Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  مناظره اندیشوران علوم انسانی در قالب برنامه «زاویه» در اولین برگ از تازه‌ترین فصل خود، با به پیش کشیدن بحث حجاب و پوشش در ایران، به «مناسبات حجاب و سیاست در ایران» پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسین سوزنچی، دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم (ع) و نویسنده کتاب «حجاب در آیات و روایات؛ نقدی بر کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر (ص)» و همچنین مهدی نصیری، پژوهشگر حوزه دین و سیاست و نویسنده کتاب «جایگاه اجتماعی زن از منظر اسلام»، در این برنامه با بررسی و نقد وضعیت سیاست‌گذاری حجاب بانوان در ایران، درباره مناسبات شکل گرفته میان حجاب در عرصه عمومی و امر سیاسی در ایران به مناظره با یکدیگر نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی ازاین برنامه نصیری، پژوهشگر حوزه دین و سیاست و نویسنده گفت:  ما ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پدیده شل حجابی و گرایش به بدحجابی مواجه هستیم و در این جهت نگران هستیم این نشان می‌دهد مسئله حجاب از مقوله الزام نیست که بشود با الزام قانونی محوش کرد و از بین برد.

وی ادامه داد: کاری که رضاخان می‌خواست انجام دهد؛  با این الزام نمی‌شود حجاب را در واقع حفظ  و گسترش داد. در این برنامه نمی‌خواهم بگویم که فردا جمهوری اسلامی اعلام رفع الزام قانون کند، می‌خواهم بگویم بحث عدم الزام خط قرمز ما نیست بلکه استدلالی دارد و تا به امروز اشتباه کردیم که آن را ذیل خطوط قرمز بردیم.

نصیری عنوان کرد:حجاب مفهوم پوشش بدن زن به استثنای صورت دو دست تا مچاز قطعیات اسلام است شکی هم در این نیست که حجاب  آثار مثبت معنوی اجتماعی و اخلاقی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسین سوزنچی، دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و نویسنده گفت:در کل جهان پذیرفته شده  که حجاب  محدودیت‌هایی دارد ، الان هم افراد زیادی نیستند که بخواهند افراد هرطور می خواهند در خیابان حضور داشته باشند.


وی ادامه داد:کرونا مسئله را برای ما واضح کرده که حکومت در قبال سلامت جسمی و معنوی مردم مسئول است ،اگر ما قبول داشته باشیم که مهمترین دغدغه اسلام  سلامتی معنوی است.از طرفی در احکام اسلام ما احکامی را سراغ داریم که جنس آن حقوقی نیست  مثل غیبت کردن که حرام است و گناه کبیره حساب می‌شود. اما مسئله پوشش در عرف جهانی قابلیت حقوقی دارد ساده‌ترین آن این است که حجاب را ممنوع می‌کنند.

در ادامه می توانید بخش هایی ازاین برنامه را مشاهده کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 فصل پانزدهم مناظره اندیشوران علوم انسانی «زاویه» با سردبیری و اجرای حبیب‌الله رحیم‌پور ازغدی و تهیه‌کنندگی حسین پورصلعی نائینی، از  شبکه چهار سیما پخش می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود

به گزارش «تابناک» به نقل از مس پرس، دکتر حسین مدرس خیابانی در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان موسسه صندوق بازنشستگی مس اظهار کرد: موضوع مولد سازی اموال و دارایی‌های صندوق با تشکیل بانک اطلاعاتی و پیگیری موضوعات آن‌ها منجر به سودآوری و اطمینان از تحقق اهداف و برنامه‌ها در آینده خواهد شد.
وی بر ضرورت استقرار حاکمیت شرکتی و ایجاد انسجام و یکپارچگی در سیاست‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی و سیاست‌های کلان شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد و ادامه داد: ساماندهی امور شرکت‌های تابعه می‌تواند به افزایش سودآوری و ارزش آفرینی آن‌ها از طریق ارتقای کارایی عملیاتی، کاهش هزینه‌ها، بهبود مدیریت ریسک و استفاده از فرصت‌های جدید برای رشد منجر شود.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اهمیت سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه صندوق، بر لزوم رعایت الزامات کمیسیون معاملات، تدوین آیین‌نامه‌های مرتبط و نظام‌مند شدن فرآیندهای این شرکت‌ها در چارچوب بودجه ابلاغی به عنوان راهکارهایی برای دستیابی به این هدف تاکید کرد.
وی بیان کرد: باید به طور مستمر عملکرد شرکت‌های تابعه را رصد و ارزیابی کرد و در صورت نیاز، در برنامه‌ها و فرآیندها تجدید نظر شود.

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • تعقیب و گریز دیدنی دو گربه از زاویه‌ای متفاوت (فیلم)
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • منتظری: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند