Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار یزد با اشاره به اینکه مشارکت کلید واژه مشترک بین تعاونی‌ها و سمن‌ها است، گفت: باید از ظرفیت خوب سمن‌ها در تعاونی‌ها استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا یزد؛ "محمدعلی طالبی" استاندار یزد صبح امروز در نشست ستاد استانی ساماندهی امور جوانان با اشاره به گزارش فعالیت حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: در طی سال‌های اخیر یزد در شاخص‌های مرتبط با این حوزه در سطح کشور در رتبه برتر قرار داشته که باید از همه همکاران اداره کل ورزش و جوانان استان تقدیر و تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبی همچنین افزود: البته در مجموع این اقدامات نباید از تلاش و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و همکاری برخی دستگاه‌های دولتی غافل شد.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه با محوریت "بررسی بی‌تفاوتی در جامعه" اظهار داشت: مسئله  مشارکت جوانان و حضور آن‌ها در امور اجتماعی از استوانه‌های فکری و ارزش‌هایی هستند که  باعث ایجاد انسجام در بدنه جامعه می‌شوند.

وی در همین زمینه تصریح کرد: در مقاطع مختلف  تاریخی تبعات و آثار بی‌تفاوتی اجتماعی و هشدارهای رهبران را هم در برابر این پدیده اجتماعی دیده‌ایم.

طالبی افزود: من در دهه 70 و در مقطع تحصیلی دانشگاهی مشاهده کردم جامعه و دانشگاه به چه اندازه در مباحث اجتماعی و سیاسی بی‌تفاوت است که البته در همان زمان بود که مقام معظم رهبری فرمودند دانشگاه باید سیاسی شود.

وی ادامه داد: این جمله بدان معنا است که ایشان از وضعیت حاکم بر دانشگاه و بی‌تفاوتی بین دانشجویان اعتراض داشتند و البته نتیجه آن شکل‌گیری یکسری فعالیت‌ها و ایجاد تشکل‌های مختلف بود و باز شدن فضای سیاسی دانشگاه‌ها شاهد تاثیرگذاری دانشجو ها و جوانان در جامعه بودیم.

استاندار یزد تصریح کرد: اگر امروزه نسبت به چیزهایی که ممکن است در بین جوانان و دانشجویان اتفاق افتد بی‌تفاوت باشیم ، نمی‌توانیم انسجام بخشی اجتماعی را که اکنون و در این شرایط به آن نیاز داریم برسیم‌.

استاندار یزد همچنین در پاسخ به گلایه "بهنام خواجه امینیان"رئیس مجمع سازمان‌های مردم نهاد از عدم ارتباط برخی فرمانداری‌‍‌ها و مدیران کل دستگاه‌ها با مجموعه سمن‌های استان تاکید کرد: سمن‌هایی که نیازمند تعامل با دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها هستند، می‌توانند مراجعه کنند، دستگاه‌ها موظف هستند که این تعامل را برقرار کنند، اگر دستگاه دولتی یا فرمانداری همکاری نمی‌کند اطلاع داده شود، ما از سمن‌های جوانان و تشکل‌هایی که ایده و برنامه خاصی دارند حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش تعاون در استان بستر خوبی برای فعالیت اقتصادی جوانان است تصریح کرد: کلید واژه مشترکی در تعاونی‌ها و سمن‌ها وجود دارد و آن کلید واژه مشارکت است، هر چه قدر در این حوزه‌ها توجه و کار شود بر دیگری موثر است.

استاندار یزد اظهار داشت: یکی از تنگناها و ضعف‌ها در بخش تعاون نداشتن روحیه کار جمعی است، در حالی که تعاونی‌ها با مشارکت مردم شکل گرفته اما بعد چون از روحیه جمعی برخوردار نبودند فعالیت موفق نداشتند، با این نگاه اگر از جوانان سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم بستر مناسبی برای شکل‌گیری تعاونی‌های خوب در استان می‌شود.

طالبی عنوان کرد: این یک ظرفیت خوبی است و می‌توان تا حدودی از آن استفاده کرد، اگر از ظرفیت خوبی که تاکنون سمن‌ها داشتند در تعاون استفاده شود یا تعاونی‌هایی که می‌توانند زمینه فعالیت اجتماعی افراد. را مهیا کنند، در بین مجموعه‌های مختلف هستند بخش‌هایی که فعالیت اجتماعی و خیریه را ایجاد می‌کنند و در جامعه فاعلیت فرهنگی دارند.

وی گفت: اگر بین اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیوند عمیقی ایجاد شود، می‌توان نتیجه و ثمره آن را در فعالیت بیشتر تعاونی‌ها مشاهده کرد، همچنین فعالیت‌هایی را که جوانان را به فعالیت‌های اجتماعی بیشتر ترغیب کند تقویت کنیم تا وقتی جوانان در عرصه اجتماعی حضور پیدا می‌کند بداند که همه نیاز‌هایشان پاسخ داده می‌شود.

گفتنی‌ست در پایان این جلسه از استاندار یزد به پاس کسب رتبه شاخص برتر کشور در اهتمام به امور جوانان در سال 98 و همراهی و حمایت از مجمع سمن‌های جوانان استان، توسط بهنام خواجه امینیان رئیس مجمع سمن‌های جوانان استان به نمایندگی از سمن‌های استان تقدیر بعمل آمد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یزد استان جوانان استاندار تعاونی سمن استاندار یزد ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد مجمع جوانان استانداری یزد مجمع سازمان های مردم نهاد یزد حسینیه ایران استاندار یزد جوانان استان تعاونی ها دستگاه ها اداره کل سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس البرز گفت:‏‎ ‎کاربران‎ ‎و‎ ‎مدیران گروه ها و کانال ‏ها در‎ ‎آستانه‎ ‎مرحله‎ ‎دوم‎ ‎انتخابات‎ ‎مجلس‎ ‎شورای‎ ‎اسلامی در‎ ‎این‎ ‎استان‎ ‎،‎ ‎اخلاق‎ ‎مداری‎ ‎را‎ ‎در‎ ‎فضای‎ ‎مجازی‎ ‎اولویت‎ ‎فعالیت‎ ‎خود‎ ‎قرار‎ ‎دهند‎.‎ - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ ‌سید مرتضی موسوی " اظهار کرد: با گسترش و توسعه ارتباطات و تغییر سبک تبلیغات و فعالیت های مرتبط با فضای مجازی و حواشی این فعالیت ها نیز تغییرات زیادی کرده و مدیریت این فضا ضروری است.

وی اضافه کرد:  مدیران گروه ها و کانال های فضای مجازی مسوولیت سنگینی برای حفظ ارزش های اسلامی و رعایت اصول حرفه ای در انتشار مطالب دارند که باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس البرز  افزود:در این سیر زمانی باید دست به دست هم دهیم تا فضی مجازی را بیش از پیش ایمن و مطمئن نگه داریم.

وی گفت: مدیران گروه ها و کانال‌های فضای مجازی باید رعایت اصول اخلاقی در پیشگیری از هر نوع تشنج و تشویش افکار عمومی را مد نظر قرار دهند و از دامن زدن به مسائل حاشیه ای خودداری نمایند.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش حجم تبلیغات انتخاباتی در روزهای آتی و علاقمندی کاربران به استفاده از نرم افزارهای موبایل پایه، یادآورشد: کاربران نرم افزارهای تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشار که بررسی های امنیتی لازم را در خصوص امنیت آن ها انجام شده استفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط کلاهبرداران و سودجویان فرصت را غنیمت دانسته و با ترفندهای مختلف از جمله ایجاد اینگونه نرم افزارها در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه های اجتماعی مختلف و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می زنند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: با نظارت و کنترل بر شبکه های اجتماعی توسط ادمین ها در فضاهای مجازی می توان از بسیاری از آسیب هاجلوگیری کرد.

وی تاکید کرد : با توجه به اینکه مدیران گروه ها و کانال ها در فضای مجازی مسوولیت فضای مجازی را عهده دارند از قراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند و قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود حتما فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.   

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوج سلامت مغز چه زمانی است؟
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • مد خوب، مد بد!
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم