بر اتحاد، کنار گذاشتن اختلافات جهت مقابله با توطئه‌ها تأکید کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم

یکی از مقامات ارشد کابینه صهیونیستی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را متهم کرد که نمی‌خواهد با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه توافقی را منعقد کند و حتی امکان تکمیل آن را با موانعی مواجه می‌کند. 

براساس گزارش عربی پست، رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام ناشناس گفت: نتانیاهو به هیچ وجه نمی‌خواهد به توافق برسد و مشکلات و موانع بر سر راه آن ایجاد می‌کند.

این مقام صهیونیست خاطرنشان کرد: امکان دستیابی به توافق (با جناح‌های فلسطینی) ظرف چند روز آینده وجود دارد، اما نتانیاهو خواستار مطالعه یک توافق جامع (غیر از پیشنهاد فعلی طرف مصری) با هدف مانع تراشی در روند دستیابی به توافق در زمان کنونی، شد.

براساس گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت، اوایل روز جمعه، یک هیات امنیتی مصری به تل آویو سفر کرد و پیشنهادی برای رژیم صهیونیستی مبنی بر آزادی تمامی اسرای صهیونیست در غزه، آزادی صد‌ها اسیر فلسطینی و آتش بس یک ساله را به همراه داشت.

به گزارش رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی سرویس‌های امنیتی این رژیم بر این باورند که این آخرین فرصت برای بازگرداندن اسرای صهیوسنیست از غزه است.

همین مقام صهیونیست اشاره کرد که سازمان امنیتی و اکثریت سطح سیاسی می‌خواهند به پیشنهاد جدید مصر چراغ سبز نشان دهند. اما نتانیاهو چندین ملاحظات در مورد چنین توافق موقتی داشت و خواستار مطالعه جامع حل و فصل شد. 

ااین مقام توضیحی نداد که چرا نتانیاهو این موضع را اتخاذ کرد، اما اپوزیسیون رژیم او را متهم می‌کند که برای اهداف سیاسی از دستیابی به توافق با جناح‌های فلسطینی جلوگیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • وزیر دارایی اسرائیل: باید تمامی غزه را نابود کنیم
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد