Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:37:14 GMT

تولید سالانه ۱۵۰۰ تن ماهی قزل‌آلا در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۷۳۱۱

ایسنا/کرمان مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سالانه حدود ۱۵۰۰ تن ماهی قزل آلا در استان کرمان تولید می‌شود.

"رها ابوالقاسمی" با اعلام اینکه حدود سالانه حدود ۱۵۰۰ تن ماهی قزل آلا در استان کرمان تولید می‌شود، گفت: ۳۰۰۰ تن، آبزی در استان کرمان تولید می‌شود که نصف آن ماهی قزل آلا است.

وی با بیان اینکه ۳۷۰ واحد پرورش ماهی در استان کرمان است که ۱۵۰ واحد آن به پرورش ماهی قزل آلا اختصاص دارد اظهار کرد: خوشبختانه در استان مشکل تولید و فروش ماهی قزل آلا را نداریم و این ماهی خوش ذائقه بوده و مردم هم استقبال خوبی از آن می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در بحث تولید و قیمت فروش تولید کنندگان دچار ضرر وزیان شده اند.

ابوالقاسمی با اعلام اینکه اغلب شهرستان‌های استان کرمان امکان تولید ماهی قزل آلا را دارند، گفت: شهرستان‌های بردسیر، کرمان و بافت بیشترین تولید ماهی قزل آلا را در استان دارند اما با توجه به وجود استخرهای کشاورزی در استان کرمان و مستعد بودن آن برای تولید ماهی قزل آلا علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به مدیریت شیلات سازمان جهاد کشاورزی برای تولید اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تخم ماهی قزل آلا شيلات جهاد كشاورزي اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی استان کرمان ماهی قزل آلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو

حسین بهرامی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در حاشیه نمایشگاه اکسپو با بیان اینکه ۸۰ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار در چهارمحال و بختیاری مستعد کشت و توسعه باغات بادام است، گفت: توسعه باغات بادام، افزایش اشتغال، صادرات و فرآوری بادام را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در زمینه صادرات کالا و زنجیره ارزش راهبردی تشکیل شده است، افزود: دو محصول بادام و ماهیان سردآبی زنجیره ارزش راهبردی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه به سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود. 

بهرامی با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار باغ بادام در استان وجود دارد، ادامه داد: ارزش این محصول در چهارمحال و بختیاری بیش از ۵۰ همت است که بیش از ۱۰ هزار نفر در استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول در این حوزه مشغول به‌کار هستند. 

بیشتر بخوانید

افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه صادرات محصول بادام چهارمحال و بختیاری آشکار است، افزود: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ تن بادام با ارزش حدود ۱۸ میلیون دلار از این استان صادر شد که عمدتا صادرات این محصول، بدون پوست بود. 

بهرامی با بیان اینکه این استان ظرفیت بالایی برای تولید ماهیان سردآبی دارد، بیان کرد: از ۵۰۰ مزرعه فعال شیلات ماهی در سال ۱۴۰۲ در چهارمحال و بختیاری، بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن تولید انجام شد. 

وی با بیان اینکه ۲۲ کارخانه تولید خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: سالیانه ظرفیت تولید ۳۷۰ هزار تن از این محصول و ۱۵ هزار تن بسته‌بندی ماهی در استان وجود دارد.

بهرامی ادامه داد: ارزش ریالی صادرات ماهی، تخم ماهی قزل‌آلا و خوراک آبزیان از چهارمحال و بختیاری پارسال ۱۹ میلیون دلار بود.

نمایشگاه ایران اکسپو از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود